torsdag 29 maj 2008

Utmanad! :-)

3 namn jag går under: Bea (mina vänner), snygging (maken) och "Mammafiiin" (av barnen)
3 saker som skrämmer mig: Vansinnesdåd, respektlöshet och resursslöseri
3 saker som jag har på mig: blommig volangkjol i viskos, vit bomullshirt och halsband av sötvattenpärlor
3 sanningar: Jag är kreativ, planerar minutiöst och är uppvuxen i ett mansdominerat hem.
3 saker jag verkligen vill ha: mer tid, städhjälp och ett färdiginrett hem
3 söta pyssslare som jag skickar vidare dessa frågor till:

Lotta
Njut en smula
Bland kuddar o busiga barn



...





Här hemma ligger tygerna i prydliga travar och bara väntar på mig. Jag har inte hunnit pyssla alls. Den här veckan har bara svischat förbi med återbesök på lasarett, inköp av virke, utvecklingssamtal, informationsmöten på kvällstid etc. etc. Och så ARBETET i sig då förstås som tar en massa tid. Och utbyggnationen.

Fast...i morgon är det redan fredag. Helt makalöst vad fort det går. I helgen ska barnen sova över hos sin farmor och farfar. Då ska vi bygga undan lite här hemma och ev. så får jag lite stunder över att sy lite vimplar och sjaletter igen.

Jag ska inte klaga, jag är lycklig och nöjd med livet...men otroligt, otroligt trött just nu. Sååå....nu ska jag lämna er och gå och sova...hihi...

Ni får gärna stanna kvar ändå, men stäng dörren försiktigt när ni går! ;-)

Kram Bea

8 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Kul att få veta lite mer om dig :)
Ha en bra kväll.
Kram!

Mamma C sa...

Ok. då var det lite fakta om dig som man inte visste. :-)
Kram Mamma C

Anonym sa...

Antar utmaningen, men jag har ingen att skicka den vidare till bara.

Liten bit spets över var det inte direkt. Har säkert tre meter kvar av den. Den låg i lådan bland mammas saker. Det blir nog fler liknande fodral i stället. Spetsen blev så fin mot det svarta. Har en hel del klappar över också. :-)

Anonym sa...

Menade förstås knappar. :-)

Re-dizain sa...

Vad glad jag blev när du svarade på utmaningen! Och det är så kul att få veta lite mer om dig! Planera är ingen egenskap jag kan skryta med men önskar att jag kunde det:-(

MiaMaria sa...

Hej!

Härlig läsning...

Vilka tyger du har som ligger och väntar på dig.....

HA´det nu så gott i helgen!

MiaMaria

Flingan sa...

Jag går igång på tyger....
Finfina tyger du har som du snart ska sätta saxen i. Lyllos du!
kram

Änglahem sa...

Tassar in så tyst jag kan här Bea, hoppas jag inte väckte dig...Förmodar att du redan är i säng...behövs många goa sovnätter när man är övertrött.

Snyggingen....vilken going till man du har!

Hoppas att ni får en bra helg, med arbetet men även lite mys & vila!

Kram, Ulrika

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...