torsdag 10 januari 2008

Det tredje fyndet

Här hänger det, det tredje fyndet från mitt smultronställe. Jag fick den på köpet när jag köpte mitt fjärde fynd som ni ska få se imorgon. Gratis är väl fyndigt värre? ;-)
En "Magna Carta" plansch i hårdkartong i superfint skick.

Jag fick användning av hänget jag köpt från Meandmyhome och en kvist torkad eukalytpus från min kökslampa.


Inte för att jag förstår så mycket, men skriften är vacker.


Den ska få hänga i vår nya hall när vi renoverat klart den. Tror jag. Det börjar bli många fina saker jag vill ha in i det lilla utrymmet. Snart får jag väl inte plats med skor och jackor som det var tänkt från början om jag inte hejdar mig. :-D
Blixthuvudvärk idag annars. Jag som aldrig brukar ha huvudvärk låg utslagen i arbetsrummet. Vi skulle på konferens efteråt, men jag härdade ut i tre minuter, sedan fick jag ursäkta mig och fara hem i snigelfart med bilen. :-( Maken fick hämta barnen på förskolan så jag fick vila. Nu är det bättre även fast jag har mycket ont i huvudet fortfarande. Konstigt nog satt en kollega bredvid mig på jobbet och han sade samma sak - "Jag som aldrig har huvudvärk, det känns som om huvudet ska sprängas". Det är väl något "virus" kan tro?

Slutklagat!
Imorgon är det tokskrap på jobbet igen. Prick hundra trisslotter ska skrapas på rasten. Gissa om jag önskar att vi ska vinna eller inte? ;-)

Nu ska jag gå och lägga mig...jag lyssnar på cd-bok för tillfället och den är ju så bra. "Anna, Hanna och Johanna" av Marianne Fredriksson. Jag måste vara den enda i hela Sverige som inte läst den boken.

Kram Bea

32 kommentarer:

Karin i Villa Grå sa...

Din blogg är så mysig, jag blir alltid så glad när jag tittar in här!

Jag minns inte riktigt vilka det var, tror att det var ett gäng tjejer på min mammas jobb, som köpte en hel serie med trisslotter flera gånger. Det kostade och det skrapades i evigheter men någon vinst blev det inte, de gick back. Det måste ju betyda att era chanser är desto större! ;-)

Åh, här är en till som inte har läst "Anna, Hanna och Johanna"! *viftar med handen* Kanske ska ta itu med den någon dag..!

Kram, Karin

Flickan på landet sa...

Så kul med originella fynd :-)
Har nog inte heller läst den boken men så bor jag ju inte i Sverige heller *ler*
Ha d bra!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vilket vackert .... papper !?!
Vad är det egentligen för smultronställe du fyndat ifrån *undrar hon nyfiket * .
Ser jättefint ut med klämman och kvisten !
Hoppas huvudvärken släppt , vi hade den influensan innan jul om det nu är det , och det tog en vecka inna det gick över .
Lycka till på dårskrapet , imorgon kanske det är en miljonär som sitter där framför din dator :-)
Kram/Lotta

Hanna i Det stora grå huset sa...

Det är väl influensan som börjar så tror jag.. Men vi får hoppas att jag har fel.

Själv fick jag den boken för typ 10år sedan(eller hur gammal är den?), fast jag har inte öppnat den ännu. Jag dömde boken efter omslaget, så den förblev oläst. Du kan väl säga till sen om det är värt att öppna den eller inte!

Ha det gott!
Hanna

Anonym sa...

Jag har inte heller läst den boken så du är inte ensam:)
Lycka till på tokskrapet!

Änglahem sa...

Här är ytterligare en som inte läst boken, så som du ser är du inte ensam. Jag är rätt dålig på att läsa svenska författare överhuvudtaget..fy skäms på mig. Bättring...

Texten ser jättefin ut, tycker att det ser ut som en liten ´pärla´.

Hoppas verkligen att din huvudvärk släppt vid det här laget, nu är det ju FREDAG!, myspys dax!

