måndag 17 september 2007

Vinnare och partyhattar

Brunkullan med mosipperötter blev vinnaren av några små juldetaljer. Grattis!!! :-) (Paketet kommer med posten så fort mitt ilskna förkylningsvirus givit med sig.)


Sonen min, treåringen, är lika pysseltokig som sin mor. I morse vaknade han tidigt och vi kröp upp i soffan och njöt av ett avsnitt av "Evas pysselshow" bara han och jag. Vilken energi och kreativitet hon har den kvinnan.

I dagens avsnitt gjorde hon partyhattar av det ovanliga slaget. Sonen och jag älskade dem alla. På förmiddagen knåpade vi ihop kanelbullen och popcornkastrullen. Sonen ville helst ha glasstruten, men se - några sådana färgglada nylonstrumpor finns ICKE att tillgå här hemma. ;-)



Tyvärr har vår digitalkamera inte några batterier för tillfället, men påminn mig så ska jag flika in bilder senare! :-)


Och blir du nyfiken på hur du gör egna kan du kika in här:

http://svt.se/content/1/c6/14/30/60/evas_pyssel_pgm01_partyhattar.pdf

Jag blev en extra populär mamma kan jag lova - fick många beundrande blickar av sonen. "Det ser ju precis ut som en kastrull mamma" :-D

2 kommentarer:

Sanna sa...

Ge mig bilder! Gärna en på makens min när han fick syn på er också! :-D

Bra idé med hattpyssel. Det kan vi göra på lördag när maken är på folkrace. Simhallen och hattar, det blir bra...

Unknown sa...

Hej hej! Tack för din kommentar! Kul att kunna inspirera! Det finns så mycket fina Scrap papper att välja emellan, såg att det fanns väldigt fina på Panduro, ett litet tips bara ;) Förväntar mig självklart bilder sen! Idag har jag slipat klart mitt stooora skåp,så imorgon kväll blir det målning, så roligt! Nu e det dax för Idol. Ha det så bra! kram Jasmin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...