lördag 29 november 2008

Better safe AND sorry?

Oj, oj...ont i magen...av blandade känslor av eufori och ångest. Jag tror att vi bestämt oss för tapet till köket!!!

Jag var och hämtade tapetprover idag, en halvtimma innan stängningsdags. Tapetprover från Boråstapeter "Stripes", en från Decor Maisons "Modern Classics"...och så sedan...en våd...enbart en våd...eftersom det inte fanns någon tapetkatalog från dem....en Laura Ashley våd följde med hem som prov.

Och jag är så förälskad. Så förälskad. I den tapeten.

Maken tycker också den bryter av fint, men den är inte ALLS stick i stäv med det som vi från början tänkt (eller snarare JAG tänkt).

Den är grå med vitt blommönster på. Vågad! Utmanande! Och fullkomligt breathtaking!

Ska jag våga?

Ska jag våga tro att kärleken är ömsesidig väl i köket och att jag inte kommer tröttna?

Faktum är att jag inte kan sluta tänka på tapeten och då bara MÅSTE det ju vara rätt?

Ge mig styrka!

Imorgon måste jag ha bestämt mig. Gå "safe" eller gå "daring"?

Skrämmande, jag som alltid spelar säkert!

11 kommentarer:

WilleBus sa...

Känner man starkt för något så brukar det vara rätt. Go for it, säger jag! Vilken fin sida du har, alltid roligt att följa dina uppdateringar.

Anonym sa...

Man blir nyfiken och vill ha smakprov på tapeten helt klart! :D

Anonym sa...

Jag tycker också, go for it!!! Vad händer om du inte våga? Du tänker alltid att det är synd att du inte vågade. Och om du tröttnar om 3 år,måla över allting, det är gjord på en lördag eftermiddag ... Om ni tycker den är fint, gör det. Man ska våga sticker ut! Har en riktig fin första advent / ela

KakanH sa...

Magkänsla är bra. Kör på den tapeten.
Lycka till.
Kram

Anonym sa...

Lita på magkänslan, då går allt bra! Annars kommer du ångra dig i slutändan.

Anonym sa...

Daring!!!!

lottens vita och gröna sa...

go for it, låter urtjusigt! ha en underbar första advent!

varmkram lotten

Änglahem sa...

Det är bar att hopp i! Låter jättefint! Klart du vågar!

Ha en fin 1:a Advent!

Kram, Ulrika

Lallis - liv och leverne sa...

Jaa.. tycker att du ska lita på din magkänsla:)
Kram Lallis

Julhuset sa...

Laura Ashley kan aldrig vara fel, som någon sa, skulle du mot all förmodan tröttna på tapeten, måla om.

Ha en bra 1:advent.

Kerstin sa...

Dä ä bare å åk! Jag håller med (alla) föregående talare, ångrar man sig så ångrar man sig, inga tapeter är skrivna i sten!!

Hoppas det blir bra, ha en mysig advent!

Kram Kerstin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...