måndag 18 januari 2010

Jag som trodde att jag skulle bli "blogghängd"

...utifrån mitt förra inlägg, men det var ingen som verkar ha tagit illa vid sig av det inlägget.
Inte trodde jag att vi var så många där ute som tänkte lika?

Sammanfattning från kommentarerna skulle kunna vara att:

- det kan vara svårt att införliva en viss "magasin"stil i hem fyllda av barn, hundar, katter......och en hel massa VARDAG!Och att det faktiskt är helt, helt ok. Och NORMALT att inte ha det "piffat" överallt och jämt och ständigt! :-)

- det inte alltid är lätt att hitta SIN stil i allt som finns

- många tycker att det är svårt att få till det även om man har sakerna. Man kanske bor för litet, för trångt, man känner sig osäker eller så vill man ha ytor som är lätta att damma
- många tycker att de charmigaste hemmen består av en blandning av sånt man själv tycker om och att DET får bli ens stil. So what om det då skulle bli en New England kudde ihop med en Madonna, näckroslampa och Tolixstol, eller?

- många finner inspiration i inredningsbilder och försöker sedan återskapa det till ett befintligt, eller kommande, hem.

Har jag glömt något?

Jag är fortfarande överväldigad över responsen.
Bara därför bjuder jag på en interiörsbild som är HELT opiffad.
Jag har inte dammat, plockat eller arrangerat på något sätt.

Den krassa verkligheten. Ser ni hur maken stilistiskt har ställt en julklapp framför mitt fotografi av barnen i "Laura Ashley"ramen? Det är en digitaltavelram och den är inte ens laddad än, men står där likväl. (Jag vill hellre ha den i sovrummet så jag kan titta på min goa familj när jag somnar och vaknar) Joråsåatt. Snofsigt var ordet.

Och så den där rackarns handmusen till HTpc:n som dyker upp gång på gång trots att jag lägger in den i skåpet...inte så bloggvänligt ens om jag smyckar den med murgröna.

Dottern har pyntat med en målad Kalle Anka bild och bidragit med en socka som hon hittat i lekhörnan och så en "Geomag"kula ditlagd av sonen.

Hihi..lite som "Finn Fem Fel", bara det är vi inte ska inbilla oss att det ÄR fel.
Det är så här det här.
LIVET.
Verkligheten.

Nu utmanar jag er att visa en helt opiffad bild av "verkligheten" i ert hem.
Någon som vågar anta utmaningen? ;-)


Jag fyller på med länkar här till era bloggar allteftersom ni antar utmaningen.


Whitt och charmigt
Dreams in white
Min resa genom livet
Livet i ett skatbo


Kram Bea

16 kommentarer:

Malin - I min trädgård sa...

Hahaha, så inte ens murgrönan kan piffa till musen alltså ;-)? Underbart!

Tyvärr hoppar jag inte på utmaningen. Mest för att jag helt enkelt inte orkar ta mig till kameran... men ska bli kul att se vilka modiga som hoppar på den :-).

Kram M

Vitacharmen sa...

jag hoppar definitivt på. Jag har nog redan visat helt opiffade vardagsbilder men gör det gärna igen. Efter ditt inlägg igår kom det genast en massa ideer och energi tillbaka. :-)

Men jag hoppar på imorgon. Måste fota opiffade ställen och sen blogga. Nu är det halv åtta hos mig.

kramar Linda

Änglahem sa...

Hej Bea,

Läste ditt förra inlägg först idag,
men OJ vad jag kände igen mig!

Jag älskar vitt! inte tu tal om saken. Men det kan bli väl bra. Den franska stilen är INTE min stil.
Men när man började blogga så var det så lätt att bara "dras" med, men nu har jag gått tillbaks till min stil, inte för att det blev så mycket ändrat...men det känns ändå skönt att det är JAG som bestämmer nu. Sen är det som du säger jättekul att vandra runt och beundra alla som kan ha det så...men jag vill nog allt ha lite färg, lite blommigt...något rutigt...lite rosa, lite grönt....lite beigt, DET är JAG!

Anta utmaningen? Attans också att maken städade (ja, han fick ett ryck*fniss*) och städade och jag menar städade bibliotek/arbetsrum...igår. Men annars är väl köket och Tv rummet bra alternativ, ska se vad jag kommer upp med*tihi*...groventrén är ju en annan källa till "glädje". Var kommer alla stövlar ifrån, allt slask och grus*hrmm*.

Kör ditt race vännen!! You go girl!

Stökiga kramar, Ulrika

Rapporterar från verkligheten med barn*fniss*

Tanjis sa...

