fredag 31 december 2010

Gott Nytt År


Utvärdering av 2010 års nyårslöften:

1. Göra nytt utav gammalt.
Det har blivit någon kjol, några gosedjur och några smycken, men jag har inte haft möjlighet att utveckla detta fullt ut. Därför får detta löfte hänga med även över nästa år. Det tar tid att "tänka om".

2. Lära mig Photoshop. Check.
Jag kan också verkligen rekommendera ett program som är nästan likvärdigt som det, GIMP. Det finns att hämta hem gratis från nätet, bland annat härifrån

3. Utnyttja kamerans funktioner. Check
Nu har vi införskaffat en systemkamera, så den har jag börjat mixtra med nu. Jag behöver betydligt mer övning med den, men tänk så mycket jobb som en bra kamera gör ÅT en. :-)



Nyårlöftet för år 2011

Utveckla min "upcycling", alltså möjligheten att göra gamla saker "nyare" och mer persolingt anpassade. Målet blir att visa åtminstone ett projekt här i bloggen varje månad.
I det ingår även "Använd det du har" tänket.

Nu ska jag börja göra mig och barnen i ordning inför nyårsfirande ikväll. Återstår att se om barnen orkar vara uppe till tolvslaget. :-)

Ha ett toppenfint nyårsfirande!

(Lova inget som du redan VET att du inte kommer att kunna/vilja hålla)

Kram Bea

0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...