tisdag 13 maj 2008

Barnslikheter


Jag försöker påminna mig om att vara så "barnslik" som möjligt, att försöka se omvärlden på liknande sätt som ett barn gör. Därav namnet "Beas barnslikheter"Ett barn kan välja sitt sätt att se på omvärlden. Som en tiger..."Rooooarrr....jag bor här under köksbordet". Eller som en trädklättrare. "Titta vad högt upp jag är". De kan välja att se livet genom ett hopskrynklat papper. "Jag har gjort en kikare...jag ser dig mamma".

Och ALLT fokus är på det de gör för stunden. Världen runtomkring försvinner. De skapar, fantiserar...och bara ÄR....barnslika!!!

Jag betraktar mina barn och försöker varje dag göra mitt bästa för att försöka se på min omvärld på samma bekymmerslösa sätt som de. Se möjligheter, bus och fantasi bakom varje hörn. Genom att försöka se världen på det sättet så närmar jag mig också mina barns sinnen och vi kan mötas i en slags mellanvärld. VÅR värld, som vi skapar tillsammans.
I de ögonblicken säger sonen:
"Jag älskar dig mamma" och menar det...från djupet av sitt hjärta. Det är då dottern lägger sin små armar om min alls och pussar mig på kinden. Då. När vi varit som mest barnslika. När vi mött varandra bortanför alla inköpslistor och tvättråd.
Jag blir berörd av mina barn. Jag blir även berörd av värmen hos andra människor. Idag fick jag en så fin utmärkelse av Mamma C. Titta vad vacker den är dessutom. Som ett litet smycke på bloggen. Tack!
Nu har det varit en lång dag. Jobb, sedan hämtat barnen och maken. IKEA. Bauhaus. Det blir inte mycket tid över till pyssel idag, jag ska bara klippa ut ett mönster, sedan ska jag lägga mig.

Hoppas ni andra sussar sött redan.
Kram Bea

12 kommentarer:

Mamma C sa...

Sina små gulliga gryn ska man bli berörd av. Dom är så fantastiska på sina olika sätt hela livet. Det värmer så gott när man får en bamsekram och får höra av sin snart 20-åriga son. Jag älskar dig morsan.
Sussa så sött.
Kramis mamma c

lottens vita och gröna sa...

grattis bea till utmärkelsen, du är sååååååå värd den, du om nån! det är ju en gåva att vara barnslig! varmkram lotten

~~*Pennyshouse*~~ sa...

ja visst är dom underbara de små liven...man vet aldrig vad som händer....hihiihiih...

GRATTIS TILL DEN UNDERBARA AWARDEN !!!! Så fin dessutom....

Kram Nilla

OttoPippi sa...

Grattis!!! Det är du värd"!

Hjärtat Mitt sa...

Visst är det rätt att försöka ta vara på stunden just nu. Men det är inte alltid så lätt. Passa på att njuta så mycket som möjligt, för tiden går fort.

Kram Mari i MArieholm

Flingan sa...

Jag vill så gärna vara delaktig i barnens värld, vill ha barnasinnet kvar lääääänge.
Därför så leker jag jättemycket med barnen, läser många böcker och vi pratar en massa.

Det är inte alla som tycker om att leka. En del tycker det är jättetråkigt att bygga lego eller göra sandkakor i sandlådan, men inte jag. Dom är små så kort tid sen så vill dom inte vara med oss längre. Då blir vi piiiinsamma! :)
Nä, nog är det bara passa på medan man får.
Ha en underbar kväll!

Sjöboden sa...

Det var vackert skrivet. Blir varm ända in i hjärteroten, tänk om alla barn fick växa upp i sådana kärleksfulla hem.
Massa kramar från Caroline

Ann-Catrin sa...

Det du skriver är som posei för mig.. fantastsika mamma, fantastiska barn.. det går bra ihop!!

KRAAM A-C

~~*Pennyshouse*~~ sa...

God förmiddag!

Önskar dig en underbar helg med mycke SOL....*LER*

Kram Nilla

sissabo sa...

Visst är ungarna det bästa som finns. När man får en kram av små knubbiga armar eller när tonåringen säger-du är bäst morsan. Finns inget bättre! Grattis till utmärkelsen!
Ha en skön helg
Hälsn Jessica

Amoroso sa...

Blir rörd av ditt inlägg. Kram

Lantliga drömmar sa...

Ditt inlägg berör verkligen! Jag tror det är något speciellt med folk som fått kämpa för sina barn, som inte haft så lätt att "få till det"! Själva har vi ju också svårt, och står i kö till ivf, och jag kan riktigt känna, eller åtminstone föreställa mig, den otroliga kärlek du känner till din barn, de efterlängtade små miraklen... :-)

Många varma kramar till dig Bea! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...