söndag 12 september 2010

Bilder från hallen

Nu vill jag visa några bilder från vår nya hall, utrymmet vi byggde ut vid förstukvisten. Jag älskar, älskar ÄLSKAR dörren. Det är en pardörr som jag ropade in för 300:- på en auktion. Vi skrapade av färgflagorna, men sparade mycket patina och färgfläckar.
Golvet är TOPPEN.
Det ger en kullerstenskänsla och en känsla av att vara "utanför" pardörren på väg in. En utekänsla, men inomhus.
(Och så gör det ju inget att det ALDRIG ser smutsigt ut, även när det är både grus och leriga barnstövlar som har trampat på det.) :-)
Bakom pardörren gömmer sig ett utrymme där ett fönster in till köket tidigare fanns. Det rymmer nu en garderob med möjlighet att hänga undan kläder och ställa in extraskor och träningsväskor. I jul ska det hänga två enriskransar på vardera dörr.

En hall där barnen får ta utrymme. Kånkenväskor trängs med fleecejackor, kepsar och cykelhjälmar (och mer lär det bli med tiden allteftersom barnen växer) :-)
Förvaring är bra. I den antika fiskeväskan trängs just nu arm-och benskydd inför cyklandet. I vinter lär det bli vantar och mössor i den.
Jag älskar krukorna. Jag trodde inte att jag skulle finna sådana skatter på Plantagen.
Glasen innehåller ett familjeminne från vår semester i Mellbystrand i somras.
Vi bodde i en stuga precis vid havet, bara en grindöppning bort. Vi gick ner, sista morgonen, och hämtade lite sand och varsitt litet strandminne, det blev två små snäckor, en mussla och en liten bit tång.
Hoppas ni tycker om titten.

Glöm inte bort min vimpeltävling från förra inlägget och kika gärna in i min webshop där jag lagt ut två nya vimplar "Erik" och "Erika", ljusblå och ljusrosa.
Ha en fantastisk söndagkväll!

Kram Bea

14 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Åå så fin hall!

kram Mia

Skatan sa...

Hej Bea!

Så rätt tänkt med golv och grus! Det måste vara praktiskt när man har barn. Annat fungerar inte om man inte är beredd att ägna ALL tid åt fläckjagande och dammsugande...och det är inte undertecknad. Snyggt var det med golv, dörrar och sponväggarna. Helt i skatsmak ;)

Nu skall kidsen i sina pyjamasar. De är nybadade och luktar från led hudkräm. Inte illa. Inte matrester och smuts med andra ord...

Kram!

Anna

mylovelygrandma sa...

Rackarns vad snyggt! blev helt kär! Golvet är skitsnygg kontrast till dörrarna.. :)

Nilla sa...

Hej Bea!

Vilken härlig hall ni fick :) Och pardörrarna... vill ha! Hemtrevligt blev det vännen, du lyckades igen en gång och jag är inte alls förvånad :)

Kram Nilla

Hem och Harmoni Marie sa...

Så fint! Golvet så läckert... och dörren...wow!
Lite avis är jag allt....:)

Ha det gott, kram Marie

Therese sa...

Jisses vilken underbar hall du har, golvet och framförallt dörrarna, vilken WOW faktor. Kan bara drömma om hur underbart det blir till jul... Du får fota och visa igen då! KRAM

HomeRiver sa...

Det måste vara underbart att möta den entrén var dag!!! Så härligt!

På landet vid havet sa...

Så fint! Håller med dig, dörrarna är helt underbara!

Ha en bra vecka!
Kram Mia

Bea sa...

Men vad glad jag är att du tittade förbi, så jag hittade din underbara blogg!! Här tittar jag förbi igen! =) Tack! Kram Bea

Anonym sa...

vilken fin blogg du har! hittade hit via Lotta-fyra årstider.
Jättefin hall ni har! Blir så inspirerad, vi ska göra om vår i vinter!


Kram pernilla

Evelina sa...

Ååå, jaa dörren är helt helt underbar!!
Mycket smart golvval.. och att ni inte gjorde som oss.. valde ett beiget klinkergolv i hallen.. Jag skylle på att det var min sambo som valde och att vi inte hade några barn på den tiden... Nu är det snarare brunt av all smuts.. :)

Kram Evelina

Maggan sa...

Vad roligt att du gillade höstinlägget,jag älsakr hösten. Fler höstinlägg hittar du på min privata blogg mims1.blogg.se
Vilket fimt golv du hade!!! Dörrarna var inte dumma de heller, påminner mig om min mormor på något vis...

Kerstin sa...

Hej igen!

Trodde att jag skickat en kommentar, men hittar den inte igen.

Jag berömde iaf din fina hall och frågade var du hittat den fina vita skohyllan =)

//Kerstin

Emeliie Carlsson sa...

Åh, vilken vacker dörr! Och så många bra idéer du har! :)

Ha en bra helg! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...