måndag 24 september 2007

Städdrömmen är uppfylld


Nu kan maken och jag äntligen få med oss alla rengöringsattrialjer på en gång när vi far runt i huset. "Housekeepers box" innehåller allt vi behöver till de olika rummen. Den är hög, vilket är en fördel då man slipper vingliga AJAXflaskor.
Framförallt så behöver man inte SE alla färgglada flaskor och burkar och trasor och borstar, men alla förstår att det verkligligen är det som är i med tanke på texten.
Och det är ju bra...ifall någon gäst får ett städanfall just när de är hos oss menar jag! ;-)

Har du tips på några fina korgar som kan passa i en "vit" tvättstuga?

Nu ska jag och barnen fara iväg till biblioteket. Jag ska se om jag kan fjärrlåna "Vit jul".

Ha en skön höstmåndag!

15 kommentarer:

Det Ljuva i livet sa...

Åh, vart hittade du den fina? Vill gärna ha en sån, eller möjligtvis en egen Houskeeper:-D;-).

Kram!

J sa...

Häftigt!!I viken färg ska dom vara då?

Julias vita drömmar sa...

Välkommen till städlådeklubben :D

Snälla söta, det räcker med EN kristall. Jag har inte virkat förut men har under helgen påbörjat min väg mot att bli virkkunnig och jag säger bara ojojoj vilket hantverk det är. Jag blir väldigt glad och nöjd med en kristall. Jag förstår hur du tänker, jag kommer endast att göra en liten strut per person men jag förmår inte att göra fler känner jag...
Dels så drar det iväg i pengar och så finns helt enkelt inte tiden för just det.

Kram på dig!

Anonym sa...

Tack för ditt besök i min blogg. Roligt med nya som kikar in. Ska tar mig en titt på vad din blogg innehåller.


Önskar Dig en bra kväll!

Anonym sa...

Den där städboxen såg verkligen lämplig ut! Skulle gärna jag också ha och gömma undan städprylarna i... Ha en skön kväll, Kram

Nygammalt sa...

Visst är den fin? Är så glad över min egen Houskeeper Box, har bara inte fått ner den till storstan ännu. Men det kommer! ;)

Såg att din käre man har köpt Lilla huset på Prärien till dig, såg repriserna också. Älskar kostymserier/filmer!
Kram.

(Drömköket Sundborn skulle inte vara fel att få *hi hi*)

.:Klara:. sa...

En mycket behändig lådda! En sådan box har jag önskat mig i födelsedagspresent/julklapp... spelar ingen roll vilken av dagarna jag får den... det råkar nämligen vara samma dag. ;)

Anonym sa...

Jo, visst går tiden fort.....
Vad är vit jul för nåt intressant????
Skulle behöva en sån housekeepersbox.....
ha en skön tisdag!

Nygammalt sa...

Det ska jag absolut hälsa, då blir hon glad! =)
Kram.

anna k. sa...

Ikea har ju vita, fina - och höga - korgar för en billig penning!

Anonym sa...

Fin du gjort i din tv�ttstuga....Vit Jul har jag faktiskt h�r hemma...en h�rlig bok! ha det s� bra!!!

Stina sa...

Fint du min vän. Du är en liten raring du.:-) Kram

Brunkullan sa...

Tack goa rara söta för de fina julkulorna och pinglorna!! De dök upp idag, och jag blev så glad:-)

Ska nog kunna hitta på nått kul med dem i jul:-D

Och housekeepers boxen var slut när jag skulle ha den....typiskt!!
Men jag kanske hittar någon till slut!


Kram Susanne

Hem och Lycka sa...

Härligt att du fick tag i boxen, har den också!

Fröken Fräken ifrån Fryken.. sa...

hej, var har du köpt zink hinkarna med "tvätt"-tryck på?

Mysig blogg du har :-) hittade den via vita-tråden på FL

/kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...