torsdag 29 oktober 2009

På söndag börjar vi


Många av er har efterfrågat "Använd det du har"utmaningen och nu vill jag flagga lite för att jag kommer sätta snurr på den nu i november.

Förra gången var vi närmare 50 stycken medpysslerskor som flitigt använde oss enbart av det vi samlat på oss i våra lådor och skåp under en månads tid.
Vi var jätteduktiga och det kändes så BRA efteråt.

Nu ska vi ta tag i den där knapplådan som riskerar att svämma över igen, tygerna som vi köpt in för att "de var bra att ha", alla garnnystan och slutföra de där projekten vi så länge tänkt att vi skulle göra "någongång".

Häng på vetja!
Du kommer hinna göra många pyssel till jul och knåpa ihop mängder med julklappar.

Reglerna är som följer:

1. Vi använder enbart material vi har hemma (sytråd är det dispens på)
2. Vi försöker pyssla undan en sak varje vecka under november månad.
3. Vi väljer själva om vi kan tänka oss att lotta ut något/några saker av det vi gjort på vår blogg mot att de tävlande tipsar om det utlottade hantverket på sin blogg. (Valfritt)
4.
Vi lägger upp "Använd det du har" loggan på vår blogg så vi lätt ser vilka våra medpysslerskor är.
5. Meddela ditt deltagande till http://beasbarnslikheter.blogspot.com/
Där läggs det ut länkar till varje deltagare så man kan följa sina medpysslerskors projekt för tips, peppning och inspiration!


Oavsett om du väljer att bli medpysslerska i utmaningen eller inte, så blir vi jätteglada om du skulle vilja tipsa om "Använd det du har" på din blogg och bifoga ovanstående logotype i din blogg.

Vi startar den första november, men du kan anmäla dig när som helst fram till dess.
Jag lägger upp era blogglänkar här i inlägget allteftersom ni hakar på.

Lycka till tjejer!
...
Vi är med (uppdateras kontinuerligt):
Ulrika/Fantastick


Obs! För er som upplever en mild känsla av déja vu vill jag skriva att det här är ett uppflyttat inlägg som redan postats.

41 kommentarer:

Skatan sa...

Jag är ju givetvis med Bea! Jag hade faktiskt tänkt skriva en rad och fråga förra veckan om det inte vore läge...lägg gärna till mig i listan :)

Anna panna

klockarbarn sa...

ja jag behöver en utmaning så jag hänger på....
Lägg till mig på listan.
www.klockarbarn.blogspot.com

liene sa...

Hej! jag vill vara med på utmaningen!
mvh liene

ANNEPÅLANDET sa...

Hei! jeg vil gjerne være med på utfordringen! Fant link hit hos Sillen - dette er jo en strålende idé! Legg meg til på lista:
http://asalmanakk.blogspot.com/

krajamaria sa...

Vilken skojig idé! Både utmaning och inspiration på samma gång! Jag hänger på!

Susilull sa...

Ha ha, det är nog dags att gå och lägga sig nu!
Vet inte hur jag hamnade på din tävling från FÖRRA året, följde en länk hos Sillen och under utamningen hittade jag tävlingen... har nog sluntit någonstans.
Har tagit bort länken så jag inte lurar någon mer!
Tycker det är en rolig utmaning du har, själv har jag inte så mycket pyssel på gång och är nog inte så disciplinerad, så jag hakar inte på. Och det var inte meningen att tigga stjärnor av dej ;-)

Kram och ha det bra!

Betsy sa...

Hej Bea!
Det är klart att jag hänger på!

Kram Rebecka
http://trasorochtyg.blogspot.com/

Therese sa...

Det är ju egentligen inget att fundera på - detta är den spark i baken jag behöver ;-) Så lägg gäran till Sockenvägens Söta i listan, jag har även tipsat om utmaningen i min blogg så förhoppningsvis kanske vi blir ännu flera...

Kramar!

Unknown sa...

Oh, jag vill också vara med - har 1000 idéer men inget som sätter press på mig! Nu ska det pysslas!
/Jenny

www.jennysegenlilla.blogg.se

Maria sa...

Hejsan

Jag tänkte att jag också vill vara med i utmaningen. Jag älskar idén och det verkar det som om fler gör :)

www.ienlagenhet.blogspot.com

Trevlig helg
Maria

Linda B sa...

Jag vill gärna vara med!!! Låter himla kul!!!

liene sa...

hEJ! FINNS DET NÅGON SOM KAN FÖRKLARA TILL MIG HUR FÅR JAG DEN BILDEN ATT JAG ÄR MED PÅ MIN BLOGG?!
DESPERAT LIENE
http://garnochannat.blogspot.com
Tacksamm för hjälp!

Lisas garnkorg sa...

Jag vill också vara med!!
Det är en kanonidé! www.lisasgarnkorg.blogspot.com

Bluewhiskey sa...

