måndag 17 september 2012

10 enkla sätt att välkomna hösten - del 2

2. Byt ut vissa väggdekorationer

Med enkla medel kan du lätt förändra väggarna i ditt hem så att de följer årstiderna.
Polyvore
Låt dina favoritkläder i höst bli en inredningsdetalj genom att exponera dem tillsammans på en knoppbräda eller en flexibel klädstång.
 
 
Alternativet till "vilda djur" intrycket ovan kan vara att hänga en lusekofta på en krok.
Här ser ni också ett otroligt vackert sätt att dekorera fotgaveln på sängen (se förra inlägget).
(Självklart är "pälsen" av syntetmaterial) 
Källa: okänd

Kanske är du mer en "quilttjej".
Om inte, kanske den här vackra skapelsen få dig på andra tankar? :-)
"Moon garden" av Judy Coates Perez

 Rävillustrationer ger i alla fall mig en höstkänsla.
Visst är det något särskilt med dessa?

1. Scott Allen Hill 2. Andrea Lauren 3. Mignon Cargie 4. Nan Lawson 5.Kareena Zerefos 6. Ryan Fowler


Och så djurhornet förstås. Just på hösten/vintern gör den sig extra bra och då gärna tillsammans med mustiga, jordnära toner på textilierna.
Alvhem


Och så paraplyerna. Tänk att ha alla, som en bukett, det känns ju inte som om man kan välja.


Frilly Can Can Umbrellas
 
 
Kan inte låta bli att lägga in dessa från Lisbeth Dahl också. :-)



 
 Glöm inte bort möjligheten att dekorera canvaser med tapeter eller tyg som passar dig och stämningen du vill ha i hemmet.
Renskinn kan hängas upp på väggen för ytterligare en värmande känsla i rummet.
Vägghängda vackra ljuslyktor är ju också mysigt.
Svart/vita fotografier av höstlöv, träd utan löv och lövhögar är ju underbart vackert.
Fotografier av ett regnigt Paris och blåsiga hundpromenader längs Seine?

Nej, nu ska ni få fortsätta med piffandet hemma.
Imorgon fortsätter vi att välkomna hösten, den här gången med höstbetonade dofter.

15 kommentarer:

Hanna sa...

Ja idag är det höst här.
nu är det dags att köra alla barn till skolan innan jag själv kör till jobbet.
Hanna

Hannis sa...

Jag älskar hösten!
Duntäcken, tända ljus och lager på lager.
Och böcker, massor av böcker!

Kram till dig!

Lilla Blanka sa...

Hej fina Bea!

Men vilket sammanträffande (eller inte!) för i morse när jag körde dottern till skolan och hon var lite snuvig och jag tog fram "ditt" fina näsduksfodral....då stannade jag till i tanken och tänkte på dig! Och nu skriver du till mig... :))

Bokmärkte din sida nu, så att jag inte "tappar bort" dig ;)

Vilka BRA tips du delar med dig av! Och väldigt inspirerande bilder oxå :)

Ja, det där med att få en känsla, agera på den...det är något jag själv försöker leva utefter. Att försöka behålla en bra skön känsla och göra saker som känns bra helt enkelt :)) och om man inte har en bra känsla så är nummer ett att göra/tänka nåt så att jag får en bra känsla.

Oj vad flummigt, och låååångt denna kommentar blev ;))

Kram och ha en jåttefin kväll!
Mia

Lilla Blanka sa...

Hmm ja du får sortera bort stavfelen ;)

StrandviksVillan sa...

Hej Bea! Så kul att höra av dig, för jag har inte kikat in här på evigheter!
Ser att du har intressanta inlägg på kommande ;) Goda tips inför hösten är välkomna.

Må så gott!
kram, Ann-Christine
PS. Jaaaaa! Verandan är den bästa platsen jag vet :D

Malin på pastill.nu sa...

åh vilka mysiga tips! Men du förresten, inte är väl definitionen det viktiga, hoppa med i fabriken ändå vettja!

Handplockat sa...

Vilken faslig tur att du skrev hos mej så jag hittade hit
Tack för titten :)

anna på handplockat

Fröken Foto sa...

Å så mycket fint... jag blir helt sjuk. Lisbeth Dahl är min stora favorit, men de andra paraplyerna blev jag svag för... rackans att jag inte levde på 1800-talet *hihi*

tack gulliga du för din jättefina kommentar... log lite när jag läste den, så härligt spontan ;)

Ha en fin kväll
kram kram Malin

Synnøve. sa...

Halloj Bea.
Så mycket fina bilder du bjuder på.
Hösten är här och det är väl dags att plocka undan sommaren. Gäller väl även att köpa lite nya höstkläder och skor.
Hoppas att allt är bra med dig.
Kram Synnöve.

FruNeroLindström sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
FruNeroLindström sa...

Haha, pannrumsgolvet var inte min första prio heller egentligen. Jag var sugen på att släpa ut det stora skåpet i hallen och börja slipa.
Men mannen protesterade högljutt och undrade om jag ville ha en kamin inkopplad innan vintern.
Så då fick det bli skurning av golvet istället ;)

Här har det blivit en liten höstkrans till dörren idag, bilder kommer på bloggen imorgon. Och så har höstkängor, koftor och filtar åkt fram. Älskar myset med hösten, och de där mörkare tonerna som man vill ha i inredningen nu.
Ha en fortsatt mysig kväll. Kram Malin

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Så många härliga hösttips !!
Tack för din hjälp inne hos mej..det tål att tänka på !

Kraaam

Vitspets sa...

Vilka bra tips (tack)
Äpplemos med fläsk är jättegott
Jag brukar inte att göra så mycket
Jag gör så att jag har till ett par dagar
Kram Karina

TIDSOPTIMISTEN sa...

Vad kul att du hälsade på inne hos mig och vilken fin inspirationsblogg du har, gillade lusekoftan och hornet och så är jag lika kär i Mille Notti som du ;) ser fram emot nästa del doftispot :)

Kram Ullis

svart vitt och rött sa...

Oj, vilken fin blogg! Tack för titten inne hos mig... då hittade ju jag dig! Vi ses igen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...