söndag 21 oktober 2007

Utbyggnationen - del 6


I går satte maken och hans bror in de tre nya SP-fönstren i köket. En liten stund fick de ha åskådare. Sedan for jag och barnen ut till deras farmor och farfar. Ni kan nog förstå att det är svårt att vara motiverad till att stanna hemma när det är två grader inomhus. :-)

Ser ni vad det är välspikat? Det tog evigheter att få loss karmarna.

Jag var ju tvungen förstås att ta lite kort när vi kom hem förstås. Det ska tätas lite mer så klart. Fönstret längst bort ska tas bort helt och ersättas av en vägg. Ni får en liten tjuvkik ut till hallen som jag ska visa en annan dag. :-) Gissa hur skönt jag tycker det är att bli av med de mörkbrunbetsade karmarna???


Härligt med nya fönster. Det blev dessutom mer plats för djupare fönsterbräda. En bonus tycker jag. Spröjs ska på, men vi måste klura lite på vad vi ska ha innan vi kan beställa.

En liten vy över hörnet i köket igen på morgonkvisten.
Den mörka ytterdörren ska bort, bort, bort. Fönstret likaså som sagt.

Tavlan är dotterns. Ramen ska målas vit och sättas upp i hennes blivande rum, det är hon själv som bestämde att vi skulle byta ut tavlan som hängde där mot hennes födelsedagstavla och inte mig emot, det är ju redan brunt så det förslår där. :-)
Det ska bli vitt, vitt, vitt!
Det här var ett stort steg närmare mitt drömhem.
Nu återstår det att sätta in två fönster till i nya köket samt en altandörr.

Nu är det frukostdags för familjen. Det innebär "äggdag". Vi äter en bamsefrukost med kokt ägg, färskpressad juice, fruktbitar, gurka och tomater, rostat bröd och nybakade scones, alla möjliga sorters pålägg etc.

Maken och jag "knackar ägg" varje söndag. Den som lyckas ha sönder den andras ägg får poäng. Den som fått mest poäng till jul ska bjuda den andra på en härlig upplevelsedag helt utifrån vad han eller hon kan tänkas tycka om. Maken suckar lite tillgjort och säger:
"Jaha...det blir att ta på sig bekväma skor för det blir väl en heldag i inredningsaffärer?" Hihi...inte en dum tanke.

Själv får jag väl offra mig på en Djurgårdenmatch eller något? ;-)

Ha en skön söndag alla ni goa!

Kram Bea

5 kommentarer:

Nilla sa...

Knackar ägg, det lät kul! Nåt som vi borde kanske ta i bruk också? =)
Vi brukar också på helgerna ha ordentlig frukost var man sitter hur länge som helst, mysigt när man jämför med hur det är inne i veckorna när barnen ska till skolan.

Så fint det blev med de nya fönstren! Det går undan minsann!

Hoppas ni får en fortsatt härlig söndag!

Kram Nilla

Unknown sa...

Åh, det ser ut att bli jättefint, vilken skillnad! kram Jasmin

Jennys Vita Villervalla sa...

...Ett nytt kök... Det står överst på min önskelista.
Ser verkligen ut att bli finfint hos er!
Ha en fortsatt skön söndag!
Kram
jenny

Lotta sa...

Jag förstår dig, den där listan med "måste-saker" har en tendens att växa snabbare än man betar av. Men det kommer i alla fall att bli jättesnyggt i ditt kök!

Ha det så bra du kan i röran!
kram
Lotta

NICOLINAS BONING sa...

Vad skönt att du slipper det bruna nu snart! Vi hade brunt "överallt" i vårat förra hus som var från -75.
Vilken rolig ide´med äggknackningen...håller tummarna för dig;-)
Kram/Birgitta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...