söndag 7 februari 2010

Inte islossning än, men väl....

....tandlossning. Fredagen den 5 februri tappade vårt äldsta barn sin första tand.
Tandféen kom samma natt och bytte ut tanden i glaset mot en tiokrona.

"Här är den mamma, jag vågade till slut dra ut den själv"

"Min andra framtand är också lös mamma, kommer jag att kunna äta smörgås om jag tappar den också?"


Nu är det officiellt, vi har inga småbarn hemma längre.
Lite sorg i hjärtat, men jag är tvungen att inse att barnen börjar bli stora.
Sonens nya intressen är Star Warsfiguren "CP3U" (och nej, vi låter honom inte titta på Star Wars, på något vis har han snappat upp den figuren ändå), "Markoolio" är också helt COOL i sonens ögon och så ägnar han en hel del tid åt att läsa Kalle Ankas pocket.
Det känns ibland som om han skulle vara i yngre skolåldern istället för fem år. Hjälp!
Nu ska jag fortsätta sy, barnen är ute i snön och gräver gångar och maken målar lister i garaget.
Ha en underbar söndag!

Kram Bea



7 kommentarer:

mitt skärgårdsliv sa...

Här har tandfeen gjort många besök senaste tiden ;) vilket tyvärr nog påminner en om att barnen blir äldre! Ha det bra!

Smilla sa...

Härligt när tandfen kommer på besök =) Jag som jobbar med tänder tycker sånt är extra kul;)

Synnøve. sa...

Grattis till sonen.
Kul att tandfen kom.
Här är hon däremot lite mera snäll.
Granntjejen fick en 20 krona i sitt glas.
Nu väntar en tand till i glaset....
Ska bli spännande att se vad hon dyker upp med då.

Star Wars är kul. Klart han fått med sig att det finns. Lillkillen är likadan här. Han är bara fyra. Det finns ju tex i lego numera så....

Ha nu en skön senkväll.
Kramen Synnöve.

malin sa...

haha, jag måste faktiskt erkänna att min 5 åring får kolla på Star Wars, men har man två äldre bröder och en pappa som är star wars-fantaster så är det oundvikligt :) Och han heter faktiskt C3PO ;)

Emy sa...

Hos oss hade vi "tandlossning" för tre veckor sen, dottern har inte ens fyllt fem än (fyller i april) och redan tappat sin första tand! Hjälp vad tiden går fort! Det är med skräckblandad förtjusning man upplever sånt här som mamma... ;-)
Vår tandfé kom med ett litet smycke denna gång eftersom dottern prompt fått för sig att så går det till, det hade hon sett på tv, på Jane och draken... Ja ja, nästa gång blir det nog en guldpeng istället.

Om star wars vet hon ännu inget. Mer än att killarna på förskolan brukar leka star wars, men själv har hon inte sett det. Själv har jag starka minnen av Star Wars, jag och brorsan samlade ALLA de där plastdockorna och vi lekte med dem jättemycket! :-) Dock ytterst tveksam att jag verkligen fick se filmen, det var nog senare det...

Ha det så bra! Och lycka till vid symaskinen...

Kram Emy

Skatan sa...

En STOR dag! Vår tös håller på att bryta lös sina med våld bara för att hon längtar så...

Kram,

Anna

KakanH sa...

Oj så stor man blir över en natt när första tanden trillar. Du får nog nypa dig hårt. ;)

Och du, du har fått en utmärkelse. http://karinhansen.blogspot.com/2010/02/utmarkelse.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...