lördag 14 juni 2008

Mondon! :-D

Här ser ni diskbänken på plats. Skyddsplasten är fortfarande på...det är smidigast så innan vi satt upp kaklet och målat balkarna i taket. Handtagen har också börjat komma upp ser ni. Det är helt suverän återvinningssektion där under diskbänken som jag ska visa er en annan dag. Det är en enda sektion där...så därför har vi bara ett handtag där. Men...vi har ändå nu köpt till två stycken till eftersom det ju ser konstigt ut annars. :-)

Jag vill visa er vårt otroligt praktiska hjälpmedel - vår MONDO. Här möter barnen den för första gången och har fått dra ut den halvvägs. Det är två rullande plattor i hörnskåpet. När man drar i den så dras HELA hyllan ut på en arm som gör att du kan utnyttja varje millmeter i skåpet till fullo. En överhylla (den som dottern håller på att skjuta in) och en underhylla (den som sonen är på väg att dra ut). De håller dessutom för 30 kilo styck så det finns möjligheter att ha assistenter och köksmaskiner på dem också.

Senaste "Lantliv". Mitt i röran så drömmer jag interiören to be. Det här bordet förälskade jag mig i och jag kan tänka mig att snickra ihop något liknande när allt har lugnat ner sig och ha i köket.
Idag är det min första semesterdag. Än så länge känns det bara som en vanlig lördag...hihi...men jag tror nog att semesterkänslan kommer att komma i nästa vecka. Nu har solen börjat lysa in genom fönstret här också, så vi får hoppas på en varm dag. Det är karneval i stan i dag, ett stort evenemang varje år. Jag tycker så synd om flickorna från exempelvis Peru som dansar fram i små bikinis i 10 plusgrader och ibland i regn till och med. Man vill ju heller inte att det ska vara för varmt för dem. Förra året såg vi de otroliga dansarna från Colombia hoppa och studsa fram med enorm energi...i tjocka täckta kläder med bjällror och tofsar, boots och hattar och de nästan SMÄLTE bort...så svettiga var de. Fy bubblan! Och där stod vi i skuggan och svettades, trots att vi stod helt stilla.

Snart kommer svärfar över och ska hjälpa till med köket. Jag ska städa med barnen. De ska få dammsuga golven i sina rum och sedan ska vi börja rensa lite leksaker inför flytten av leksakerna från det f.d lekrummet till deras egna plus lekhörnan under trappan.
Ha en underbar dag!

Kram Bea

12 kommentarer:

tjenixen sa...

Det kommer superfint när det är klart sen. Det är jag säker på. Hoppas ni blir helnöjda med återvinningsskåpet. Min svägerska har en sån i sitt nya kök och de tycker däremot att den är helt värdelös. Soppåsen blir snabbt full och det går knappt att få i något i de olika delarna innan det är fullt på nolltid etc. Men det där är ju så individuellt hur man tycker. Jag har själv ingen erfarenhet av någon sådan då vi har vanliga luckor där.

Mamma C sa...

Sakta men säkert börjar det ta plats alla dina saker till köket. Bordet är supersnyggt. Vi har ett gammalt furubord i köket som jag vill dra penseln på. Men gubben säger ifrån. Måste lirka med honom på något sätt.
Kram Mamma C

♥Linda♥ sa...

Hej!
Vad kul att få följa hur ert nya kök tar form! Även vi ska byta fast inte förrän i augusti dock. Vårt kök är numera iaf beställt och det är ju etyt stort framsteg! Vad svårt det var att välja vitvaror! Vi har plockat ihop från lite olika märken men det var svårt att veta vila finesser och funktioner man behöver... Vi valde induktionshäll efter att ha fått en sådan demonstrerad för oss, verkar jätte bra. Vad valdeni för olka finesser på era vitvaror?

Ha en fortsatt härlig helg (i byggdammet). Kan knappt vänta tills vi får se färdiga bilder av ert kök!
Kram/Linda

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så snyggt det kommer att bli!! Så kul :)
Kram!

Anonym sa...

Hej - kul med kök!! :)
Fatet köpte jag på Nice i Mariebergs köpcentrum - Örebro. Men jag vet inte vart det kommer ifrån, tror inte det stog något märke på det! Och så billigt!! :)
Kram

Anonym sa...

Så fint.Vad duktig du är.

Flingan sa...

Vilka fiffiga lösningar det finns nu i nya kök! Det är nästan att man blir sugen att byta ut sitt 60-tals kök.... :))
Fint blir det hos er iallafall!
kram

Hannis sa...

Kul att se det nya köket växa fram!
Skönt när man kan planera från början och få till dom där praktiska lösningarna som behövs.
Snygga handtag också=))

Ha en skön semester!//Kram Hannis

Monica Hansen sa...

Så fint det blir!

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Bea,
Å så fint ert kök kommer bli - syns ju redan nu!!! Härligt bord i lantliv - ett sånt skulle man ha :)

Önskar dig en jättefin söndag!

Kram/Jes

Monkan sa...

Grattis till fina köket ! Visst älskar man bara den mörka valnötsskivan ? Kika in hos mig får du se hur vi fått det i vårt nya kök.
Man blir lycklig alltså :)
ha det gott
kram monika

Brunkullan sa...

Köket blir verkligen snyggt! Våra luckor (Ädel från IKEA) påminner om era, och jag gillar dem skarpt!

Smart med Mondo!!

Susanne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...