onsdag 18 mars 2009

En liten låt om våren

Så här sjöng min själ idag när jag satt på min rast och stickade i en solstol utomhus och solen tinade mina vinternupna kinder:

Ja vårn, ja, ja vårn, ja, tjong fadeladeli, dä ä e fina ti! Da stecker sä ur jola, å guschelôv för sola, ho ä så gla å bli!
I talla smacker ickern, för talltôppmat dä licker´n å kongler smaker´n bra. I vika sprätter abbern å gädda går å habber´n å sier: "Tack ska´n ha!"
(Fröding)
Och så tulpaner.
Och ett vackert konsthantverk till duk.

7 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Lovely och underbart på samma gång, vännen:)
Kram Lallis

Lallis - liv och leverne sa...

Lovely och underbart på samma gång, vännen:)
Kram Lallis

Veronica Tingvall sa...

Härligt! Jag hoppas solen är framme ett tag till idag med så att jag hinner sitta ute och plugga lite.
Kram/Veronica

Mamma C sa...

Vilken kulig låt, visst är det skönt att solen tittar fram.
Kram mamma C

Annika sa...

Visst är han härligt Herr Fröding..... du stickar på ser jag.... fiint... o kjolen till dotra blev ju så söt.... känner igen mig i ditt skapande o rot.... man tror man ska hinna sååå mycket o plockar fram en massa..... men jobba på....:) du brukar ju kkunna trolla fram massor av vackra saker..... Kram Annika

Synnøve. sa...

Jag kände hur det började spritta i benen....
Det är ju precis så som våren är.
Den spritter i kroppen, den sjunger och dansar....

En vacker duk gör sitt till.
Ha nu en fin fredag.
Kram Synne.

millandante sa...

Härligt!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...