tisdag 8 juli 2008

Maken glömde inte...

...vår åttonde bröllopsdag! :-)

Han kom hem med...

...10 ljuvligt doftande rosor i den vackraste av färger...
...ett paket som innehöll....

...ett par "Just the Right Shoe" (jag sparar ju på dessa handgjorda, verklighetstrogna högerskor och just de här är bröllopsskor)...


...och ett paket till.

Vad det var i den?

Ja, det berättar jag nog imorgon...tror jag! Hihi! Visst är papperet vackert! Jag skulle inte ha något emot att ha kuddar på altanen i det mönstret.
...
Jag och barnen åkte till Åsby och där köpte jag godsaker från deras butik i 1800-talsanda, bland annat lingondricka, mjöd och två olika sorters handstoppad korv samt lantchips med Bluestiltonsmak, färskpotatis och lite annat smått och gott.

Sedan dukade vi upp på altanen. Det var mysigt att komma ifrån röran i köket, även om vi fick sitta i fleecetröjor mot slutet. Det var ändå soligt och det regnade inte för första gången på två dygn. Jag njöt verkligen av min underbara familj!

Jag fick en Pinot Noir som jag inte druckit förut, Bunker Bay 2004, av maken. Den ska vi dela på när vi spelar lite spel senare ikväll. :-)

Barnen lever rullan fortfarande på ovanvåningen, så det lär nog dröja ett tag. De är uppspelta efter att ha fått klappa kaniner och getter på Åsby kan ni tro. :-)
Därför tror jag mig få en halvtimma vid symaskinen. Jag syr kuddar nu i de mumsiga tygerna...jag har nästan svårt att välja vilka jag ska ta, så det blir ett par stycken på varje kudde i ungefär samma färgsammansättningar som på vimplarna.

Kram Bea



10 kommentarer:

Mamma C sa...

Grattis till er båda på bröllopsdagen. Var tvungen att google på dessa skor. Så fick jag upp ett tidigare inlägg som du gjort om dessa skor. Jag har aldrig hört talas om dessa underbara skor. Förstår att du blev glad.
Kram mamma c

Stämningsfullt sa...

Hej!
Grattis på bröllopsdagen!
Vilka underbara skor och rosor du fick! Ska bli kul att få se vad det andra paketet innehöll :)
Ha en underbar kväll nu :)
Kram!

Hjärtat Mitt sa...

Ett stort grattis till er båda!
Vilken underbar bukett. Jag har heller aldrig hört talas om dessa skor innan. Men de var ju jättesöta.
Spännande med det sista paketet.
Ha en riktigt trevlig och mysig kväll.

Kram Mari i Marieholm

Lilla huset på prärien sa...

Stort grattis till er båda! "Just the right shoe" har jag aldrig hört om förrut... får googla lite och kolla ;)

Vilka härliga rosor - så glad man blir för blommor eller hur!?

Kram Jenny

Smultronstället sa...

Grattis grattis! Så otroligt fina paket och rosorna... jättesött. Ballerinas kommer snart;)

Anonym sa...

Hoppas ni hade en bra bröllopsdag.

Har varit på Åsby några gånger, men inte sedan de gjorde om. Älskade alla blommor de hade. =)

á Yeliqa sa...

Stort Grattis i efterskott på bröllopsdagen. Vilka underbara presenter du fick av din make:) Nå mer tanke och kärlek bakom de presenterna går det knappast att ha :)

Brunkullan sa...

Grattis!
Underbara gåvor och blommor du fick:)

Susanne

A home far away sa...

Grattis!!
Rosorna är så makalöst vackra, och rosa är ju en klar favorit!

Kram Gunilla

Anonym sa...

Kikar förbi lite, vilken jättemysig blogg du har!=) och tjusiga kuddar! Vill så gärna ha en symaskin jag också! Ha en trevlig helg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...