Kramar
Ulrika

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hihihi...du är så rolig...blir på toppenhumör när man läser din blogg..Tack för att du finns!!!
Aha...placeringskortshållare...det kunde jag aldrig ha gissat...hihi.
Så kul med trisskrap...hoppas att ni vinner storvinsten...håller tummar å tår för er.
Hoppas att du är bättre i huvudet idag...det kan ju hänga i ett tag en sån doning.
Kram på dig//Pernilla

Ljuva ro sa...

GRATIS?! verkligen ett fynd! Hoppas ni vinner mycket på era 100 lotter, vilken rolig idé!

MiaMaria sa...

Placeringskort....och vackra sådana.

Vilken vacker plansch...
Och jag hoppas verkligen att du vinner det vore väl roligt....
Lycka TIll!

Ha´det så gott!
Miamaria

Nilla sa...

Så många härliga fynd du gjort! Vackert, vackert!

Har inte alls hunnit sitta på datorn, eller ja kanske jag hade hunnit men suger på det sista av karamellen de dagar vi är hemma jag och Ida nu. Men hinner ju missa så mycket fint som visas. Får ta igen det sen när vi kommer in i våra nya rutiner =)

Hoppas ni får en riktigt skön helg!

Kram Nilla

H A N N A S - F O R M sa...

Å, blev så glad för din fina kommentar på min blogg så jag besökte genast din FINA blogg...guuuud, så mycket fint att titta på...kommer tillbaka senare i kväll o kikar mer!

Ha det gott!
Hanna

Jenny sa...

Hej! Vill passa på att gratulera till alla fina loppisfynd! Du måste ha ett par riktigt bra ögon som kan se ut alla godbitar så enkelt! :) Och barnen som sen stoppar godbitar i dem … Trevlig helg!

Karna sa...

Alltid kjekt med nye funn, må ha litt nytt nå mens vi venter på våren. Ha en kjempe fin helg!

Ann-Catrin sa...

stackare...jag hoppas verkligen att din huvudvärk har givit med sig..och du kanske ni fick en liten eller STOR vinst..jag hoppas...
tack gulliga du för så fin kommentar inne hos mig..du kan tro man blir sååå glad..jag rös lite faktiskt.
visst hade jag vlivit inspirerad av anncatrins hem i nyaste numret...och när jag skulle hänga upp alla tavlor. som jag hittat på vinden blev sambon oerhört tveksam..jag försökte få hans hjälp med upphängning men han bata skakade på huvudet...enligt hans tycke gick det inte att hänga upp så där.det var med lite skakig hand jag hängde ..det blir ju hål efter..men blev så nljd med resultatet..och sambon med.
lite mormorslikt så där...
du har en sån inspirerande och vacker sida...blir alltid så glad när jag kikar in..
dina nya fynd är så himla vackra.
kramar A-c

Ann-Catrin sa...

sorry...stavningen...ligger i sängen fortfarande.

Brunkullan sa...

Så kul att du hittadet den fina planchen! Inte dumt att ha på väggen:-)

Jag hoppas du vann massa pengar igår!!

Susanne

n o r d i n g å r d e n sa...

Så snyggt och läckert!"!! Kommer bli jättefint i din nya hall, då ser vi fram emot din nya "blogghörna"! : ) Trevlig helg! Mari.

Sanna sa...

Grattis till härliga fynd! Och du kan börja fria på frieriet nu för jag skojar _aldrig_ om så allvarliga saker som speglar från House Doctor. :-) Passa på nu i år när det ändå är slottår. :-D

Jenny sa...

Tack så mycket! :)
Jag hade gärna bytt om det var så att jag hade ett mönster. Jag kör helt och hållet på känn men erkänner villigt att det vore bra mycket bättre med ett mönster för jag repar upp otaliga gånger när jag tycker det blir fel. Suck!
Finns det något annat sätt jag kan byta mig till ett mönster från dig? ;) Allt låter ju underbart sött!

