måndag 4 januari 2010

Hårspännestavla

När jag skulle borsta tänderna igår kväll så stod jag och tittade på skålen med hårattrialjer.
Det var så mycket i den att vi allt mer sällan börjar rota runt i den för att hitta det där "perfekta" spännet eller snodden.

Jag var bara tvungen att se till att presentera hårspännena lite bättre.

Sagt och gjort, det blev en "hårspännestavla"
Material:
- en ram från IKEA som legat oanvänd i ett skåp då den saknar några piggar att hålla fast innehållet i baktill
- en tygstuv
- limpistol
- någon decimeter sidenband
Det som tog längst tid var att vänta på att limpistolen skulle hettas upp.

Dottern har inte sett den ännu, men jag antar att hon kommer vilja ha hårspännen på sig idag, vad tror ni? :-)
Näst på tur blir att lura ut en bra förvaring för alla snoddar.
Har ni några bra tips?
Kanske en hållare för hushållspapper skulle fungera att jazza upp på något sätt?
...

Nu är det mellis här i vita huset. Det har beställts lite "fruktsallad" av de frukter som blivit kvar sedan nyår och grädden som är kvar sedan kladdkakan igår.

Ha en fantastisk måndag!

Kram Bea

15 kommentarer:

Li.W sa...

Vilken bra idé! Hemma hos oss är det kaos i "toffs" lådan.... Där ligger spännen och snoddar huller om buller...

Skatan sa...

Hej Kompis!

Så lustigt. Lillan och jag har just gått igenom virrevarrkorgen med hårspännen och snoddar. Vi skulle ha haft din supertavla! Ju!

Kram till dig.

Anna

Monica sa...

Hej Bea!
Vilket bra tips att få ordning på alla hårspännen. En sån tavla skulle min dotter också uppskatta.

Kram Monica

jejja79 sa...

cool och fiffig grej, ska läggas på minnet =)

Kajsa sa...

Nu önskar jag att jag hade en dotter med hårspännen! Istället har jag en son med Star Wars legofigurer - hur ska man fixa snygg förvaring åt dem???

Emma sa...

oj vilken fiffig idé =)

Mina dagar sa...

Superbra idé! Jag rotar i en hög varje dag efter det "perfekta" spännet till dottern. Allt ligger i en stor trasslig hög:(
Tusen tack för tipset!!!!

Du "Fladdis" är ju hur koool som helst! Blir också sugen på att sy en!
Härlig kommentar av sonen ha ha... dom är för sköna våra små!!!

God fortsättning!!
/Eva

SKOOGSTROLLET sa...

Hihi, vad kul att du också kommit på den idén. Min tanke påbörjades redan under novemberutmaningen, men strandade på hur lång remsan skulle vara och om den skulle dekoreras eller inte. Det påbörjades en tavelomflyttning dessförinnan som ytterligare stannade upp dekorationen i badrummet.

Jag tog nämligen och sydde en lång kanal, vände och pressade. Den är tillräckligt bred så det går sätta spännen från både vänster och höger. Eller varför inte ha en slingrig orm eller annat "djur med svans".

Mina snoddar ligger än så länge i en skål, men en ram med små krokar på kan kanske hamna bredvid den andra tavlan eller varför inte små söta klädnypor eller något.

krajamaria sa...

Oj vilken fin och smart hårspännesförvaring! :)
Mitt tips angående förvaring av snoddar är att sätta de på en hushållsrullehållare med fot, så står den bra på en hylla och snoddarna är lätta att få loss. Lycka till!

Mamma Mimmi sa...

Supersmart - och så gulligt! En god idé även för mammor som inte kan hålla rätt på sina hårspännen!

Therese sa...

Kanonidé!!! Hoppas det är ok om jag lånar bilden och länkar till dig i ett inlägg framöver - tror att många av mina läsare med glädje skulle ta del av din geniala idé nämligen :-) Stor kram!
Therese - Sockenvägens Söta

Lyck-Annas sa...

Underbara idéer har du som sätter fart på hjärnan!

Mojebarn sa...

Jättebra idé. Jag gillar din nya giv (eller nya och nya, efter tre Använd det du har-utmaningar...) att "förädla" det som redan finns hemma. Vad snygg kjolen blev.
Jag kör förresten fortfarande på med Använd det jag har. Jag har faktiskt inte fuskat med det sedan 1 november :-).
Mojebarn

Synnøve. sa...

Hej i kylan.
Vilken söt Fladdis du sydde till sonen. En charmig liten röd Fladdis.
Kan tro sonen är glad åt honom.

Din hårspännetavla gillar jag. En mycket smart lösning på det problemet.
Trot dottern kommer gilla det.

Hoppas att allt är bra hos er.
Har ni det kallt ni med?
Här är det 28 minus just nu. Oroar mig lite för att bilen inte ska starta när maken ska iväg om några timmar. Han ska jobba inatt.

Önskar er alla en riktigt god fortsättning på 2010.
Kramen Synnöve.

Anonym sa...

Riktigt bra och väldigt fin idé! Snygg att se på samtidigt som den gör bra nytta. Jag älskar ordning och reda.

Min dotter vägrar klämmor och band men jag hoppas hon snart förstår sitt eget bästa så hon slipper få sin lockiga långa lugg i ansiktet och i maten hela tiden. Det finns så många fina hårsmycken till barn. När det händer, att hon vill ha klämmor, då ska jag ha din fina tavla i åtanke.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...