tisdag 11 januari 2011

Vilken sovrumsstil är din?

1. Personal romantic

2. Kitchigt personligt?


3. Over the top (plattskärmsteve på andra sidan bubbelpoolen)


4. Romantisk pastell


5. Stilren Skandinav



6. Murrmysigt irländskt lantliv


Vilken stil är MEST du av dessa?
Vilket sovrum skulle du sova bäst i? (Behöver inte hänga ihop med vilket sovum man är mest)

Nummer ett är min favorit, även om möblerna är lite för svulstiga för mig. Tapeten och provdockan har jag redan. Fågelburstavlorna VILL jag verkligen ha.

Samtidigt gillar jag lekfullheten hos nummer 2.
Nummer 6 ger mig känsla att sätta mig ner som en liten flicka med benen i kors på sängen och bara börja läsa - och titta ut över tranorna som flyger över åkrarna utanför. :-)

Den romantiska pastellen är ju också tilltalande genom sina varma färger och mjuka lockande former.

Och önskar man inte...LITE...att man hade råd med äckligt överflöd av fläskteve, stor jacuzzi och värstingsäng i ett och samma rum, även om jag personligen känner att jag skulle tycka det skulle kännas för öppet att SOVA där.
Den enda jag, för tillfället i alla fall, inte direkt lockas av är nummer 5. Och jag som var på vippen att köpa ett chokladmumsigt överkast bara för liten tid sedan. Hmmm....
(Bilder från Interior designs)


Hur tänker du runt dessa sovrum och runt ditt eget?



3 kommentarer:

Bollan sa...

Vilka härliga rum! vill så säga 1 för att de e nog mest jag då vårt sovrum e vitt vitt vit nästan i alla fall, men sova bäst i 6 så mysisgt vill bara läsa läsa och inte behöva tänka på att de ska se prydligt och städat ut.

Kramizzar

Limetwig sa...

Gillar ettan och femman... en kombo av de två skulle nog vara perfekt! Vårt är SÅÅÅ beiget, måste nog ta tag i det... en dag!
Ha det bäst! Åse

Hem och Lycka sa...

Får nog bli nr 5 då, stilren skandinav ;-)

kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...