Kram

Lantliga drömmar sa...

Tack kära du! :-)

Idag har jag jobbat hela dagen, så inget pysslande blev det idag... Dessutom är jag helt utan projekt nu, och det gör mig väldigt irriterad! Vi har ett "ordspråk" uppe på väggen på jobbet där det står "Livslust är att alltid ha ett kommande projekt i ögonvrån", och det stämmer så bra på mig! Nu när jag inte har något att ta itu med är jag riktigt sur hela tiden... :-)
Försöker sitta lite med ritningarna till vårt blivande hus, det är lite små justeringar som måste fixas ännu, men det är ju inte så "påtagligt" som när man gör en sak som blir klar efter en stund.

Stolsdynorna höll jag på med i ca 6 h på lördag, och så kanske 1 ½ på söndag, men då får du räkna in att jag verkligen inte är någon sömmerska, plus att jag hade världens förkylning så jag var ganska trött. Om du är duktig på att sy går det säkert betydligt fortare!
Jag har tyg kvar så jag ska sy 4 dynor till nångång, men iom att vi bara har fyra stolar nu, så känns det inte så nödvändigt... Väntar tills vi får större kök! :-)

Ha en skön lördagkväll!

Kram Heidi

Grindelunda sa...

Vilka fynd Du gjort må jag säga. Kul att "titta" in hos Dig. Ha en skön helg! Kram Gilla

Smått och gott hos Lina sa...

Alltid så trevlig att läsa dina inlägg! Hur gick det på skrapet?

Ha det bra!
Kram Lina

Gry sa...

Vilket fynd du gjort! Härlig plansch som du lyfter fram så fint med klämman och kvisten. Verkar va ett bra ställe du hittat till,-)

Kram Gry

NICOLINAS BONING sa...

Nä,din toka...jag har inte heller läst den...men jag har hållit i boken iaf;-)
Jaså,det var placeringskortshållare?
Du har inte 59 stycken till som du kan låna ut till våran dotters bröllopsfest möjligtvis...fniss...?
Nä,tänkte väl det,så då får jag hålla mig till planA iaf...
Det andra fyndet var oxå så där elegant&gammalt som dom andra.
Kramar/Birgitta

Skatan sa...

Hoppas du blev galet rik på dina lotter : )

Önskar dig en trevlig helg!!

/Skatan

Evelinas hus sa...

Otroligt vackert och enkelt.
Vilka ursöta tekoppar du virkar!
Hoppas du slipper bli sjuk.
Ha en fortsatt bra helg.
Kram Caroline

Amoroso sa...

Oj vilken vacker plansch! Och dina Viktorianska juletiketter är väldigt inspirerande. En tanke till nästa år...

stina sa...

Hoppas att din huvudvärk har försvunnit! Jasså du tror att du är ensam om att inte ha läst den där boken..........jag läste ungefär halva sen fick jag nog! Tyckte att den va urdålig........Fast jag brukar iof inte gilla hennes böcker! kram stina

Katarina sa...

Jisses vilken vacker planch, förstår att du blev glad över den:)
har det släppt i huvudet, det är inget skoj när det kommer så där.

Anna Hanna & Johanna läste jag för länge sen, så bra:)
Ha en toppendag i dag !
Kram Katarina

Himmelbit/Njut en smula sa...

Vad du är gullig!! Jag blev så glad över inlägget i min blogg så att jag blev helt rörd!!
Du inspirerar mig till tusen!!!

Ha en alldeles underbar dag!!
KRAM

faster atta sa...

Jag håller tummen för att det blir många vinster på tokskrapet!!! Så roligt det låter!

Och hallen kommer att bli jättefin mad ditt nya fynd!

KARIN sa...

så kul! hamnade på din trevlig blogg av en slump, och såg de små fåglarna - jag såg likadana i fönstret i vår 2nd.h-butik igår och charmades av dem. de är lite fulsnygga tycker jag :). vad vet du om dem? vore kul med lite info. ska nog haffa det paret på lördag när de har öppet! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...