lördag 29 december 2007

"Stayin' alive"

Tack för era otroligt rara kommentarer och önskningar om tillfrisknanden för familjen. Det värmer något oerhört ska ni veta...och vet ni...det verkar ha fungerat...för jag klarade mig hela kräksjukeveckan igenom. Superwoman vet ni! ;-)

Däremot fick jag ligga i "karantän" som maken uttryckte det, i onsdags. Då fick jag hålla mig på ovanvåningen då jag kände mig lite kymig och vi inte var riktigt säkra på om jag skulle dratta dig jag också. Det var så mysigt må ni tro. Jag fick maten serverad där uppe och fick massor utfört som jag vill visa er här framöver:
- virkade snöflingor som några av er som PIF:at på min blogg ska få. Jag har stärkt dem och ni ska få se resultat plus få mönstret
- fortsatt brodera på en stor klassisk julduk som alla husmödrar petade ihop förr. Mödosamt, men fint blir det. Resultatet kommer ni få se när den är klar....typ 2012! ;-) (Eller så kan ni få en sneakpeak på resultatet så långt jag kommit)

- virkat en liten necessär till dottern. Är överraskad faktiskt, trodde inte det var så enkelt. (Nåja, jag har inte sytt i dragkedjan än och jag HATAR att sy i dem, men jag är nöjd med resultatet så här långt. Min tvååring valde dragkedja till den idag...hon har god smak min dotter, den passar perfekt färgmässigt.) Jag kommer visa resultatet och dela med mig av mönstret förstås. :-)
- planerat upp en "Tandfépåse". Vad det är kommer ni förhoppningsvis få se om några dagar, måste bara köpa textillim först, de andra sakerna till den köpte jag idag.

Under tiden får ni se vad min goa maken köpt till mig från http://www.nublu.se/ Ni ska bara veta hur jag längtat och jag har förhandlat med maken om en sådan ända sedan en liten fågel (läs Nublugumman herself) viskade i mitt öra att hon fått in dem. :-D
"Ljuskrona" av Monica Johansson

Jag blev riktigt, riktigt förälskad när jag såg dem första gången i ett reportage i
"Drömhem & Trädgård" nummer 4.
Jag mailade henne om återförsäljningsställen genom hennes hemsida
http://www.monicajohansson.se/index.htm (varning för 90-tals flashbacks),
men fick tyvärr inget svar.
Nåväl...skapar man så vackra saker med sina händer så är man ursäktad, eller hur?
Tur att Susanna fick kontakt med henne i alla fall...lucky me. Så vacker!

Den ska stå i fönstret i hallen när den är utbyggd och klar, det blir väl fint?

Åhhh...har så mycket jag vill skriva om, har ju varit asocial i hemmet så länge under kräksjuketiden, men förstår om inte ni inte orkat läsa all text. Om ni läst hit så kan ni väl vara gulliga och skriva kodordet "tomteskägg" i din kommentar! Hihi...
Näe...nu ska jag skissa upp ett kuddhus, ytterligare en sak jag vill visa er sedan.

Kram Bea

13 kommentarer:

Lotta sa...

TOMTESKÄGG!!!!!

Vad skönt att du klarat dig från kräksjukan!
Och vilken gullig man du har som köpt en sån vacker ljuskrona!

kram
Lotta

Stämningsfullt sa...

Tomteskägg, hahaah! Jag läste mer än gärna alt :) Vilken himla tur du hade som klarade dig! det är ju ett under när man gör det :) Dessutom fick du ju lite mys... Kram!

Sanna sa...

Jag säger som de andra: Tomteskägg! Jag är glad att du är nöjd med din krona :-) och tro mig, jag är lika tacksam som du över att jag sprang på Monica på Formexmässan i höstas. :-)

*kram*

Änglahem sa...

TOMTESKÄGG!!

Klart man läser allt, du skriver så målande!, enbart ett nöje att läsa vad du plitar ner.

Milda Matilda vad du varit flitig!
Undrar om man kan förhandla till sig lite karantäntid??...hhhmmm...

Skönt att du klarade dig, det är som jag sa - Mammor är immuna.... *s*! Hur skulle det se ut....

Timmen är sen, suttit med mitt lilla inlägg och svurit....men nu så kallar sängen.

Kramar i mängder, Ulrika

Himmelbit/Njut en smula sa...

Tomteskägg! Du skriver så fängslande så jag säger ngt som sagts tidigare och som tåls att sägas igen - skriv en bok!!

Vad mycket du pysslat med!! Det låter ju riktigt mysigt att vara i karantän, nästan så jag blir avundssjuk!

Ser verkligen fram emot bilder på dina kreationer!!

Ha en toppendag!

Kram

Nilla sa...

Tomteskägg!!! :-D

Visst orkar man läsa det du skriver gumman, ser alltid framemot att läsa vad du skrivit =)

Så mysigt ni haft det trots sjukdom, ser fram emot bilder på allt sen!

Här tycker jag att det känns som jag gått i ide nästan, väntar på att få slänga ut julen och passar på under tiden att njuta! Vilket märks då jag inte är ute på nätet så mycket, har bara myst med barnen och mannen, snart är man tillbaka i vardagen igen och då känns det länge tills nästa gång man har tid att bara vara, spela spel osv...

Ha en riktigt bra dag!

Ps. Glömde bort här tidigare att säga att jag är aningen avis på din nya god jul kudde! Lyllo dig! Ds.

Massa kramar Nilla

Elin sa...

Tomteskägg :-D

ÅÅh, så fiiin kronan är...sån vill jag också ha! :-)

Skönt att höra att ni mår bättre!

kraam e

Elzie sa...

VAD roligt att läsa att du virkar och broderar!! Inte vanligt annars, tycker jag. Men här är en till som håller på *s*.
Visst är den ljuslyktan helt underbar. (Usch, nu stack den där fula "villhanunan" fram igen!!).
Jag hoppas att ni får ett GOTT NYTT ÅR utan sjukdomar.
Kram Elzie

Ann-Catrin sa...

Vilken tur du slapp kräksjukan!!
Att ligga i karantän kanske inte är så tokigt hihi.
Virkar..oh det är jag så ursålig på mmen skulle så gärna vilja kunna!!
Önskar dig ett gott nytt år kram
A-C

Ninis74 sa...

KIKAR IN OCH ÖNSKAR DIG ETT GOTT NYTT ÅR 2008

Anonym sa...

Tomteskägg ;-)!!!!!!

Älskar att läsa din blogg och får en massa goda ideer över nytt pyssel!!

GOTT NYTT ÅR!!!!
Sara

Hem & Harmoni Marie sa...

Säger som de andra..Tomteskägg!
Klart man läser... det är ju kul med långa texter också.

Ha det gott! Kram Marie

an angel at my table sa...

Älskar också Monika Johansons saker.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...