lördag 29 november 2008

Att sitta på en gren och se fin ut och...

...bli serverad mumsig mat ute i strålande solsken... ...kommer INTE Bea kunna göra den här helgen.

Det går inte an!
Inte om jag ska hinna:
- putsa fönstren klart, hänga upp adventsstjärnor och ställa upp ljusstakar
- adventsstäda (KLART)
- baka pepparkakor med barnen
- sy klart ett dussin hjärtan, ett dussin stjärnor, ett dussin strutar, ett dussin julstrumpor och ett dussin näsduksfodral samt åtta sjaletter och två vimplar
- gå på dotterns genrep till dansuppvisningen och sedan själva dansuppvisningen (KLART)
- måla klart allt i köket och göra färdigt för att lägga golv
Nej!
Galen planering!
Jag får sätta mig och planera om känner jag.
Pepparkaksbaket får vänta och sedan måste jag acceptera att jag inte hinner få klart alla saker jag tänkt ha med till försäljningen.
Adventspyntet överlåter jag till maken och barnen.

Och jag som tyckt att jag varit ute i så god tid med allt! :-O
Nej, dags att fortsätta här hemma!

Ha en underbar lördag!

Kram Bea

10 kommentarer:

Lilla fröken kavat sa...

Hej!

Ja jisses vilken tidsoptimist du är ;) Helgen skulle ju behöva 2 extra dagar för allt det där, minst!

Vilken jättefin bild, förresten!

Ha en trevlig helg!
Kram "S"

Unknown sa...

Ojojoj vilket schema, låter som en bra idé att lägga om planeringen och stryka några av sakerna:-)
Känner igen mig allt för väl, men har på senare år försökt inse att det är inte hela världen om man missar ngt. Kakor finnas att köpa och varenda vrå behöver inte glänsa, även om det vore drömmen. Det viktiga är familjen och en själv.
Köksgolv kan också vara bra att ha:-)
Stor Kram

Lilla Eken sa...

OJ, ja den listan liknar min. Satte mig också och började stryka saker sent igårkväll. Men jag började med att stryka "isolera klart köksväggen, måla den och snickra en väggfast hylla från golv till tak"... ;-)
Så får jag se vad som blir gjort av resten. Ska försöka undvika att tillbringa helgen med dammsugare och skurhink iallafall.
Vad kul det låter att få gå på dansuppvisning. Två gånger till och med. :-)
ha det fint/I.

stina sa...

Oj det verkar som att BEA behöver lite extra tid....om vi alla skänker en timme var så kanske hon hinner med hälften!
Varsågod....en timmme från mig!
Kram stina

Gårdsromantik sa...

Han var väl för näpen!

Är också tidsoptimist.

Nu kan du vinna vackra saker i zink på min blogg - zinkhus från Walther & Co och mycket annat!
Kika in och var med du också!

Kram Maud

Anonym sa...

ja, verkligen, det var mycket du ska fixa. Hoppas du kan tar det lite lugnt och njuta först advent. Hälsningar / ela

Lilla huset på prärien sa...

Vi sitter i samma båt hör jag. Jag har hängt upp stjärnorna i fönstren men kan inte koppla in dem för jag har inte förlängningssladdar. Jag har inte städat över huvudtaget, inga kakor är bakade och jag ska montera upp en våningssäng som vi har köpt till barnen. Det enda jag har fått gjort är att fixa till adventsstaket som står på köksbordet... alltid något *ler*

Lycka till med din helg!

Kram Jenny

P.S. Och ja... måste sätta upp gardinerna (vanliga garndiner - inte julgardiner) och putsa fönstrena också! D.S.

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Hej Bea!

Jag försöker hitta din mail adress...känner mig lite dum, men jag hittar den inte...=)
Fotot på min lilla Måns är ett av julkortskandidaterna! Sötis!
Ja, jag kollar på Idol och tycker att Alice eller Kevin ska vinna.
Jag hade spanat in grön vimpel för visst passar det till en liten kille?
Hälsningar Sanna

S o F sa...

Vilken vacker fågel Domherren är, tar nästan andan ur mig - varje gång.

Hoppas din Adventshelg också får innehålla lugn och ro, och tid för njutning och eftertanke.

Varma hälsningar!

Marie//Tekla Maräng sa...

Låter sunt med en omprioritering. blev smått stressad bara av att läsa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...