torsdag 4 september 2008

Efterlyses - blogg med gammal design

Efterlysning!

Har någon sett min gamla blogg?
Den var vit och fin. Titeln hade lite krafsklotter på sig. Högersidan var mödosamt ihopkomponerad med många trixigt inlagada bilder på snedsydda hafsverk och fotografier på gammalt skit och bråte jag släpat hem.
En enerverande slinga med förlegade Streisandsånger saknas. Blingbling och självgoda awards som jag stolt flashade upp på högersidan lyser också med sin frånvaro.
Bloggkollknappen som jag i min förhoppning hoppades att någon skulle se är försvunnen, likväl som youtubeklippet ingen orkade titta på eller pusslet som säkert bara jag tyckte var kul.

...
Jag som bara skulle få till ett sidelement även på vänstra sidan blev igen fångad av den omskrivna ""inspirationen" eller, även kallad "kreativitetsdrogen" och glömde det mest grundläggande i all datorhantering.

Att SPARA!!!




Suck! Nåja....en ny vinterskrud får det väl bli. Vit som snö hittills. Och en besöksräknare som står på noll, tom på bilder och med en titel som jag INTE vet hur jag gör om till bild.
Hoppas ni kommer återkomma trots de ekande ytorna här inne. Ni fyller tomrummet så ljuvligt med era oerhört värmande kommentarer.
En sista fråga.

Bör man söka hjälp om man åker för att köpa en bollkryss och kommer hem med plantor till en helt ny rabatt?
Nej, jag trodde väl inte att ni skulle tycka det (jag antar att ni skulle gjort samma sak, särskilt som det var "Köp 4, betala för 3" på favvoplantskolan)

Kram Bea

25 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Hmmm trist att det skulle bli sådär då :( Men jag kan iaf se din gamla logga längst ner på sidan. Det är bara att spara den vid rubriken och bocka i att du inte vill ha någon rubrik utan bara bilden. Hmmm förstod du vad jag menade?
Lycka till! Kram!!

GRANSTAV sa...

Hej!

Såg din efterlysning.
Var inne och beundrade din sida igår, den gamla alltså. Jag kan inte så mycket om data och blogg men kan jag hjälpa till så gör jag det gärna dina sidor ligger ju kvar i min historik.
Jag lider med dig :(

sanna

Skatan sa...

Åh, kära vän! Jag har gjort precis samma misstag som du...jag vet hur illa det känns! Dock går det där med besöksräknaren att ordna.


Jag lider med dig...

Kram!

syster doris sa...

Det är underbart att man inte är ensam om sånt här!!! Så tänk på hur många av oss bloggsystrar du ger ett litet igenkännande leende mitt i ditt lilla kaos! TACK!

Kramar Tina

Anonym sa...

Utseendet på bloggen är ju inte anledningen till att jag kommer hit och läser utan det är ju för att läsa och få inspiration. MEn det är surt när allt man laggt ner tid på försvinner.

Det där med att behöva söka hjälp för att man köper saker tycker jag inte. Vi åkte iväg för att titta på böcker och kom hem med både böcker och ljusstakar. Men jag höll mig från att köpa tyg. :-)

Sara Mårtensson sa...

Oj, oj stackars dig. Inte roligt när nått man lagt ner så mycket tid på försvinner. Men med din fantasi och dina ideer så har du nog snart fixat en lika fin blogg.

Men som sagt vi gillar ju vitt! :-)

Kram

Lilla huset på prärien sa...

Åh din stackare, jag lider verkligen med dig eftersom du lagt ned så himla mycket tid och möda på din blogg. Så tråkigt... hoppas det löser sig till slut i alla fall.

Kram Jenny

www.missfixtrix.com sa...

Det skulle kännas hopplöst jobbigt om allt försvann. Lider med dig. VAR med i min lilla tävling som jag för ovanlighetens skull har.

Anonym sa...

Jag får iga tygkataloger och det är nog bara bra. Det skulle vara livsfarligt. =) Broderikataloger får jag däremot.

Mamma C sa...

Nämen så trist, huamej så vill jag aldrig att det ska bli på min sida. Hoppas du får till det igen.
Kram Mamma C

Karin sa...

Asch så synd att allt försvann! :( Det tar tid att fixa och trixa med allt...

Inte ett dugg förvånad att du kom hem med växter till en helt ny rabatt. Så gör jag jämt!

