lördag 7 november 2009

Andra projektet i "Använd det du har" - november 2009


Äntligen!
Jag säger ÄNTLIGEN är dessa fingerdockor klara.

Fingerdockorna med "Rödluvan och vargen" tema.

Låt mig presentera, från vänster:
Rödluvan, Jägaren, den ömme Modern, Vargen (som i modellen mer ser ut som "Sniff" i Mumintrollet) och den stackars Mormodern.

Jag köpte det här sagokitet hos "Kalle K" i Gamla stan i Stockholm för säkert tio år sedan.
Då hade jag ingen anledning att sy dem då vi inte ha några egna barn.
När barnen kom HANN jag inte sy.
När de sedan blev äldre VILLE jag inte sy dem.

Men...nu tog jag tag i detta, så länge uppskjutna, projekt.

Det blir en gemensam julklapp till barnen.

SKÖNT...jag känner mig hyfsat nöjd med mig själv! :-D

Pssst...passar på att inflika en efterlysning.
Jag har paketet med "trollet, féen, Kasper, draken och häxan också, men
nu när jag öppnade den ser jag att mönstret saknas. Om det är någon av er där ute som kan tänkas ha mönster till dem så skulle jag jättegärna vilja få en kopia av den med något annat i utbyte.

8 kommentarer:

Therese sa...

Uuuuunderbara handdockor, jag sitter här med gapandes mun - du är så duktig! Och tack för all inspiration du sprider, du är rena guldgruvan!!! Massa kramar Sockenvägens Söta

Inger sa...

Vad fina de blev! Men det ser pilligt ut.

Inger

Anna sa...

Vad söta de är!

Call design sa...

Visst är de så söta, och sytt dem har jag likaså gjort för några år sedan. Vet att jag har kvar mönsterbeskrivningen i en pärm. Tyvärr är jag inte hemma och kan kolla om den finns där jag tror. Men jag hör av mig imorgon om jag funnit mönstret eller ej!
Många hälsningar

Bollebygdsbo sa...

Visst är de kul!
Gjorde sådana på 90-talet till dagbarnen och egna barnen. Nu leker barnbarnen med dem. ;)

Mia sa...

Jättefina fingerdockor med söta ansikten som har ögon,näsa och mun. Mormors glasögon är så söta.

OlgaA sa...

Rapport:
Jag fixade i dag tovade domherrar.
Stickar scarf (nästan klar).
Visst är jag duktig? ;)

Lyllos sa...

Vad fina! Verkligen välarbetade!Kommer ihåg att jag hade en rödluvandocka när jag var liten som innehöll alla i en, man vände den på olika håll... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...