fredag 31 augusti 2007

Nu är det allvar!!!

Efter att ha varit föräldraledig i snart tre år har vardagen förändrats drastiskt.
Barnen har skolats in på förskolan och går del fulltid.
Jag har börjat jobba igen.

Jag jobbar 80 procent för att kunna vara hemma med barnen på måndagarna.

Maken är hemma vissa torsdagar och fredagar och barnen kommer ibland hämtas av sin farmor och farfar lite tidigare från dagis.

Men...det smärtar ändå modershjärtat att få så få timmar tillsammans med barnen.



Jag försöker använda måndagarna bra. Vi går ofta ut i skogen.

Barnen har fått bekanta sig lite med skogsmulle, nu lite över nätet, men om något år så ska jag se om det finns någon barnverksamhet inom Friluftsfrämjandet som kan passa dem.

http://www.skogsmulle.se/
(Treåringens favorit är att para ihop rätt saker.
Tvååringen tycker om filmen och att göra egen musik.)



När vi är i skogen gör vi kottdjur, grillar korv, plockar bär och bara undersöker alla djur och växter som finns omkring oss än så länge. Jag vill köpa "Fjällräven Kånken Mini" till barnen. Den är precis lika originalet, fast 25 procent mindre för att passa små barnryggar.
Mitt argument inför maken är:
"ALLA hade ju såna utom jag"
Hans argument att INTE köpa är:
"INGEN hade det utom jag och en till"
(Vi är uppvuxna i olika delar av landet) :-)

Hmmm...sååå...vad lägger ni er röst på. Var Kånken ryggsäckar töntigt eller coolt?

(Här kan ni se några andra nostalgiska färgsättningar. *myyyser* http://www.outnet.se/?pid=184537 )

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hos oss var Kånken riktigt töntig:-) Uffa, jag klippte sönder min för att slippa skämmas... Men i högstadiet blev det helt plötsligt sååå inne med Fjällrävens jackor... Men inte fick jag någon jacka inte:-)Mvh Mori/Åsa

Lotta sa...

Jag älskade min blåa Kånken! Hade den hela högstadiet!

Ha det gott i skogen!
kram
Lotta

Stina sa...

Har aldrig haft nån. Men jag tycker de verkar bra.

Gullesnuttan!

S sa...

Åh så tuff den svarta var! Klart barnen ska ha en sån :-)!

Lantliga drömmar sa...

Tack för din kommentar i min blogg! :-)

Jag hade en ljusblå Kånken hela högstadiet, den finns fortfarande kvar, och jag gillar den massor, men det är sällan jag har tillfälle att använda den.
Klart dina barn skall få en sån, de är ju så snygga! :-)

Ha en skön fortsättning på helgen!

Anonym sa...

klart barnen ska ha en mini kånken. Min son har en, den är såå söt! :-) Finns tom. ett litet sittunderlag i den...ta det som argument till mannen. de behöver ju inte bli kalla om baken :-D
kram e

Trollmor sa...

Vad härligt ni verkar ha det ute i skogen!
Det är något som står högt i kurs hos oss också.
Det är klart att du ska köpa Kånken till barnen, nostalgi! Och så är de ju så fina :-)
Gillade din bakform du visade nedan.
Nu ska jag fortsätta att läsa vidare här, verkar finnas mycket trevligt (hittade nyss hit via Signes vind)

junhe sa...

jag hade en röd kånken... & var nöjd med den (men efter några år ville jag byta men det blev inte så, dyrt att hålla 6 barn med nya ryggsäckar varje år) hade den länge länge =)

Anonym sa...

jag ääälskar kånken och skulle gärna hitta mig en gammal fin fjällrävenjacka!! :) kram madde

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...