fredag 9 oktober 2009

Stickad sjal

"Jag ska lära mig sticka!"
Det var mitt nyårslöfte till mig själv i år.
Jag är så glad att jag lovade mig själv det, för nu har jag satt stickorna i garnet för att snurra ihop den här fina skapelsen.
Jag trodde väl aldrig att jag skulle fixa att:
- öka maskor
- göra muscher
- använda hjälpsticka till flätmönster
- sticka med dubbla trådar
- sticka efter mönster, i det här fallet FLERA

Men...det kan jag ju. Märker jag förvånat när jag stickar, stickar och stickar.
Garnet är inte vitt, utan rosa. Sandnes "Alpakka". Det verkar bli jättefint.

Jag vill också flagga lite för Drops nya funktion - att kunna se instruktionsfilmer på hur du genomför olika stickmoment.
Helt underbart och otroligt användbart för oss nybörjare.

!Efter att ha sett videon om hur man gör muscher så var det ju inga tveksamheter att jag skulle våga mig på det.

There is no end to the possibilities!!!

3 kommentarer:

Skatan sa...

Ännu ett projekt att se fram emot - att lära om sig att sticka :) En gång i tiden kunde jag det...men det är länge sedan nu.

Trevlig helg pysselfrun!

ANna

OlgaA sa...

Jo... Bra löftet gav du.. Jag kan redan sticka men gör det icke! Istället beställer jag nya modeller och har så mysig i dem nya stickade koftor, tröjor, sjalar! Men så fina de är, va? ;D
Den hemsida är lite förbjudet för mig... Annars vill jag ju allt=)
Trevlig helg!

an.lo sa...

Älskar att sticka, så rogivande :-) Man växer lite för varje ny grej man lär sig. Jag har själv nyss börjat sticka, nu är man fast, beroendeframkallande helt klart. Gillar drops garner och schyst att man kan skriva ut gratis mönster. Där
jag bor anordnas stick-cafe 1ggn/vecka, jättebra när man behöver hjälp, och trevligt. http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=0&d_id=406&lang=se Dessa har jag gett mig på. Gillar din blogg, är här inne o kollar regelbundet./An.Lo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...