söndag 15 november 2009

Andra veckans projekt
























Hjälp vad ni pysslar.
Jag har suttit i närmare två timmar och hämtat bilder, arrangerat och lagt in.
På sluttampen såg jag att jag missat mina egna alster, men de har ni ju sett tidigare här i bloggen.
(Klicka på bilderna så blir de större)

Jag ser också att många av er inspireras av varandra och jag har också inspirerats av er.
Bland annat så sitter jag nu och gör en Ugly doll, ska sy sista sömmen vid dockan snart.

Ni är FANTASTISKA!

Ha en fortsatt härlig "Använd det du har" vecka nästa vecka.

P.S! Fortsätt gärna att märka era alster med "Använd det du har" i rubriken. Det är klurigt ibland och lista ut om det är ett tidigare projekt ni visar eller om det är ett nyskapat projekt.

Ta gärna efter en av tjejerna här inne som lägger in själva logotypen först i inlägget och därefter bilden på det hon skapat. Smart!

15 kommentarer:

Millan sa...

Nu så har jag äntligen lagt upp bild av mitt första projekt på min blogg...Tyvärr har inte tiden och inspiration räckt till riktigt som jag hoppades innan vi startade projektet...Hoppas dock på att snart få gjort fler nya projekt...

Millan sa...

Glömde ju...WOW så otroligt mycket fint alla har skapat hittills...ska bli spännande att se vad som skapas under resten av den här månaden!!!

www.smillasplats.blogg.se sa...

Måste absolut bli en vända till på alla bloggar som är med =)

Bluewhiskey sa...

Oj, oj, oj så vi jobbat allesammans under veckan som gått, hejja oss!

Och tredubbelt hejja till Bea som samordnar allt så duktigt och inspirerar oss alla att sätta sådan kreativ fart!

--<--<-@

Kajsa sa...

Vad vi har varit duktiga! Och speciellt Bea som organiserar och publicerar och dessutom gör massa eget fint och visar upp! Mycket inspiration får man av alla som är med! TACK!

Helen sa...

Vilket himla kul projekt! Nästa gång ska jag vara med, har en hel garderob full med pysselsaker som väntar på att bli pysslade, men denna gången fanns inte tiden! Men så kul att se allas alster, vilken kick det ger!

Bollebygdsbo sa...

DU är ju fantastisk som gör allt detta!
Det är så roligt att titta runt och få en massa tips och idéer!
Tack till alla!

Min Skattkammare sa...

Hallå där!
Åhh, vad roligt att titta på alla olika bilder, så mycket fint och charmigt!
Nää, inte sjutton sitter vi framför datorn hela tiden (om någon trodde det??) ;o)
Jag skulle ju hojta till när julkorten anlänt, men glömde det i villervallan. Några till är på gång.....
Om du vill kan du maila: jerle@telia.com
Ps. du har så mysig blogg....du är säkert lika mysig själv. ;o)
Ha det gott!
Kram kicki

Johanna sa...

Hej Bea!
Jag hittade till din blogg via en slump, googlade "Den vita stenen" för att hitta lite bilder på det fina huset som Fia bodde i! Hittade till din blogg och läste det här inlägget:
http://beasbarnslikheter.blogspot.com/2007/05/hem-kra-hem.html och tänkte först kommentera det, men sedan såg jag att det var från 2007 så jag tänkte att det kanske inte var så smart :P

Det jag vill säga är egentligen bara att jag var precis likadan när jag var liten! Jag kunde titta på bilder på hus hur länge som helst, läste inredningstidningar när mina kompisar läste Min Häst, och The Sims var givet favoritdatorspel! Om jag tittade på en film med mina kompisar, diskuterade dom karaktärernas kläder eller vad de sa och gjorde, men jag var fullt upptagen med att studera deras hus! Just Häradshövdningens hus i Den vita stenen, och Madickens hus är två av favoriterna! Precis som du skrev i ditt inlägg är det sådana bilder jag får i huvudet när jag tänker på framtiden och hur jag vill att mina framtida barn ska ha det. Jag kände igen mig så otroligt mycket i det du skrev, var bara tvungen att skriva det! :)

sjeroks sa...

Fantastiske bilder:) så gøy å se:)
har lagt inn for denne uken på bloggen nå. Var bare litt sent ute denne uken;) Men nå er det klart.

www.sjeroks.blogspot.com

Kjempe kul utfordring:D

Caroline sa...

Hej Bea,

Vad mycket fint alla har tillverkat!! Jag fick inte mycket gjort forra veckan, men sent igar kvall lyckades jag i alla fall fa fardigt nagra nasduksfodral. Om det inte ar for mycket besvar skulle det vara jattekul om du kunde lagga till dem har? http://kids-couture.blogspot.com/2009/11/polka-dot-kleenex-cases.html

Kram,

Carro

ANNEPÅLANDET sa...

Så flott, Bea! Gøy å se hva alle har lagd - så mange kreative kvinner der ute i bloggeland! Jeg trengte et spart bak til å bli ferdig med noen av alle mine UFO-er, og det har jeg klart. Takk skal du ha for flott initiativ!!!
Ha en fin og kreativ uke!

Therese sa...

Vilket hästjobb du gör med att sammanställa, så kul att se vad alla pysslar och står i, snacka om att inspirationen flödar!!! Detta var ju perfekt tajmat så här innan jul och allt - stort tack för detta superroliga initiativ!!! Och du, jag är gryyyymt nyfiken på din ugly doll, den är säkerligen rasande söt :-) Önskar dig en fin vecka! Här har herr Bacill kommit på besök igen, snoret rinner å pysslandet ligger lågt. Kram
Therese - Sockenvägens Söta

HomeRiver sa...

Jag är så glad att du ordnar detta! Så härligt att få liggande projekt avklarade och att få inspiration av andra.

Barndrömmen sa...

Hej, Vilket energi knippe du och alla andra är. Otroligt vad roliga ideer och tips det finns. Kikar snart in igen/Jessica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...