onsdag 19 september 2012

10 enkla sätt att välkomna hösten - del 4


4. Värm upp hemmet med mysiga textilier

Inget säger "mys" som en fluffig lammullsfäll.
 Lampan, med sin knotiga vita grenstomme associerar också till höstens kala grenar,
även fast den vackra lampan fungerar året runt.
Nu skulle det här inlägget handla om textilierna ju, men jag kan inte låta bli att påminna er om
Ernst Kirchsteigers lampa av grenar.
Här kan du se klippet.

Jag vill också visa ett alternativ till en fäll, en "Veganfäll".
Skapad av "Gärdets lantgård"
 Så otroligt mysig liten hörna. Kombinationen av skinn, fluffiga tygkuddar, vargskinnsimitationer och den mjuka pläden och fluffiga mattan gör att allt ser väldigt inbjudande och "varmt" ut.

Här finns lite inspiration från Ellos, La Redoute, HMHome och Jysk.
Där kan ni även finna vita fuskskinnsplädar och vita fluffiga kuddar.
 
Mjuka ryor, stickade kuddar och kuddar i varma nyanser av vitt, beige och brunt ger också
en höstlig känsla. Jag har en likadan stjärna hemma och hittar inte någon återförsäljare av den idag. Jag köpte den i en inredningsbutik i Örebro, men liknande har tidigare sålts på Mio.


Här är en hel knippe med mysiga kuddar från HMhome, Ellos och La Redoute
Där hittar du även mysiga plädar i alla de slag, samt ryamattor att fluffa ned tårna i. 


 Och så måste jag ju bara avsluta med den här underbara skapelsen, som ett avlastningsbord gjord
av "sågkottar" och grenar.
Så effektfullt och kan inte vara så svår att göra.
Man kanske till och med kan använda en stadig kartong som stomme till denna?

Har ni någon favoritkudde där ute som bara är HÖST för er?

Imorgon ska vi kika på hur vi kan få till mysiga ljus i vårt hem.

P.S! Det var bara Inger som försökte sig på en gissning på parfymnamnet i inlägget nedan? ;-)
Du funderade på "Bandit". Jag hade inte ens sett parfymen som heter "Fat electrician".
Den jag reagerade på var den
här.
Hmmm...och inte blev det bättre när jag nu läste den automatiskt svensköversatta produktbeskrivningen.

14 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Aaah, så mycket snyggt!

Fantastiskt bra kontring ja!

Kram Mia

FruNeroLindström sa...

Vilken helt underbar gren lampa.
Vi har en egengjord sådan i taket över köksbordet. Men nu blev jag allt väldigt sugen på en till ;)
Men man vill verkligen kura ihop sig till alla dina underbara och inspirerande bilder.
Hoppas du får en riktigt mysig Onsdag, Kram Malin

Gärdet sa...

Som inbiten ullgalning så måste jag vicka lite på pekfingret och slå ett slag för våra svenska lammskinn. Kolla gärna efter det i första hand, det kan vara värt det! Oftast är det gigantisk skillnad, både i kvalitet och i samvete ;)
För det är helt rätt! Inget säger MYS som en fluffig lammskinnsfäll!

Fröken Foto sa...

Åh, så mycket läckert!!!!!

sv. Pinterest... oh, så roligt och mycket kul man kan hitta... men var finns tiden ;)

Ha en fin dag.

kram kram Malin

Queen of Kammebornia sa...

Så mycket mys! Lammskinnsfäll är härligt när höstvindarna viner. Tack för din omtanke!

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Jag skulle kunna ha fårskinn både högt o lågt...tycker dom är så vackra o ger sån värme !!

Kraaam

Malin på pastill.nu sa...

ååh den där lampan är ju helt ljuvlig! måste spana in ernst-länken lite närmare :-)

och så fortsätter jag att locka.. instagram, som ett hav av bilder!

hönapöna sa...

vilka härliga bilder du bjuder på, och den där lampan av en gren är bara så snygg...!

Inger sa...

Dina bilder får mig att gilla hösten liiiite mera ... och översättningen var helt fantastiskt inspirerande ...

inger

Dagar av lycka sa...

Åhhh, du skall bara veta hur glad din kommentar inne på vår blogg gjorde mig! Ja inte har du känner igen dig i stressen, för den ju ingenting att ha förstås!

Fin blogg du har!

Kram
/Anna

{oc cottage} sa...

how cool is that bundle of sticks table!!!

m ^..^

Så Vitt Jag Vet sa...

Hej ! Tack för tipset.. Har nog aldrig gjort eget decupage-limm så tack..
Ha en bra dag !
Kraam
Sanne

Unknown sa...

Men åh vilken härlig inspiration och så passande med då det snart är dags att börja fluffa till i vårt nytapetserade tv-rum;)

Tack för dina söta kommentarer inne hos mig och visst är det smart att man kan köpa bibelpapper för det är inte alltid man får tag på en söndrig bibel att pyssla med. Jag skulle aldrig göra sönder en hel bibel men de två biblarna jag säljer ark från är två som var i mycket bedrövligt skick den ena hade till och med ett helt kapitel som fattades. (Troligtvis någon som inte gillade den delen)

Så många vackra saker du gör, vimplarna är supervackra och kuddarna med... Mmmmmm här kommer jag nog tillbaka för njutning;)

Önskar dig en ljuvlig dag
Kram
Annie

Mariette sa...

Lampan var jättefin. Ofta blir det superbra när man använder det naturen ger, tycker jag.
Till hösten vill jag gärna ha lite murriga kuddar, och helst då i naturmaterial. Jag har just sytt mig kuddfodral i lin, naturfärgade och vita.
Kram Mariette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...