tisdag 12 augusti 2008

Måndagsvinnaren och ny tävling

Måndagsvinnaren av ett näsduksfodral blev Lilla Blanka!
Grattis!

(Skicka ett litet mail till mig med din adress och namnge det "Måndagsvinnaren".)
Ni som kommenterar i det här inlägget har chansen att vinna ni med.
Om ni inte vinner imorgon, kanske ni vinner på onsdag, eller torsdag...eller fredag.
Jag har ju tävling hela veckan vetja.
När jag har fem vinnare skickar jag era näsduksfodral samtidigt så ni har dem i er hand senast nästa tisdag.


Lycka till allihop!

...

Idag skulle jag kunna blogga om:


- mitt tiokronorsfynd på Röda korset
- Butiken "Lustfyllt" med bilder därifrån och lite tankar om hur Lena tänker utveckla butiken
- köket och visa bilder på hur långt vi faktiskt kommit nu (bruksklart)
- julpynt (ja-a...ni läste rätt)
- fyraårskontrollen jag var med på sonen (måttligt intressant för er kanske...hihi...men ni vet...för en moders stolta hjärta finns det nästan inget mer underbart än att se sitt barn glänsa. Han inte bara ritade en huvudfoting, han skrev även under med hela sitt namn och när han ombads ta ut tre pennor ur burken tog han ut och räknade alla. Alla 34 stycken. :-)
- hur ett möte från det förflutna fick mig att brista ut i gråt på IKEA


eller


- skvallra om hur man EGENTLIGEN behandlar textilierna bakom kulissen på "Kid Hemtextil" ;-)


Men...jag väljer att inte göra något just ikväll...för jag ska börja flytta in lite kökssaker i skåp och lådor i köket. HÄRLIGT!

Och...i morgon börjar jag jobba. Känns både roligt och lite tråkigt, för jag kommer inte ha tid till barnen och hemmet på samma sätt. Sniff!

Ha en underbar tisdagskväll nu alla bloggisar och lycka till om ni bestämmer er för att vara med och tävla!

Kram Bea
Pssst...men jag kan ju inte lämna er utan att bjussa på en interiörsbild från "Lustfyllt"
Ni kan säkert förstå att jag var DARRIG av andakt och själauppfyllelse och visioner i flera, flera mil efter att ha varit där!

36 kommentarer:

syster doris sa...

HEJ BEA!!!!

Underbart att veta att någon mer går i jultankar i augusti! Eller missuppfattade jag dig? Hursomhelst är jag inne i en liten julfas, (dock i det fördolda man vill ju inte att barnen skall bli mobbade i skolan)
Kram till DIG o tack för att du delar med dig av ditt grejande!!

Himmelbit/Njut en smula sa...

Men Bea, så där får man ju inte göra. Lämna en massa spännande "cliff hangers"... ;-) :-D *nyfiken*.

Ser fram emot dina kommande inlägg!! Ha en bra arbetsdag imorgon.

Kramar

Camilla sa...

Oj vad många spännande uppslag på kommande inlägg! Väntar med spänning på vad som komma skall...!
Ha det gott! :-)

Hem och Harmoni Marie sa...

Hej hej, jag gör ett nytt försök idag och hoppas på tur!

Ha det bäst, kram Marie

Anonym sa...

Jag är med och hoppas få vinna.

Jag har även tipsat om tävlingen i min tävlingsblogg

http://molnboanna.blogg.se

min mejl: info@annakarlsson.se

Anonym sa...

Var med och utse *Veckans blogg* här:
http://junitjejen.se/2008/august/utkast-nu-ar-1.aspx
Ha en trevlig kväll!

Sara Mårtensson sa...

Vill ju inte missa chansen att vinna ett så fint näsduksfodral så jag är med denna gången med! Blev väldigt nyfiken på ditt kök också!! :-)

Anonym sa...

klart man vill vara med och tävla

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så mycket roliga inlägg du verkar ha på lager :) Spännande!
Underbar bild!
Kram.

matilda sa...

hoppas på bättre lycka denna gång :)
och så fick du ju mig att se framemot kommande inlägg också :D

Lilla Blanka sa...

Heeeej Bea!

Va..? Vann jag? Åhhh! *högt tjut*
TACK SÅ JÄTTEMYCKET goa rara, vad jag blir GLAD!!!

Jag mailar dig omgående :)
Åh vad roligt! Tack igen och KRAM vännnen!!!

Mia

Ps Oj vad många spännande "förhandsvisningar" (?) du nämner idag..och jag kan säga att jag är nyfiken på alltihop, hihi :)

Underbar bild från Lustfyllt, ett ställe som inom kort (hoppas jag) skall besökas av mig..verkar vara en sago dröm för inredningsintresserade som vi :)

Lilla huset på prärien sa...

Hej! Vilken härlig butik den där Lustfyllt verkar att vara - tänk så mycket fina ställen och butiker det finns i Sverige som man vill åka till. Det kommer aldrig ta slut! Skönt att veta ;)

Ha det bäst!

Kram Jenny

Tinnar och torn sa...

