söndag 3 januari 2010

Nu kan jag visa er...

...en sak som blev färdig under "Använd det du har" november.
En julklapp till sonen, som snart - av praktiska skäl, slogs in i ett stort bulligt paket.

Sonen har länge kikat längtansfullt på dessa "Uglydolls". Han visar mest intresse för alla som har vingar och är RÖDA och har stora ögon. Jag letade efter slitna t-shirts att kunna skapa en sådan till honom av, men fick använda en röd lakansväv jag hade hemma.

"Fladdis" är hans namn.
Han pratar inte och är rädd för det mesta, men hans femåriga ägare tar honom ömt under sitt beskydd.
"Han är lite blyg för främlingar, men blir modigare efter en stund", förklarar sonen för alla som ser hans gosefavorit för första gången.
"Fladdis" är ganska stor, ungefär en halvmeter hög och fyrtio centimeter "mellan vingspetsarna".
Den var jätterolig att sy och det är inte omöjligt att jag kommer sy en till, fast svart, till honom också.

...

Tack för alla fina tips om bra "Re do" sidor. Jag kommer att återkomma till mina projekt framöver. I senaste kvällstidningens söndagsbilaga såg jag just ett "Re Do" tips om hur man klipper av ärmarna på en tröja, pyntar med band och pärlor och skapar sig ett par handledsvärmare. Detta ligger verkligen i tiden nu.

Ha en underbar söndag!

Kram Bea

3 kommentarer:

Kamomilla sa...

Vilken busig typ! Han är ju för go!

Li.W sa...

Men så söt!!!! Jag har kollat på de "riktiga" och tänkt samma sak som du, att de skulle vara roliga att sy :)

Therese sa...

Ja, min lilla Lura älskar den jag gjorde under noveberutmaningen, den bärs ständigt med på upptåg här hemma :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...