måndag 7 januari 2008

Jag är kär!

Jag hade ingen "ledig måndag" med barnen idag, utan "upptakt" med jobbet.
Maken var hemma med barnen (och var till min stora belåtenhet myyycket trött när jag kom hem. Han ger mig mycket credit för det jag gör med barnen och är den första att erkänna att det kan vara ett hästjobb, men det kan ju vara bra med påminnelser, eller hur? :-)
Eftersom jag visste att barnen var i "säkert" och kärleksfullt förvar firade jag årets första arbetsdag med att efteråt åka till mitt smultronställe i loppisväg.

Och jag fann inte mindre än FEM skatter och nu ska ni få se den första.


Kärlek vid första ögonkastet!
Och andra. Och tredje! Ja, jag kunde knappt släppa den med blicken.


Visst är den vacker?


Så vad är då detta, tjejer?

Jag vet att många av er faktiskt vet vad det är, men vad den heter och vad dess funktion tror jag att jag visar imorgon. :-)

Den här fick inte odelat min kärlek, utan en sak som stod bredvid den, eller snarare en SERIE saker, fick också min uppmärksamhet, särskilt sedan jag fick reda på vad de skulle användas till - då blev DE mina. Eller barnens...för de älskar dem också...hihi.
De kommer ni också få se imorgon.

Men det här är nog deras favorit (och makens). Jag var tvungen att ställa undan den på en hög hylla ett tag, långt undan från nyfikna små barnhänder. Sedan ska den få stå i köksfönstret till barnens stora glädje. De har redan planer för den ska ni veta. Sonen redogjorde tydligen vad han och syrran sin ska ha den till och gjorde den snabbt till DERAS. :-)
Nu ska jag gå och ta några nya bilder på två av de andra fynden jag också hittade, ett som var 48 cm brett och 90 centimeter högt och ett där jag fick användning för klämman i äldre stil från Meandmyhome.
Ni vet en sådan där euforisk lycklig klump man kan få i magen när man är nyförälskad - sådan underbar klump har jag i magen nu. Ren lycka!

Vilken materialist man är egentligen! ;-)

Ta hand om er och ha en underbar tisdag!

Kram Bea

15 kommentarer:

Vi sa...

Underbart vacker men ... *kliar mig i huvudet* vad är det för nåt?! hihi ... KRAM

Himmelbit/Njut en smula sa...

Du håller oss på halster din rackare!!

Det är svårt att säga hur stor den första saken är, men genom att bara titta på den så ser det ut som en sådan som man har smör i -eller?!

Ska bli spännande att se vad du har hittat mera!!

Jes/Vita villa vila sa...

Som svar på ditt inlägg hos mig;

- Är du synsk? :D

Håller faktiskt på med en tallrikshylla till lilla A´s böcker MEN det är inte det jag syftar på i mitt inlägg hi hi!!!

Underbart fin sak du visar, men vad är det?
Hmmmm........... Säg det?

Stor kram Jes

Anonym sa...

Åh, vilken fin! Ska bli spännande att se vad de övriga sakerna är.

Visst är man väl mer eller mindre materialist, men jag tror vi som inreder vitt ändå är ganska miljövänliga materialister och det är ju alltid något positivt :-)

Bonnie´s vita rum sa...

Ja den ser fin ut, men va det är??

Jag tycker det ser ut som en sådan man har för att maten ska hålla värmen.. En dum gissning men ändå!!

Kram Bonnie

Ewa sa...

Hej Bea!

Var ett tag sedan jag kikade in hos dig.
Å va fint du virkat. Jag är också en "virkerska-stickerska" *L* Nu har det blivit mycke virkade hjärtan till gran och enris, tröjor åt barnen, raggsockor - men håller dessutom på med en kofta åt mig själv. Och den där lilla tandpåsen var ju bara för söt. Fiffigt!
Ditt loppisfynd var underbart vackert, men vad man har den till?! Ser ju iaf ut som något man serverar ur...

Här faller snön i stora flingor nu. Blir så vackert vitt. Härligt! Ska iväg och jobba em, så fm blir det lite slapp i soffan med stickningen. Skönt emellanåt.

Kram
/Ewa

Maria sa...

Super fin, men kan inte komma på vad det är!

husnummer30 sa...

Ja - den är verkligen fin. Men vad är det!?!?! Väntar med spänning...

//Jill.

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Oj vilket fynd...Så fin.Förstår att du blev förälskad...hihi.
Kan det vara en smörbytta tro...undra vad DU ska använda den till...hum...tänk tänk tänk....
NYFIKEN så jag tror jag dör.
Kramelikram Pernilla

Villa Hemma sa...

Åååh, spännande med dina fynd!
Svårt att gissa på det du visar, strl? Men ngt med mat kanske... *gissar hejvilt*

Lantliga drömmar sa...

Ser härlig ut, men jag kan inte komma på vad det är... Måste absolut kika in i morgon ifall du visar mer då! ;-)

Vet du Bea, du skriver så härligt! Jag blir så glad varje gång jag läser din blogg, för du uttrycker dig på ett sånt underbart sätt! :-)

Ha en toppendag!
Kram Heidi

Ljuva ro sa...

Spännande! Den är verkligen fin!

Hanna i Det stora grå huset sa...

Materialist... javisst.... Det lär man väl erkänna att man är..
Men som någon annan också skrev så återvinner vi ju saker iaf, så det är väl inte bara ont med det?
Jag skulle ha gissat på en flott spottkopp att ha på bordet, men då skulle du kanske inte ha varit så där kär i den... Ta det inte fel, för den är verkligen oerhört fin, det tycker jag.. :-)
Ha det gott!
Hanna

Blommiga Karin sa...

Oj jag har ingen aning om vad den har används till för något..??
Verkar som om du fyndat mycket kul iallafall.Spännande att se resten=)
Materialist på billig nivå och det är ju miljövänligt med loppisfynd så....helt OK!/Karin

Ann-Catrin sa...

den ser underbart vacker ut..skimrar liksom och glänser så fint!
Men vad är det...nyfiken!
ja visst är det en underbar känsla när man hittar ett riktigt fynd!!
Stor kram a-c

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...