söndag 7 oktober 2007

Ett besök hos Yvonne

Idag ska vi besöka en underbar och kreativ kvinna som heter Yvonne Eijkenduijn.

Hon bor i Nederländerna, trivs i Sverige och är en fan av Cath Kidston. Hon är en mycket erkänd bloggare och har publicerats i holländska inredningstidningen "Ariadne" bland annat.

Hon ger mig så mycket glädje och inspiration som jag nu har fått tillåtelse att överföra till er.
Hennes kök är nyrenoverat. En ljusblå Smeg stoltserar i hörnet. Porslinsho och träbokstäver, en gammaldags våg och några detaljer från Greengate gör hela köket till en läcker påse med "Gott och blandat" som man inte vill släppa.Färgpaletten är vit. Vita väggar, vitt tak, vitt golv - som hon sedan låter färgaccenter spegla sig emot. Cath Kidston håller hon närmast sitt hjärta och det syns i hennes smakfulla arrangemang och val av tyger. Hon syr mycket, men är noga med att det ska kännas rent och städat runt arbetsplatserna. Hennes inspirationscollage är till inspiration - inte bara för henne - utan för många andra.

Vid sybordet tillkommer många saker, bland annat överdrag till stolar........kuddar....
...sovplatser till trötta kissar...och mycket mer.


Och så stickar hon och virkar också...förstås.


Underbara färgkombinationer som återkommer genom hela hemmet.

Och här ett mycket omtalat HÖGT skåp som hon fått beskriva närmare i sin blogg.
Besök henne själv på

20 kommentarer:

Unknown sa...

Vilket underbart hem!! Man blir ju inte lite avis....hihi...tänk om man kunde ha så fint vid sin syplats! Ha en bra söndag! kram

Anonym sa...

vilken söt kattsäng :) katten såg verkligen ut att njuta!

Jenni - Snickarsbacken sa...

Wau vilket hem hon har! Helt underbart glada tyger hon använder. Blev verkligen inspirerad tack för att du skrev om henne! Ha en skön söndag!

Nilla sa...

Vilket härligt hem!

Spegeln är köpt vid Blossom, en underbar liten inredningsaffär här i stan. Som till min lycka säljer mycket House Doctor saker, otroligt men sant att man kan hitta det här i vår lilla stad i Finland =)

Hoppas ni får en skön söndag!
Kram Nilla

Lavendel & Romantik sa...

Tack snälla du...Vilka fina bilder du visar oss då....Ha det gott Kram/Majsan

Skatan sa...

HEj! Det var ett härligt hem att få titta in i. Jag måste också besöka henne på den adress du uppgav. Kul : )

Ha en skön kväll,

SKatan (som har ändrat i sina inställningar så att man numera kan hitta igen henne...!)

Kram.

Stina sa...

Bra att jag fick se. Har suttit här på fjället och bestämt mig för att det är dags att slänga in lite färger mot det vita jag har. Puss

Amoroso sa...

Åh jag skulle hemskt gärna vilja se din tavla också, Bea! Ska se om jag kan fota min lite närmare någon dag.. Har slut på batterier just nu...

Solsjö - Under en vind sa...

Så fina bilder!! Kram!

Det Ljuva i livet sa...

Det där ser otroligt fint ut!

Vet du, jag kan inte låta bli att tycka att de som inte har några barn "fuskar" lite. De har ju inga som kletar ner och sprider ut. Tänk på alla fina saker man kunde ha haft utan de små liven;-) *fast jag vill inte byta bort dem;-)

Kram!

Anonym sa...

åååh, jag vet! den från indiska känns så fin, men kanske tar den över för mkt av rummet? men det blir kanske för mörk belysning från den andra lampan? åh, svårt!

for you ;-) -> http://www.prettoklubben.com/pictures/movies/65.jpg

haha ;)

Anonym sa...

alltså jag som skrev, men det förstod du kanske :)

Skatan sa...

Hej!

Det är klart att jag kan se DIG : )

Ja, det är ett häftigt gensvar. Jag tror det är någon slags reaktion på att jag har bytt adress, vädjat om anonymitet etc. Många bloggare har reagerat igenkännande och förstående på detta. Intressant är det i alla fall...för mig är det ett ovanligt stort gensvar på en ynka gammal stol! Hade jag gjort om hela huset och visat 200 bilder kanske jag hade blivit mindre förvånad...ja, det är spännande det här med bloggen : )

Till någonting annat. Går det för sig att länka till dig? Det skulle vara bra för annars tenderar jag att glömma bort adresser... : )

kram!

Anonym sa...

Jo, jag tror den fortfarande säljs... Nu skrämmer du mig! :P Ska ev. till ett Indiska imorgon (har 1½ timme med buss dit!) så jag hoppas att den finns. Om inte så lyckas jag nog hitta något annat att köpa istället ;)

Sanna sa...

Tack för fantastiska bilder! Det är så jag vill ha det hemma. Återstår att se om jag lyckas med det någon gång. :-)

Var på Ikea i fredags och nu väntar jag på att Smakpolisen ska komma och haffa mig! Barnen fick välja lite saker själva nämligen... :-) Det blir ett blogginlägg om det så snart Telia fixat mitt nya bredband.

*kram*

Brunkullan sa...

Så vackert hem! Just kylskåpen från smeg har jag själv sneglat på till stugan...men det blir nog ett vanlig tillslut:-(

Susanne

Stina sa...

Tack gumman! Du är så snäll du.
Jo, jag finns på fl, under annat nick. Men håller mig ett tag. Mår inget vidare. Man blir inte alltid så glad därinne. Kramis

Linneagården sa...

Smakfullt!
*kram* /madelene

Amoroso sa...

Tack för din kommentar, den värmde verkligen ska du veta. Kram!

DRÖMHUSET sa...

Åhh vad mycket fina bilder du visar :-)
Måste kika in i hennes blogg!

Ha en bra dag!
Kram Sofie

PS. Är också lite rädd för obevakade ljus på toaletter *hi hi*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...