fredag 16 maj 2008

Korsstygnsmönster - monogram


Jag har rensat lite i min dator - tänk att det kan bli ett himla stök med dokument även där, precis som i riktiga livet.

Jag hittade i alla fall en nästan bortglömd "Handarbetsmapp". Där finns det många godbitar må ni tro. Kika bara på den här! Jag önskar nästan att jag får möjlighet att brodera en liten haklapp eller en liten barnvagnsfilt till någon med bokstaven "M" eller varför inte "J". Supercute!

Jag tycker om de där ljust pastelliga tonerna också. Jag har hittat mönstret på någon amerikansk gratissida för många år sedan, tyvärr vet jag inte på vilken adress.

Kanske finns det någon som har bättre användning för den än jag just nu? ;-)

Jag kommer lägga ut lite fler mönster allteftersom jag finner dem i datorn.
...

Annars är kvällen lugn. Fredagskväll. Det kommer bli odramatiskt. Barnen sover, jag är ensam hemma. Maken har fått larm precis, men kommer förhoppningsvis snart hem igen. Det blir ett avsnitt eller två av "Lilla huset på prärien" medan jag virkar klart kragen på dotterns kofta.
(Tänker att för 10 år sedan skulle jag ha stått fnittrande vid hallspegeln med Tom Collins i ena näven och mascaraborsten i andra, knuffandes med en massa väninnor på väg ut i nattlivet...livet förändras verkligen. Jag kan inte säga att jag direkt sörjer det.)
Vad ska ni göra ikväll?

Funderar Bea



8 kommentarer:

OttoPippi sa...

Gulliga Bea!! Vilka härliga inlägg du gör :-) I kväll tittar jag på tv, pratar med sambon och pyslar lite med min syhemlis :-)

Vilka skatter du hittar i din dator!! Fräckt!!

Ha en jättebra kväll och en underbar helg önskar
OttoPippi

lottens vita och gröna sa...

halloj, sitter här ensam för tillfället, lilleman sover och de andra är hos mormor och hjälper henne låsa upp resväskan, hon ska resa i morgon bitt, suck för den otekniska modern...lite tv och blogg blir det och ett varmt långt bad. oh vilket monogrammönster, tack, ska faktiskt fösöka, jag har drömt att jag kan sånt...betyder nåt att det är kanske dax...varmkram lotten

Anonym sa...

Oj, vilka söta monogram. Min dator är fylld med mönster, men samlingen är inte lika omfattande som samlingen av pappersmönster. Det har börjat svämma över.

Kvällen ägnas åt en del praktiska saker runt en mina syprojekt. I morgon bryter jag lite köpförbud, då jag måste köpa skumgummi. Ska restaurera mammas gamla strykbräda för ärmar. Men det possitiva är att jag blir av med mer tyg. Det farliga är att maken ska med till affären och om han kan låta bli att handla är en annan femma. =)

Ha en bra kväll.

Mamma C sa...

Ikväll fixade jag lite med matsäcken som ska med till djurparken i morgon. Sedan har gubben och jag suttit och trallat till Så ska det låta. Kollade även på Uggla efteråt. Nu ska jag krypa till sängen och be en bön att det inte regnar i morgon.
Kram mamma c

Flingan sa...

Tack så jättemycket för att du la ut mönstret! Hur kunde du veta att jag letat jättelänge efter fina bokstäver att brodera???? Hahahaha jag tror det var tankeläsning för jag skummade nätet igår för att hitta just bokstäver att brodera...
Vad är oddsen?
Tack än en gång!
Ha det gott idag och kram från Plingen

Hem och Lycka sa...

Sött mönster! Ja, jösses, tiden går fort och vi förändras.. kram!

Anonym sa...

Hej,

Vilken underbar blogg du har, å så pysslig du är! Hoppas det är okej att jag länkar till dig.

/mellabella.se

Kajsa sa...

Hej!
Vi har haft fräckheten att lägga upp dessa vackra bokstäver i vår nystartade blogg www.korsstyngs-arkivet.blogspot.com och länkat utan att först fråga dej om det är okey!
Om du vill att vi tar bort det så gör vi det!

MVH Kajsa
kajsa.s-sund@hotmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...