Åh, nu ångrar jag att jag tvingade dottern och sambon att städa hennes rum igår!
Det hade verkligen blivit en perfekt "vardagsbild"!
Det fanns inte en tom yta någonstans! När jag skulle gå in där för att läsa saga på kvällen sa jag till henne att det var tur att jag hade glömt hur stökigt det var för annars hade jag aldrig gått med på att gå in där.
Då la hon sig ner och sopade en väg genom alla saker och sa : nu kan du i alla fall gå här mamma............snällt va´?

Lotta sa...

Hejsan!

Jag vågar inte ens titta i alla bloggar då jag inte har den stilen de flesta verkar ha. Kan inte bidra med någon opiffad bild just nu för nu är det nystädat då jag ska få gäster i morgon. Eller kanske skulle visa vårt gästrum som har blivit ett förråd och ett rum "vi tar sen" efter flytten. Men julen kom emellan och nu orkar jag inte då det väntar begravning och annat som hör livet till.
/Lotta

hönemor sa...

Hej du, ditt förra inlägg var det bästa jag någonsin läst i en inredningsblogg. Jag tittar in på några och har alltid tyckt att dom stänger ute barnen och gubben sin, med alla vita soffor och rych o pych. Barn ska ha färger omkring sig och gubben ska kunna sätta sig i en soffa med halvdretna jeans på sig, dom bor ju också där. Kram Katarina. en 58 årig käring.

Skatan sa...

Hej Bea!

Självklart antar jag utmaningen. Jag hoppas kunna återkomma i morgonbitti när kameran är laddad och ljuset är åter. Så att man ser eländet riktigt, riktigt menar jag... ;)

Instämmer med föregående skribent - bästa inlägget på länge här i bloggsfären!

Anna Skräpskata

Vardags-mirakel sa...

Jag gillar dina inlägg, jag älskar mitt hem även om det inte ser ut som i magasin eller är lika stilfullt som endel bloggares bilder. Här ligger också sockar och leksaker hur som helst, fram för fler äkta vardagsbilder! Ha det bra, kram Eva.

Call design sa...

Du har något att hämta på min blogg!

saga sa...

Hej!

Vad märkligt, det du skrivit gäller inte endast inredning utan livet överlag. Tänker som fejsbook och annat där folk skriver och beskriver. Det blir som en drog. Det är suveränt att göra som du gör. Vara medveten och titta inåt. Stänga av ett tag, hitta sig själv, sukta efter sin egen strävan efter mitt jag. För att se och bara vara i det för att sedan återkomma. Starkare & tryggare =)

Lycka till!

Kram en bloggläsare.

http://livetpagraberget.blogspot.com/

liene sa...

Hej! Jag läste dina inlääg och kan relatera väldigt väl till det du sade... jag har alltid känt att ett hem skall fungera ... jag vill inte leva i museum ,annars skulle redan flyttat ditt!
Jag började med naken bilder långt innan du startade den här ...se på inläggs datum!...visst blev man svettig innan,men hej... jag betalar mina räkningar och lever mitt liv!
Mvh liene
PS: jag gillar den vita stilen ,men inte på allt ...!
http://garnochannat.blogspot.com

Emy sa...

Jag har antagit din utmaning och visar upp min röriga hall. (som dock ändå kan se ännu värre ut tro det eller ej)

nå väl, en stökig hall hämtad ur verkligheten hittar du hos
omdittochdatt.blogspot.com

(i min andra blogg förskolläraren har jag lite mer ordning för den som letar efter lite roliga tips att hitta på med ungarna, flera av dem lämnar absolut spår efter sigi ert hem i form av leksaker, pysselsaker, kanske till och med någon fläck men också mycket skratt och glada stunder! forskollararen.blogspot.com)

Inger sa...

Hej!

Jag antar gärna din utmaning! Blev så glad över ditt annorlunda inlägg som jag ser gick hem hos många andra också.
Har lagt in några "vackra bilder" på bloggen.

Ha det bra/Inger

Anna sa...

Jag antar också utmaningen, det passade fint just ikväll *haha* när jag är så trött på röran. Imorgon blir det andra bullar. Tror jag ;-)

Fröken Fräken sa...

Nu har jag ju ingen inredningsblogg, så så vansinnigt piffade bilder brukar jag inte publicera, men jag hänger på ändå. I höstas gjorde jag som du och visade hur det ser ut hos mig en vanlig dag och utmanade mina läsare att göra detsamma. Här är en länk till det inlägget: http://frokenf.blogspot.com/2009/09/utmaning-hur-ser-det-ut-hemma-hos-dig.html

Fröken Fräken sa...

Nu har jag ju ingen inredningsblogg, så så vansinnigt piffade bilder brukar jag inte publicera, men jag hänger på ändå. I höstas gjorde jag som du och visade hur det ser ut hos mig en vanlig dag och utmanade mina läsare att göra detsamma. Här är en länk till det inlägget: http://frokenf.blogspot.com/2009/09/utmaning-hur-ser-det-ut-hemma-hos-dig.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...