söndag 1 november 2009

Inspiration till ett syrum

Jag invigde min "Använd det du har" novemberutmaning med att vika upp tyger, sortera och damma i mitt syrum.

Jag sökte runt efter lite inspiration till nya detaljer och föll för det här syrummet.
Här ser ni fantastiska användningsområden för IKEAmöbler.
Det är skaparen av Modkid, Patty Young, som knåpat ihop det här fina rummet där hon skapar sina underbara barnklädesmönster och tygkollektioner. Hon har använt sig av två stycken "Expedit"hyllor från IKEA och ställt dem mitt i rummet som ett stort arbetsbord. På vissa delar i hyllan har hon sågat ur så hon kan förvara långa mönsterpapper och tyger rakt igenom.

Ovanpå har hon låtit maken såga till en arbetsskiva stödd på två träreglar för att hon ska kunna förvara sina mönster där under.

Hyllorna är föga förvånande "Billy"hyllor. De ser fantastiska ut med de underbart karamelliga tygerna i.

Här ser ni fortsättningen med en fåtölj "Tullsta" med nytt överdrag, magnetanslagstavlan är också den från IKEA...

...liksom lampa, skrivbord, arbetsbord, stolar och mattor.

Underbart vackert och inspirerande!
Verkligen något att sträva efter på sikt.

Nu har jag ont i ryggen av allt sorterande och vikande av tyger, men ändå ska jag försöka sticka lite för första gången med den nya stickmaskinen (ni vet den jag fyndade för 300 i går)
Maken monterade ihop den på mindre än fem minuter.
Jag är verkligen imponerad.

Nu ska han få sitta bredvid mig när jag provdrar de första garnproverna så att jag inte gör något tokigt med valsarna.

Ha en underbar söndagskväll!

Kram Bea

14 kommentarer:

Det vita dårhuset sa...

Heej Bea :o)
Jag är absolut INTE en sy expert men skulle av hela mitt hjärta vilja ah en syrum i alla fall!

Där allting har sinn plats och man slipper dra fram allting så fort man ska sy något.....

Lycka till med nya maskinen ;o)'

Kramar Erika

toveb sa...

Attans! Vilken inspiration. Jag har faktiskt fantiserat ihop mitt eget ultimata sy/handarbetsbord, men frågan är hur jag ska kunna förverkliga det. (Var jag sedan ska placera det är en helt annat femma...)

Randiga Tråden sa...

Vilket underbart sy rum, mitt är mycket stökigare. Brittmari

Bobo/Rumba de kransen sa...

Åh vad fint! Så skulle man ha det. Kul att det inte är svindyra designermöbler. Tygerna gör mycket för att det ska se så fint och inspirerande ut. Tyvärr har jag inget rum över att inreda som syrum så jag får dras med köksbordet. :)

Mimmi sa...

Tack för den fantastiska inspirationen! Vem vill inte ha ett sådant syrum :-D

Tipset om expedithyllorna skall jag lägga på innet. Själv hade jag tänkt mig en av Ikeas köksöar, men tycker att det blir lite för dyrt, denna lösnint var ju perfekt och betydligt mer prisvärd. Tack för att du förmedlar inspiration!!!

Therese sa...

Vilket drömrum! Detta är något att eftersträva när jag gör om gillestugan till mitt hobbyrum... :-)

Tänkte flagga för att jag senare idag utlyser den första tävlingen från gårdagens pysslande i noveberutmaningen (jag tryckte en del skyltar på överblivna brädbitar... + hade lite skåprensning av mina julsaker)

Kram kram!

Sussi sa...

Vilket rum tack för inspirationstipsen!!
Skulle kunna kliva in där med mitt material... :)

Bluewhiskey sa...

Å.. Sådär vill jag också ha det! Men, men utrymme är det ont om, så på köksbordet slåss symaskinerna med tallrikar och annat bråte.. Och jag började utmaningen med att äntligen sy den där sminkväskan jag skulle ha sytt i våras. Liten mjukstart så där :)

Sunnanvind sa...

Hej! Vilket otroligt inspirerande inlägg! Vem som helst skulle bli superkreativ i det syrummet...

Hälsningar Carina

Hanna sa...

ja tänk om det såg ut så i mitt syrummet.
Där ofta flera projekt på gång, så det blir lite rörigt.
Ha en bra kväll.
Kram
Hanna

liene sa...

Hej! Jag tycker att den rummet är jätte fint ... dock jag skulle känna mig låst i händer om jag befann mig där... jag behöver lägga fram allternativen för det jag skall syssla med och se vilket är bättre och vipps chillechipps oredan är där igen! jag föredrar nog kreativ ordeda ... men det är jag!
mvh liene

Lycka är ~ Onnea on sa...

Ja verkligt fint hobbyrum på bilderna.
Har i mitt rum expedithyllan med korgar att förvara saker i. Och hobbyböckerna får bra plats där också.
Annars är mitt rum..fortfarande halvfärdigt. Så massor med saker som inte hittar sin plats.
~marita~

á Yeliqa sa...

Åh vilket UNDERBART syrum!!! *drägglar* Så ser det verkligen inte ut i mitt rum kan jag påstå... Nu måste jag ta mig ett ryck och piffa till det lite känns det som :)

GOBLIgobli sa...

Snacka om rum för inspiration!! Bara låta kreativiteten flöda och inte behöva börja med att röja klippbordet det första man gör. Gillade den lilla hängaren med väskorna.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...