torsdag 19 november 2009

Hantverkare måste vara som ketchupflaskor...

..ni vet..."Först kommer inget, sedan kommer inget...sedan kommer allt på en gång" Men...den här synen mötte mig idag.
Från noll till detta på en arbetsdag.
Imorgon ska de fixa sista skorstensdelen, sedan är det bara
att vänta med att allt ska härda i två veckor.
Därefter får vi börja elda lite försiktigt och sedan
vitmåla den.
Då kommer den se ut som min barndomstavla - litografin som hängde ovanför min säng.

Så här kommer den se ut i vitkalkat "färdigt" skick.


Maken står och steker pannkakor, barnen pysslar med pysselböcker bredvid honom i köket.
Snart ska jag svida om lite till vinprovningen jag ska iväg på ikväll.

Om jag får smaka något riktigt gott ikväll så tipsar jag om det imorgon.

Ha en fantastisk torsdagskväll!

Kram Bea

7 kommentarer:

Anonym sa...

Så fin! En dröm verkligen!

Vardags-mirakel sa...

Det kommer att bli så vackert! Kul med vinprovning, berätta vad som var godast, kram Eva.

Cathrin sa...

Så härligt, låter som en fantastisk torsdag! Njut!!!

Cathrin

Backstitch sa...

Oj vilken underbar ide att ta fram något positivt från sin barndom. Det är ju det som gör de små guldglimtarna i våra liv.
Verkligt fint blir det nog. Kanske vi får se en vacker bild på en fin på den till julen.
Kram Moster

Kalkstenssommar sa...

Verkligen snygg design på din öppna spis. Öppen spis är ngt jag verkligen saknar i vårt hem. Själv är jag uppväxt med det och saknar det ngt enormt.

En dag kanske.....

Trevlig helg!

Kram L

Noamaja sa...

Ha, ha, vilken liknelse! Mycket användbar! Så fin den blir och vad roligt att du har en "relation" till den sen du var liten!

Ha en fin helg!
Kram!
A

Bluewhiskey sa...

Ah, så vackert och så mysigt :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...