fredag 1 juli 2011

Blickfånget

Jag ska visa er fler bilder av vår köksträdgård. Det är vårt sommarprojekt.
Först vill jag visa er vår "hall". Det ni ser är själva öppningen från "köket" till "hallen".

Den löper med plattgång längs hela väggen och avslutas i ena änden av en rosenpergola och i andra änden en vinbärsbuskpassage.

Bordet fyndade jag igår tillsammans med ramen.
Stolen är ett arv.

Sållet hade jag sedan tidigare. Det köptes för att sättas upp i mitt kök, men den passade inte in där sedan vi satte upp vår Laura Ashleytapet som vi blev så förälskade i.


Tagetesen har sonen planterat i sin förskoleklass.
Roligt att se den gå i blom sedan.
Kopparna och faten är från makens pappas faster. Det är ett riktigt "kakfat" till koppen, med plats för den där krispiga sockerdrömmen eller vaniljsnurran. :-)


Favoritpelargonen i tvättkannan och tvättfatet.
Det är en stjärnpelargon, "Pamela Vaugham"
Denna, och andra fantastiska och ovanliga pelargoner finns att fynda här.

(Kycklingen väntade i ugnen, men jag var ju bara tvungen att snabbt få ställa i ordning allt och få fotografera. Den uppmärksamme märker något knasigt på bilden som inte jag lade märke till när jag euforiskt fotograferade. Det är nu åtgärdat.) ;-)



Här inne myser en äggskalspelargon, "Summerstorm"

Nu har vi äntligen en liten plats att vila benen på och ta vår kopp med kaffe och bara NJUTA av vår grönskande köksträdgård.


3 kommentarer:

Gärdet sa...

Det är så härligt på sommaren då varje liten nött sak med själ kommer till sin rätt på något vis. Gillar verkligen ditt blickfång :)

Hem och Lycka sa...

Underbart!

Haha, härlig kommentar av din väninna. Angående nejlikbuketten ;-)

kram Mia

Min Skattkammare sa...

Ha ha ha....då är rolig du! Vimplarna trivdes alldeles utmärkt den dagen. ;o)
Och de har förgyllt pergolan i två somrar!
Vad mysigt och fint ni ser ut att ha det.Härligt att kunna njuta av mödan man lagt ner.
Vi kanske ses i Frövi...? ;o)
Kram Kicki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...