måndag 7 juli 2008

Sådan mor, sådan....???


DOTTER? DOTTER?

Nu har jag låtit klippa barnen. Dottern blev så söt i en gullig liten page.

Det lustiga är att jag nu ikväll har röjt i mina lådor och hittade just nu ett litet kort på mig själv som tvååring, just med likadan page.

Jag visade kortet för maken som skrattade och sade:
"Och så säger alla att vår dotter är så lik MIG, det är ju sin mor hon är lik"

Han tyckte att jag skulle scanna kortet och skicka över en bild av mig själv till svärisarna och skriva:
"Visst blev Isabelle fin när hon klippte sig!"

Jag håller på att scanna just nu, dottern har faktiskt en tröja som är liknande den på bilden.
Jag hoppas att:
1. De tror att det är deras sondotter



2. Inte blir arga på mig när jag berättar att jag "grundlurat" dem!


utan


3. ...äntligen ser vem hon är lik! :-)



...

Och precis just nu kom min fyraåring ner. "Jag skulle bara hämta en sak" säger den lurifaxen som inte har ett dugg lust att sova trots att klockan är 21.00
"Kom får du se en sak", ropade jag...och så visade jag honom bilden på mig på datorn här i inlägget.
"Isabelle" säger han och ler stort.
"Vad säger du om jag säger att det är mamma?" frågade jag leende.
"Då skrattar jag" svarade han.

Ett starkt bevis på att dottern är lik sin mor. :-)



...



Kram Bea

Liten uppdatering:
Svärmor ringde och sade:"
"Vad fin hon blev i håret!"
(Poäng!)

:-D

Fast lite dåligt samvete hade jag allt och var snabb att berätta att det faktiskt inte var hon, utan jag.

11 kommentarer:

Hjärtat Mitt sa...

Vad roligt när man kan hitta just sådana bilder.
Jag tror att svärföräldrarna går på det stenhårt, hihihihi....

Tack för de fina orden på min blogg. Jag älskar trädgård, och har precis upptäckt att jag vill göra om hela mitt hem....i vitt.(Inspirerad av alla bloggare).

Kram Mari i Marieholm

Smått och gott hos Lina sa...

Hej!

Ja nu är jag nöjd hihi
Och ni är ju väldigt lika! Tror säkert att svärisarna går på det.

Kram Lina

Livets Ljusa Stunder sa...

Godmorgon. Mamma och dotter är kusligt lika.. Trodde nästan du lagt in fel bilder och lagt dubletter av dig själv *S*

Ljuslyktan min är inskaffad på jysk precis som du trodde.
Den var underbart fin i rosa oxå.kanske det blir en rosa till dottern oxå.

Ett hem på landet sa...

Skojigt det där med barn och vem folk tycker att de liknar, hi, hi!!!

Fina dina vimplar blir!!!
KRAM

KakanH sa...

Jag trodde oxå att du lagt in samma bild 2 gånger. *fniss*
Jag tror de blir ganska så överbevisade. Jag har alltid fått höra att jag är superlik pappa (och jag ser det oxå) så om någon kunde visa hur lik jag var mamma skulle jag bli glad. :D
Ha en skön vecka!
Kram

~~*Pennyshouse*~~ sa...

underbart....härliga bilder.

Skönt att höra att det finns fler..sådan mor sådan dotter...hiihhi..
Jag å den stora dottern är ju som bekant kopior..även humöret..huvva...

kram Nilla

Susanne sa...

Men så likt! Det var längesedan jag tittade in hos dig och jag fattar inte varför. Här är så fint! Och du är grym på att fixa!
Vi ska också fixa vårt kök, förhoppningsvis till hösten. Ser inte fram emot röran.
Hoppas det går bra för er!
Må så gott!

Brunkullan sa...

Wow! Otroligt:)
Hoppas de går på det nu så ditt lilla uppdrag lyckas:)

Susanne

Maz sa...

Vilka roliga bilder! Ni ser ju ut som tvillingar! Nu måste du nästan börja scrappa, om inte annat för att bara göra en LO med de där två bilderna! Väntar spänt med att få höra vad svärisarna sa?

Anonym sa...

oj vad lika! Försdta gången jag är inne på din blogg,, vem, är vem? :) Otroligt söta var ni båda två iaf!

Märit Berglind Eriksson sa...

Ni är verkligen lika. Härligt! Min syster har ett kort på sig själv på "familjeväggen i hallen" som alla tror är hennes yngste son. Det är inte bara en som blivit snopna när de sagt hur söt han är och hon avslöjat att det är ett kort på sig själv.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...