Herregud, ja det är kanske detta som behövs för att få tummen ur.. *host*
Jag hoppar på och slänger ut all information på bloggen i morgon :)

...... sa...

Halloj, Jag vill jätte gärna vara med! Behöver lite pysselpress och beta av förråden lite:) Ha en trevlig helg!

Fru Björn sa...

Jag vill gärna vara med!Det blir första gång för mig i så fall :-)

Missen sa...

Hej, jag är gärna med i utmaningen, här behövs färdigställas, kul idee//Marie

Call design sa...

Nu har jag bestämt mig, jag är med i utmaningen. En hjälp i mörkret att ta tag i och orka göra klart!
Många må gott hälsningar

Kaja sa...

Jag hänger på! Nu har jag mer tyg än jag hinner göra av med!

Ett Tu Tre sa...

Verkligen en bra idé! Är det för sent att anmäla sig?! Jag vill gärna vara med den här gången - har alldeles för mycket tyg som bara ligger ... men jag måste nog införskaffa nya symaskinsnålar annars kan jag inte sy något alls.

Katrin sa...

Åkej då... Har velat ett tag, men jag vill hemskt gärna vara med...

Kul initiativ! Och så kul det ska bli att se vad alla hittar på!

toveb sa...

Jag vill hänga på! Har iofs redan tjuvstartat med några Una-na-dockor i tyg som jag hade i lådorna, men det ska bli mer har jag tänkt. :-)

Pedora sa...

Hei
Jeg vil veldig gjerne være med!!!

Bollebygdsbo sa...

Så kul detta låter!
jag vill gärna vara med.
Gäller det enbart textil, eller kan man se till att bli av med även annat smått och gott som ligger och väntar sedan flera år? ;)

http://kreativitetsbloggen. blogspot.com

Lyllos sa...

Låter verkligen inspirerande..
Jag hänger på!! :)

Sussi Adman sa...

Jag hänger med! Behöver mer plats i arbetsrummet!!

RÄVEN o RÄKAN sa...

Jag vill vara med och utmana mig själv.

Mina dagar sa...

Nu har Eva P startat en blogg!
Så hoppas nu att det fungerar med länkningen!
Jag har sytt två påsar. Måste nu bara lära mig hur jag lägger upp bilder på bloggen!
/Eva P

Mina dagar sa...

Gör ett nytt försök!
Eva sa...ska bort! Det ska vara
Mina dagar sa...
Jag lär mig nog tillslut!
Jag har sytt två påsar. Måste nu bara lära mig hur jag lägger upp bilder på bloggen!

Sagagos sa...

det här skulle jag behöva vara med på om man får!
lägger upp på bloggen i kväll!
sagagos/www.barnsligabarn.blogspot.com
ps. med tanke på hur många smyckesbeställningar jag har så innefattar inte köpstoppet smycken ;)

Kajsa sa...

OM det är OK att använda material som redan är beställt och på väg in så vill jag vara med! Behöver verkligen arbeta av lite. Lägger ut i min blogg i kväll.

h/saltaste bönan sa...

hejsan, jag tänkte vara med på utmaningen, men verkar inte kommit med på listan:-). Mvh/h

sjeroks sa...

Hei hei:D
Jeg vil gjerne være med jeg også:D

Benedicte sa...

Jeg vil gjerne være med:) Http://dittesverden.blogspot.com

sjeroks sa...

Hei. skrev tidligere at jeg gjerne ville være med men glemte å skrive bloggadressen

www.sjeroks.blogspot.com

bitte71 sa...

Hej Bea...
Jag vill nog efter en del tänkande också vara med: om det är ok att även innefatta papperspyssel? Jag har ju även en hel del massa garner och tyger liggande *host* så det här skulle vara en spark i baken att sätta igång med det igen. Visserligen håller jag nästan bara på med scrapbooking nu för tiden, men jag börjar känna lite sug efter att sy igen!
Här är min blogg (nästan uteslutande om scrapbooking visserligen, men jag har en försvarlig mängd scrapmaterial att göra av med också)
www.bitte71.blogspot.com

Ulrica sa...

Jag vill hänga på. passar mig perfekt då det nu är översvämning hemma hos mig

Starka Ulle sa...

Hej!
Jag vet inte om mitt inlägg kom med eller inte igår(eller idag natt), min dator levde sitt eget liv mest hela kvällen. Ja vill gärna hänga på utmaningen, även om ja e lite sen... ;)
Hoppas det går bra ändå!

Kramar
www.syhornan.blogg.se

CRocoFin sa...

Låter som en kul idé! Jag har samlat på mig en del tyger och några ufon som skulle behöva bearbetas. Denna utmaning kan bli en bra morot. Lägg gärna till mig på listan: http://crocofin.blogspot.com

Anonym sa...

Lite sent på det men jag vill också vara med!

HomeRiver sa...

Även om det snart är mitten av november skuttar jag gärna med i denna utmaning :-) Att rensa i gömmorna är precis vad jag behöver!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...