lördag 21 november 2009

Sjätte projektet i "Använd det du har" november 2009

Stickad polotröja till dotterns Barbiedocka.

Och om igen...jag blir förvånad över hur lång tid det tar att faktiskt sticka
ett sånt här litet plagg.

Däremot är jag rätt nöjd med resultatet utifrån att jag inte kunde sticka annat
än aviga och räta i början av året.

Mönstret är återigen lånat från
"Sticka med Barbie"
...

Igår murades sista delen på murspisen, skorstenen kom på plats, stegjärnen.
Maken satte upp mer panel i nya hallen och satte tillbaka tak- och golvlisterna efter murarna varit där.
Själv röjde jag ut ur lekhörnan och barnens rum tillsammans med dem enligt principen
"Spara", "Ge till Röda Korset", "Sälja för att kunna köpa den nya leksaken jag längtar efter" samt "Spara på vinden"

Den gamla hallen fick sig också en "rensar" omgång när jag ändå var i farten.
Gårdagen var en riktigt produktiv dag vill jag lova.

Maken och barnen steker amerikanska pannkakor i köket.
Jag ska smyga åt mig några luftmaskor med virknålen.
Det är givet vad jag ska virka utifrån inspirationen jag fick av färgvalet till
den här tröjan.

Jag tror nog att ni kan gissa vad jag ska virka till barnen utifrån garnens färger på tröjan.
Hihi....
Ha en underbar lördag!

Kram Bea

4 kommentarer:

h/saltaste bönan sa...

Vilken fin. Snygga färger. Skulle man vilja ha själv...

Mojebarn sa...

Jag tror jag vet var du ska virka. Mums!
Tröja blev jättesöt. Lyckos den barbien.
/Mojebarn

Helena sa...

Jättefin! Kan nog gissa vad som ska virkas för smarrigt! :)

Anonym sa...

Hej hej, vad du jobbar på. Jag hade så många projekt i huvudet till den här utmaningen men så kom det så mycket emellan. Så kan det bli. Men det var kul ändå att vara med och månaden är ju inte slut än ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...