Hejsan! Nä men nu blev man ju nyfiken...kanske berättar du mer sen?! Fin bild iallafall. Missade att lägga in en kommentar igår men idag är jag med :o)
Kram Petronella

Anonym sa...

Oj, nu blir man ju nyfiken... Hoppas att du berättar mer någon annan dag! Jag är med och tävlar i dag igen, så klart!

Änglahem sa...

Nämena....?...vad har jag missat här nu då? *hmmm*....Grattis!! till Mia!!!

Så söta små fodral, nu måste jag kika in här varje kväll!!*tihi*....sån tur har man väl inte...men man kan ju inte vinna utan att försöka.

Börja jobba?! Låter lite halvångest över det....vad jobbar du med?....jobbar du som syslöjdsfröken?...eller är det jag som inbillat mig?

Må så gott!! Kommer igen i morgon kväll!!*fniss*

Kramar, Ulrika

Willewira sa...

Grattis Lilla Blanka till servettfodralet!!!

Jag gör ett nytt försök.... :)

Du, jag förstår verkligen din darriga andäkt över allt fint hos Lustfyllt... Jag darrar ända härifrån.... :)

Och ska man hinna fixa allt pyssel till jul ska man ju börja i tid. Det är ju det jag aldrig gör och därför aldrig hinner med allt jag vill göra...

Ha en skön onsdag!
Kram WIllewira

Rhodin sa...

H'r har du en till som l'ngtar efter julpysslandet *har smygstartat lite sm[tt p[ kv'llarna n'r familjen lagt sig, men s'g ingenting(!

Monica sa...

Hejsan!
Nu har jag tittat och läst Din blogg som anonym ett bra tag, men nu med dessa fina tävlingar är det nog bäst att våga sig fram i ljuset.. Härlig blogg om ett härligt ämne....
Kram / glorietta

Mamma C sa...

Grattis till Lilla Blanka. Så mycket spännande du börjar berätta om. Hoppas man får se och höra om något lite senare. Jag börjar på måndag att jobba igen.
Kram mamma c

stina sa...

Nu förstår jag vad som fattas i min handväska ....ett näsduksfodral! Dom är supersöta så nu får jag hoppas på tur!
Kram Stina

Unknown sa...

Godmorgon, nu väntar jag med spänning på att få höra om dina äventyr och upplevelser...
Samtidigt som jag håller tummarna, vill gärna ha ett "fodral".

Sara sa...

Jag vill gärna vara med även i denna utlottning....... Tänk att ha ett sånt fint fodral i sin handväska....

Anonym sa...

Ååå så roligt, min 4-åring kan INTE rita en huvudfoting*snyft*

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Hej Hej!

Nu vill jag veta - ett inlägg om alla de punkterna måste det nog bli. :-)

Huvudfoting...roligt att det gick så bra! Vi får väl se vad våra framtida barn kan hitta på. Med en make som totalvägrade att rita en huvudfoting överhuvudtaget (och som inte ritat typ ett streck under hela sitt liv, inte en barnteckning av honom finns) vet man inte riktigt vad som kan hända... ;-)

Nä...nu väntar jag med spänning om inlägget rörande fyndet från Röda korset.

Ha det fint!
//Jill.

Anonym sa...

Å for en nydelig blogg du har. Du er kjempeflink;)
Klemz Katy

Skatan sa...

Lustfyllt verkar nära nog vara en ohälsosam butik att besöka ;-) Tur att jag bor en bit bort!

Ja tack, jag vill gärna var med i din tävling :)

Kram!

linnea-maria sa...

Oj vad vackert det ser ut. Ja någon gång ska jag ta mig dit också. Kram /linnea-maria

Lillstuga sa...

Kämpar tappert vidare! Vill ju självklart vara med och tävla och förhoppningsvis vinna ett näsduksfodral!
Kram Anna i Falun

Graadskan sa...

Jag vill gärna vara med och tävla!!

Lustfyllt är verkligen en butik jag MÅSTE besöka någongång! Har sett så många fina bilder därifrån!!

Kram Camilla

Susanne sa...

Jag hoppar på tåget jag med.
Vinnar tåget då alltså! :-)
Mvh
//Susanne

KakanH sa...

Vilken dag du verkar ha haft. Jag skulle oxå ha blivit stolt över din fyra åring. :D Så skryt på du.
Och vad kul med köket. Det måste ju vara jätteskönt att äntligen kunna/ få börja använda det.
Hoppas att det går bra för dig på jobbet efter semestern.
Kram

MiaMaria sa...

Här var det en massa tävlingar....

Och vilken butik en underbar bild.....


HA´det så gott Bea!
MiaMaria

Josephine sa...

Ny chans! :)
Håller tummarna riktigt hårt den här gången!

Anonym sa...

Åh! Jag vill så gärna vinna! Din blogg är helskön! MVH Grynets morsa

Hem och Harmoni Marie sa...

Hej igen... jag hoppas på tur även idag onsdag... Kram Marie

Min Skattkammare sa...

Tack för de fina vimplarna! ;o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...