lördag 1 mars 2008

Mr Bea junior gör ett "bogginlägg"

Maken, jag och barnen hade en orkester nyss.
Jag och maken spelade på blockflöjtarna, barnen spelade på xylofon och på marackas.

Men...efter bara en liten stund sprang sonen iväg och hämtade sin leksakskamera. Det är den gamla Kodak som jag hade när jag var liten, som klickar när man trycker på den och som man måste "veva" fram. Den fungerar naturligtvis inte längre, mer än som leksak.

Han hade även med sig en gammal bandspelare som jag också hade som yngre. Han lekte "journalist", tog kort och spelade in musiken.
Jag tyckte det var dags att han fick låna vår digitalkamera. Sååå...
Mr Bea Junior proudly presents....VÄRLDEN GENOM HANS ÖGON

Ständigt närvarande lillasystern, mammas vimpelprojekt på köksbordet och den omtalade gamla kameran.

Favoritsysselsättningen - att pussla.

Älsklingsbilen, älsklingssystern och legot (som är ÖVERALLT i lekrummet)

Mer lego...och deras Play Scene som de kan sitta hur länge som helst med.

Fotografens söta små tår och den kisse som dottern förälskade sig i på loppisen och betalde själv en tjuga för. :-)
Och så deras "Piggisar" som ni ser i burken och på plattan till höger. Det är ett helt suveränt pedagogisk hjälpmedel som man kan prata färger, former och antal med. Toppen, rekommenderas!

En helt vanlig lördag vid lunchtid.
Vimplarna väntar. (Jag betar av era beställningar så flitigt jag bara kan, ha tålamod med mig är ni snälla. Jag skapar dem allteftersom ni har beställt så det ska bli så rättvist som möjligt)
Ha en bra lördag alla goa vänner.

Kram Bea
My beautiful 3-yearold stands for todays post. Feel welcome to take a peak of our home through his eyes. :-)

11 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Härligt inlägg! Kanske har vi en liten ny blogger på gång? :)
Hoppas ni har en fortsatt mysig dag!
Själv håller jag på med ett projekt som jag inte alls skulle börjat med egentligen, hihi.
Kram.

lottens vita och gröna sa...

halloj, så härlig liten "boggare"..jag har nu försökt mig på en vimpel, är så sugig på det så det är inte sant, beundrar dig som syr och syr. ha det bäst! kram lotten

Grindelunda sa...

Haha...jag gillar småfolkets syn på världen. De är bara så underbara...kort och gott!!!

Ha en skön helg/Gunilla

White Season sa...

Ha ha visst är det roligt att se på vad barnen fångar upp med kameran. När jag matar in mina foton, så brukar det ligga ett och annat med, men det roliga är att de oftast är jätte fina, taget från vinklar man själv aldrig skulle välja :-). Njaa vi får se om jag lägger upp några bilder på uppdraget, vi får se vad den familjen säger sen... Alltid så trevligt att titta in hos dig, ha en fortsatt trevlig lördag, kram Malin

Karin Krut sa...

Vilken härlig barnröra, man glömmer lätt med åren ;) Nu ligger annat överallt på golven.

Här är dom likadana på soptippen så man får vara snabb som en igel när dom tittar bort :D eller hitta en sopstation där dom inte är så nogräknade ;)
Ha en skön kväll,
Kram Karin

www.minochmammas.blogspot.com sa...

Härliga bilder:-)Kan tänka mig att sonen strålade av lycka när han fick låna kameran!
Kram!!

H A N N A S - F O R M sa...

HEJ vännen!

Så GULLIGT av dig att tänka på mig!!! Du är en klippa!
Vad härliga bilder...måste ha varit underbart för din son.

Ha det gott och tack än en gång!

KRAM
Hanna

Mamma C sa...

Oj, en ny liten bloggare. När våra barn var små åkte kastrullerna fram ibland och fick vara som trummor i deras orkester. Kommer ihåg detta lego som man trampade på titt som tätt. Ajajaj så ont det gjorde ibland. Ha en skön söndag
Mamma C

Ann-Catrin sa...

Oh vilket härligt inlägg av en ny liten "boggare". Det var länge sen man klev på lego.. attans vad det gör ont!!
kram A-C

Snäckornas sjö sa...

Underbara bilder! En ny bloggare ;-) Vad glad jag blir!!!

Ang. bjälkarna: jo, vi var inne på att måla dem vita, men eftersom bjälkarna i v-rummet är mörkbetsade bestämde vi oss för likadana i köket *gillar enhetlighet*. Plus att det mörka matchade vedspisen. Tröttnar man kan man ju alltid måla över ;-)

Jo, det gick fort att renovera, vi fixade hela övervåningen (4 rum) på ett år, men då jobbade vi också nonstop. Vi hade bestämt oss för att ta ett hundår och fixa så mkt som möjligt. Det var mkt gråt och tandagnisslan...leva i slipdamm i ett års tid och sova på madrasser i ett halvår är väl inget jag rekommenderar...men det gick! Nu har vi "bara" undervåningen kvar, men det tar vi lugnare med.

Ha det bäst! Kramar

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hihihi..vilket underbart inlägg.Visst är dom gulliga de små liven.
Tack för tipsen...har sett den sidan förut.Finns så otroligt mycke fräcka saker.

Kram Pernilla

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...