söndag 19 september 2010

En stor demokratisk dag som denna...

...påbörjar vi förstås med att rösta och sedan att sy en tygkatt efter nyblivna femåringens egna design. Det var trixigt för henne att klippa ut tassarna i tyget och sy runt dem på maskinen, men hon gjorde ett toppenfint jobb. Nu har hon lärt sig sy i knappar också. Mun och nos fick bli med tygpenna, för de färdiga "nosar" jag hade hemma var hund/nalle-liknande nosar. Några morrhår ville hon inte att kissen skulle ha.

Behöver jag skriva att hon är superstolt över resultatet? :-)
Ha en toppenfin val-söndag!
Jag hoppas ni går och röstar för människor i andra delar av världen är beredda att bli dödade för samma rättighet som vi har idag.

Kram Bea

6 kommentarer:

På landet vid havet sa...

Sååå söt! Hihi. Förstår att hon en stolt!

Ha en bra valsöndag!
Kram Mia

Skatan sa...

Åh! Underbart att läsa att hon gör allt själv med sällskap av sin mor. Coolt!!!

GOdkväll,

Anna

No.15 sa...

Så gøy! Kjempeflink har hun vært. Klart hun er stolt! :)

Ha en flott søndagskveld.

Klem, Lise

Denice sa...

Supersöt katt! Min fyraåring sydde en bläckfisk med läppstift (!) efter egen design för ett par veckor sen, det resultatet kan man beskåda hos mig :-) Fina och kreativa barn vi har!

Hem och Harmoni Marie sa...

Tack snälla goa för det fina paketet idag!
Näsduksfodralet är supersött och vimplarna är hur fina som helst!
Tusen tack....

Kram o godnatt
Marie
PS. Kommer ett inlägg hos mig inom kort med lite foton och så..

Mina dagar sa...

Helt underbar!! Dottern också få till det så där ibland och det är sååå kul!
Hoppas allt är bra med dig!
Tänk att det var du som fick mig att börja blogga och jag tycker det är sååå himla kul! TACK för det Bea!!:)
Kram Eva

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...