tisdag 29 april 2008

Beauty is in the eye of the beholder?

















Jag är kär. I en köttkvarn från Husqvarna tidigt 1900-tal. 30 kronor på loppisen. 5 kg tung. Stor. Imponerande. Med underbara formkontraster, mjukhet och med ett otrolig djup i den kalla grå metallen som fulländar formen på det varma, runda trähandtaget.

Min man kallar mig galen. Fast egentligen är han nog bara avundsjuk, men nu får han snällt dela min kärlek med denna skönhet. :-)

...

Beauty. So perfect. I practically got it for free today. Since when is love so totally free? :-)
...
Nu bara MÅSTE jag skapa något. Vad som helst. Mest troligt gör jag något jag inte "behöver" sedan, men då hoppas jag att den kan finna ett hem hos någon annan. Kanske hos någon av er?

Bea - trött på att tänka PRAKTISKT

11 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Vacker :)

anna k. sa...

Coooolt! Jag fattar!

lottens vita och gröna sa...

så fin, kanske en ball ljusstake?! varmkram lotten

Smått och gott hos Lina sa...

Visst är det vackert med gamla köksverktyg. Den är ju i sig en fin prydna, även om du inte skulle använda den. Men äter ni kött så är det väl toppen att kunna mala sin egen köttfärs.

Kram Lina

Sjöboden sa...

Jag vet vad du menar! Är kär i min Elektrolux Assistent som har en 50-60 år på nacken (lade ut bilder på den häromdagen :-)
Kram Caroline

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Häftigt...!!

Ha en underbar helg!

Kram Pernilla

KakanH sa...

Visst är den vacker!
Jag har en likadan efter min gammelmoster och jag använder min till att göra ströbröd. Det blir mycket finare ströbröd än det man kan köpa i affären.

Ha en trevligt helg!

Willewira sa...

Formerna är vackra!! Tänk vad närbilder kan göra...
Hade jag sett den på håll så hade jag tänkt som maken - aha, en köttkvarn...och?
Men när man kommer nära...

Precis som med oss människor...på avstånd är vi inte alltid vackra, men när vi kommer någon nära ser vi skönheten...

Ha en riktigt skön helg, Bea!
Kram Willewira

Grindelunda sa...

Maffiga bilder på köttkvarnen :) Den är faktiskt snygg...du är inte galen.
Blev alldeles nostalgisk när jag läste ditt inlägg om dockskåpsmöblerna. Har en del av dem själv. Bl.a flygeln, köksstolar, finstolarna.

Maja blev iaf väldigt glad över sjaletten du sytt så fint. Jag är glad att jag såg ditt erbjudande :)

Må så gott.
Kram Gilla

Min Skattkammare sa...

Ja, den är vacker på nåt märkligt vis, faktiskt!
Vad spännande att få se det du vill skapa!
Sätt igång, hi hi!
Kram Kicki
(ps. tack snälla du för fint beröm....blir så glad)

Anonym sa...

Jag kontrar med en annan skönhet i ett inlägg som dessutom länkar till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...