måndag 28 april 2008

Vad som EGENTLIGEN lockar barn! /What children REALLY like!

Se här vad vi fick med posten idag. Dockhusmöbler i behov av renovering = ett jobb för den otroligt händige pensionerade morfadern. :-)
Barnen hade knappt kommit innanför dörren förrän de slet upp paketet. Jättefina tyckte barnen och modern.
Men vänta....vad är det där vita för något som också fanns i kartongen? Häftiga!

Åhhh....får vi leka med dem på våra rum. Vi kan bygga saker med dem mamma. Har du något lim? Jag ska bygga världen högsta torn.

Sade barnen. Och vände ryggen till de färdigproducerade dockhusmöblerna.

Nåja!

:-)

Och chokladbollarna får ni inte receptet på, men om du tycker om en skarp kakaosmak som nästan dammar i munnen så maila mig så skriver jag av receptet åt dig. :-)
Jag skrev tidigare om orsaken till att jag kunde känna att det fanns godhet i världen...jag har inte glömt det, jag bara suger på karamellen lite. :-)
Jag ska återvända till bulldegen. Jag och barnen bakar bullar. Mums!
Ha en bra måndag!

Kram Bea
...
Furniture for the dollhouse in need of some repair arrived with the mail today.
But...you can see for yourself what REALLY caught the childrens attention!
:-)

11 kommentarer:

Mjuka sa...

Ljuvligt söta dockmöbler. Älskar sådant. Pilligt men kul.
Hoppas du får en skön måndag
Kramar malin

Mamma C sa...

Ibland blir man lite fiúndersam. Tänk om du hade vetat detta. Så kunde du ha köpt en liten friggolitbit med en gång :-) Bullar lät gott, måste nog själv baka snart.
Kram mamma c

Flickan på landet sa...

Så sött!när jag var liten älskade jag dockskåp och att leka med de pyttesmå möblerna, så det är nog något mina barn också ska få
någongång :-)

~~*Pennyshouse*~~ sa...

så söta dockmöbler!

Vilka underbar sjaletter du sytt....skulle vilja ha en själv...hihihi..

bullbak..det skulle jag oxå behöva göra.

kram Pernilla

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så söta dockmöbler!
Skickar du en cyber-bulle till mig sen när de är klara? :)
Kram!

Min Skattkammare sa...

Mysigt med små möbler!
Vad du är duktig att sy, tittar på förra inlägget, jättefina!
Kram Kicki

Anonym sa...

Haha visst är det så, barnen leker med det som inte var meningen att de skulle leka med och det som man köpt inte är vidare intressant :-) Fina små dockmöbler tycker jag iaf :-)

LantlivsAnette sa...

Hallo..jag har mailat dig nu..en liten beställning..
Kram Anette

Jeanette Hornbeck sa...

kul inlägg, huvudet på spiken

Cathrines blogg sa...

Hehe, morsom historie....

LantlivsAnette sa...

hallo igen..rackarns att mailet inte kom fram, jag skrev nog fel adress då..jag är på jobbet nu så jag tar beställningen här då..jag vill beställa en sjalett med ett rosa monogram, bokstav S, vi ska på dop och det är en liten flicka som heter Svea...
min mail är
anette.hjerpe@telia.com
ha det så bra Kram Anette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...