torsdag 5 juni 2008

Men...vad ÄR det för vitt som är på vår uppfart? Kan det vara möjligt?


KÖKET HAR KOMMIT!

Vårt underbara Sentenskök från Electrolux. Nu har vi delar på altanen under taket, i garaget, i tillbyggda halldelen och i vardagsrummet. I vardagsrummet ligger sedan tidigare långa golvbrädor som vi ska lägga in i köket när köksdelarna är på plats.

Den dag vi tagit bort brädgolvhögen från vardagsrumsgolvet är också en dag då hela familjen kommer gå lustigt...för vi är vana vid att ta två STORA kliv när vi ska gå till och från soffan och kommer nog göra det per automatik när brädhögen är borta också! :-D

Imorgon får vi bygghjälp. Härligt! Barnen ska vara hos svärisarna, återstår att se om jag håller mig ur vägen, eller ser till att göra lite nytta här hemma. Om inte annat skulle jag behöva se över trädgården lite, den är så eftersatt så det är synd om den. Några nyplanterade perenner har sagt adjö till jordelivet för evigt, jag behöver så lite grönsaker och fylla på med Blåkorn här och var, plantera tomatplantorna och melonerna och klippa gräset, rensa ogräs etc.

Lika eftersatt är det inne, fast där är det ju allmänt kaotiskt så man liksom inte SER det där vattenglaset som står där sedan tre dagar tillbaka, eller bryr sig om att det ligger arbetskläder över kökssoffan eller är slipdamm på toalettgolvet. Det går liksom inte att göra något åt, det kommer åt hela tiden. Men pest är det...och ganska mycket pina...men jag får se till att drömma mig FRAMÅT! När köket är på plats ska jag skura och rensa i hela huset så det blir tipp-topp igen. Under tiden orkar jag inte ens skämmas över stöket när folk kommer hit. ;-)

Jag HINNER helt enkelt inte med trädgården, hem och familj, utbyggnad och jobb samtidigt. Det finns inte en rimlig chans att jag ensam ska kunna underhålla alla områden, så det är det som jag försöker få mig själv att förstå nu och lägga sorti på alla typer av skuldkänslor och känslor av otillräcklighet.

Nu är jag TRÖTT, men det blir lite grillning snart och då ska jag avnjuta ett glas vitt "Alamos" och fira att det varit skolavslutning idag och att det är en ledig dag imorgon.

Snälla...håll tummarna för att vi ska hinna MYCKET imorgon så att jag kan få hopp om en "renare" framtid igen. :-)

Ha en underbar kväll!

Kram Bea - som skriver idag som om livet hängde på det

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att köket har kommit. Ser fram emot att se hur det blir. Lite avis att ni renoverar, skulle vilja börja med vårt hus men det blir ett år till i stan för oss.

Här blir det pyssel i kväll och lördag, söndag. I morgon blirt det besök hos svärmor hela dagen.

Ha en underbar helg.

Mamma C sa...

Det låter som jag hade det förrahösten. Allt blev försenat med bygget, sedan rullade bara på. Men i år har vi ny panel, nya vitvaror, ny altan. Nog blir det kaos alltid, men det är bara och bita ihop. I år ska vi göra ett däck runt badtunnan och måla huset en gång till. Men då tänker vi dra ihop släkten ge dom en pensel och bjuda på mat.
Kram mamma c

Himmelbit/Njut en smula sa...

Vad roligt!! Tänk vad fint det kommer bli sen - helt säkert värt att vänta på!!

Ha det toppen och hoppas att du får en bra dag i trädgården!

Kram

OttoPippi sa...

Jag vet preciiiiiis hur du känner det!!! (Även om vi bara har lägenhet - verkar f ö som om "alla andra" pysselblogare har hus utom jag). HA INGA SKULDKÄNSLOR!!! Men, jag vet att det är svårt, men försök.... Hålla alla tummar att ni får gjort grymt nycket i morgon! KRAAM"!!

Min Skattkammare sa...

Vad underbart med nytt kök, allt städande och pyssel blir ju så mycket roligare då! Du kommer att hitta inspirationen och orken när det börjar ta form......men allt har sin tid. Njuta av livet och sommaren har sin tid........arbeta har sin tid.....ingen klarar allt på en gång! Jag tror inte att det var tänkt så heller, det är bara vi ,den moderna människan, som hittat på det.
Vad jag älskar dina pastelliga vimplar! De är så piggelina och man blir glad av dem!
Oj....nu ska jag titta på en film som börjar....."Sova med fienden" med Julia Roberts. Jag har sett den, men har dåligt minne så det gör inget! ;o)
Kramar Kicki

vinklar o vrår sa...

Åh vad spännande!!! Känner igen det där när huset är som en stor byggarbetsplats... Det går bara inte att hålla allt på en plats när man grejar. Det har en tendens att sprida sig till alla rum runt om också ;)

Hoppas att nationaldagen varit mysig!
Kram
Mia

Gårdsromantik sa...

Men så spännande - förstår att du är ivirg!

Kram Maud

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...