Trevlig helg! Kram Karin

lottens vita och gröna sa...

uuuuuu stackars dig, har hänt mig för ett tag sen...är inte där mer och experimenterar, vågar inte!

hurra bea, precis så ska det gå till, nya plantor en masse, hihi! varmkram lotten

S o F sa...

Ja det där med datorer. De kan driva i alla fall mig till totalt vansinne. Och det beror säkert på att jag inte har tillräckligt med kunskap (och intresse) för att kunna rätta till saker och ting, om det blir nåt fel. Frustration!

Tror du ska börja fundera över att söka hjälp (för det där med bollkryssen), det kan utvecklas till nåt kroniskt. ;) :D
Men hos vem du ska söka hjälp vet jag inte...
Men tänk vilken fin rabatt du ska få!

Lycka till med planterandet och återskapandet av bloggen!

Grodmamman sa...

Tråkigt med bloggen!
Skrattade dock åt ditt besök på handelsträdgården!:) Det blir inte alltid som man tänkt sig!:)
Kram

Veronica sa...

Nej så trist! Jag tyckte väl att det såg lite tomt ut.. Men du har fått in lite tomrum mellan dem vänstra och mittenspalten, det glömde jag...


Kram Veronica

kaos i ett vitt hus sa...

äsch då, Bea, den blev ju bara lite mer lik min blogg.. ;)
kram, ninna

kaos i ett vitt hus sa...

nej, jag har faktiskt inte kommit så långt än men kan tro att jag skulle få probs med tanke på mina datakunskaper :) jag försöker "piffa" lite med bloggen så den ska bli lite mer "ombonad"
lycka till! kram, ninna.

På min gatan i stan sa...

Men va tråkigt! Fast det är ju fint här nu tycker jag! :-)

Du syr ju sååå fint!!!

Kram!

Wiveka sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Men stackars dig, hur som helst ser det jättefint ut och du skriver lika underbart som vanligt.
Bilder mm kommer ordna sig.
Kram

Wiveka sa...

Men med 66527 besökare redan kommer du ju komma på topplacering i ett nafs. På min favoritlista ligger du ju redan sedan länge. Att jag inte hinner läsa så mycket mer än bloggar förstår du nog om du kollar vår xhm blogg. Dina gamla inlägg finns i alla fall bevarade i mitt minne.

Kram från mig!

Malin - I min trädgård sa...

Hej Bea! Men vad trist att sakerna försvann när du uppdaterade, men jag är ju själv väldigt förtjust i den trespaltiga layouten ;).

Ha det bra!

Kram M

Anonym sa...

Usch vad tråkigt! Hemskt när sådant händer. Fast det är ju trevligt att göra om på sidan ibland. ;)

Som ngn sa där uppe, din gamla header ligger ju nertill, det är ju bara att spara den. Besöksräknaren brukar man oxå kunna sätta på en annan startsiffra än noll.

Hoppas du löser det! Fast jag tycker ju om bloggen ändå, INNEHÅLLET är ju lika bra som alltid. ;)

// Linda

IKT i min vardag sa...

Men fy vad nedrans trist för dig! Men utseendet är ju inte allt vet du, det är ju det som står som räknas ;-)

Kram!

Monkan sa...

Hej! Vad kul att jag kan inspirera, ja jag har ju själv fått "smittan" från andra bloggar :-) (Fixarlust och, hmmm... shoppingsug...). Snart ska jag börja en ny vända med fler saker att måla (tur att färgaffärn inte hade nån liten färgburk, som jag egentligen ville ha).

Jag har besökt din blogg tidigare, men jag kommer inte ihåg hur den såg ut... mer än att du hade många fina bilder :-) Den delen verkar du ha fått ordning på för jag ser inte en gnutta vitt, risgroda på plats, och räknaren lika så. Men den söta tecknade bilden du har längst ner nu var kanske i rubriken?

Räknaren stannar om man byter mall, har jag lärt mig den "hårda" vägen... Jag skapade en fotoblogg och då labbade jag sanslöst med den (kan nog varenda html-rad i den utantill nu), blev övermodig... och gav mig även på "Pyssla". Räknaren stannade och hjälptexten på Susnet var glasklar, det var mitt eget fel... Det var ju helt sant, den låg i html-koden, och byter man mall så byter man kod...

Din blogg ser i alla fall tipptopp ut nu :-) och nu har ju du inspirerat mig att göra nåt åt tygskåpet... Rensa, sortera och sy nåt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...