lördag 17 maj 2008

Fler mönster från arkivet

"The Artist's daughter"



"Little girl"



"Madonna"



"Autrefois"



"Autumn princess"



"A special moment"



"Young girl"








Här är några otroligt fina gratismönster. De tar tid att brodera, men det tog nog ännu längre tid för konstnären att måla konstverket från början. Riktiga konstverk!

...

Idag har det varit en regnig dag och barnen och jag har hållt oss inne.
Blivande fyraåringen och jag har gjort en bok på datorn. Han har skrivit sitt namn och vi har letat bilder som passar till hans skrivna "BIL" och "HUND". Han är så duktig på bokstäverna nu. Vi klippte framsida och baksida i hårdare kartong och fäste ihop alla sidor med jungfruben. Han valde ett lejon till framsidan. Kan ni tänka er att jag hajade till när ens lillkille säger:
"Mamma, jag vill se om jag kan hitta ett lejon på nätet!"
På NÄTET!!!???
Det är liksom ett begrepp för de här småttingarna som växer upp nu, det har inte riktigt slagit mig så tydligt innan.

Han var även med och handlade via nätet idag. "Mamma, kan man HANDLA på datorn?"
Vi beställde en oblat till hans tårta. Han valde omsorgsfullt ut en "Spindelmannen"bild. Och varifrån har fascinationen för Spindelmannen kommit? Han har inte sett någon film eller läst någon tidning med honom, men ändå är han så frälst. När jag frågar honom vad han tycker om med Spindelmannen säger han:
"Han är så häftig. Han kastar nät"
Han valde även ut en bild där nätet syntes tydligast. Jag köpte även lite sugarpaste, några fjärilsoblater och lite svart skrivfärg också. Ni har ju sett mina taffliga tårtförsök här tidigare...hmmm...nå...det skadar ju inte att försöka jazza upp sig lite. ;-)

När dottern vaknade så fick de göra grönsaker i Play-Doh lera. Nästa gång ska jag göra dem med trolldeg, för de blev lite besvikna när de var tvungna att knöla ner sina konstverk i påsen igen eftersom den inte går att torka. :-(

Grönsakerna blev helt underbara för övrigt. Jag tror ni ska få se bild på dem imorgon.

Nu ska jag ta mig ett glas vin och bara sitta och göra ingenting. Det har jag förtjänat efter en ganska överpedagogisk dag med kojbygge, kurragömma, lerknådning, boktillverkning, pusselbyggande, tjurhagstillverkande och "Leka "Kobbåj på mamma".

Hushållmässigt har det inte blivit mycket mer än diskning och två tvättmaskiner, men det kommer nog en regnig dag imorgon också kan vi väl tro! :-D

Ha en underbar lördagskväll!

Kram Bea


4 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan! Tittar in från tråden om att drunkna i pysselmaterial =) Inspirerande blogg du har och vad fina saker du gjort!

Ha ett trevligt veckoslut!

Mamma C sa...

Kul att slänga vardagssysslorna åt sidan och bara ägna sig åt barnen ibland. Kul när man kan pyssla ihop. Vi har varit på djurparken idag med vårt barnbarn. Det var hennes dag och hon var så nöjd när vi lämnade henne ikväll.
Kram mamma c

Ann-Catrin sa...

ja barnen lever i en värld som inte vi gjorde.. jag tror verkligen du är en mamma som styr dina barn rätt i cybervärlden..

mysig dag och härlig avslutning du haft!!

Kram a-C

Hjärtat Mitt sa...

Wow,vilka fina mönster!!!!
Tack för dem.

Kram Mari i Marieholm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...