söndag 1 juni 2008

Nytt kök


Det är dags att säga adjö snart för alltid till det kök som stått oss bi i snart två års tid. Det är lite sorgligt på något sätt, samtidigt som vi förstås längtar till den fjärde juni då vårt nya kök kommer med lastbil, färdig att monteras och installeras.

Vårt kök har varit fint i sin utformning, men ACK så slitet och nedgånget. Stommarna är helt SLUT och en dag höll jag på att få hela kryddskåpet i huvudet. Ramarna är slitna och påmålade flera gånger om. ETT endast uttag över diskbänken (precis ovanför vattenkranen???) har gjort det svårt att arbeta flera i köket samtidigt. Golvet har sett sina bästa dagar och behöver bytas ut och väggen är sliten och sned.

Men...jag kommer ändå sakna det...för det är ändå där som vi har värmt barnens välling och fnissande blandat sommarsallader och smuttat vitt vin på varma sommardagar. Det är där som vi har stått och bakat pepparkakor och blandat till trolldeg.

Men...så fort jag fått det underbara nya köket på plats och kunnat organisera upp mitt alldeles egna lantliga skafferi med inte mindre än NIO efterlängtade hyllmeter förvaring så sköljs nog all nostalgi bort.

Eller vad tror ni???

Just nu hålls det på att sågas i köket för fullt. Jag har inga hörselkåpor så jag håller mig borta en liten stund. Snart måste jag ändå gå ut och hämta ut äppelkakan ur ugnen och då får karlarna göra ett uppehåll. (Jag tror inte de har något emot det...hihi)

Ha en underbar söndag!

Kram Bea

9 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

vad spännande med nytt kök! klart det kommer att bli fint... :)
Ska bli kul att se hur det blir när det är klart.
Ha det gott, kram!

á Yeliqa sa...

Det låter riktigt spännande det där :) Själv längtar jag också efer ett nytt kök, men lär nog få vänta många år till tyvärr. Men den som väntar på något gått...:)

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh vad härligt med ett aldeles nytt kök! ska bli spännande att få se det sen! För det får vi väl? :)
Kram!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Oj , vad skoj , hoppas det går smidigt och fort !
Bilden är så underbar så ditt kök ser ju jättefint ut som det är ;-)
Lycka till och hoppas du kommer trivas lika bra med ditt nya , och extra hyllor är ju inte fel !
Kram/Lotta

Mamma C sa...

Så kul med ett nytt kök. Alltid kul när det blir lite nytt hemma.
Kram mamma c

lottens vita och gröna sa...

så spännande, lycka till! varmkram lotten

Anonym sa...

spännande med nytt kök, själv trodde jag vårt skulle vart klart för ca tre veckor sedan men ack vad jag bedrog mig. Mycket har strulat men nu börjar det äntligen hända lite saker.....

Skam den som ger sig o sedan tänkter jag som så att vi fick verkligen kämpa för att få till det så det kommer vara dubbelt så roligt när det är klart.

Jag ska kika in hos dig o se hur ert blir.

LYCKA TILL!

Kramar Lena

OttoPippi sa...

Lycka till med det nya köket!!!!

Re-dizain sa...

Du är helt otrolig!!!
Du fick mig känna doften av gammalt trä och färgflisar,doften av äppelkakan och höra skratt och känna lycka.....gud Bea du borde skriva...skriva må bra böcker och avslappnings poesi!
Klart att du kommer att sakna allt detta men man vänjer sig snabbt vid fräscha och funktionella kök, tro mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...