tisdag 4 november 2008

Att tova...

...det är något jag ska lära mig ikväll.
Eller....hihi...det lät väl lite ambitiöst som första steg, men jag ska väl i alla fall
börja bekanta mig med tekniken.
Jag som aldrig ens kardat förut, drömmer om en sådan här kreation till dottern (eller mig själv?) till sommaren.

Det är jag och två tjejer från keramiken som ska prova på. Vi har fått låna lokal. De har tovat tidigare och har ull och redskap färdigt. Tre andra tjejer kommer eventuellt också där den ena tidigare varit kursledare. Det ska bli så spännande!

---

Imorgon ska jag hämta linneskåpet efter jobbet.
Skåpet kommer bli perfekt i dotterns rum och innebära många förändringar här hemma.

Hänger ni med på den här ordresan?
Om vi kan ställa in linneskåpet i dotterns rum...
...så kan vi flytta ut hennes lilla byrå ner till hallen för mössor och vantar...
...och den byrå som står i hallen kan flyttas upp i vårt sovrum...
...och byrån i vårt rum kan gå vidare till nästa liv (läs två IKEAbyråer från 1987)

När linneskåpet står i dotterns rum...
...så kan vi även flytta ut hennes vita fåtölj in till sonens rum...
...och den fåtölj han har där kan flytta ut...
...till lilla hallen och ställas bredvid en likadan...
...och då kan vi flytta skänken där i lilla hallen....

....så att det kan bli riktigt, riktigt mysigt igen! :-D

Ha en underbart kreativ kväll!

Kram Bea

Pssst...jag kikar runt bland alla er medpysslerskor i utmaningen varje kväll. Det är så roligt att följa er.


17 kommentarer:

Klarafina sa...

Jodå jag hängde med....tror jag ;)
Vilken ljuvlig klänning som hänger på galgen! Är den tovad?

chokladblomma sa...

Jajamen, jag hängde med! Men det blir en del bärande för er!
Lycka till med tovningen!
Ha det gott!
Kram

Caroline sa...

Ååå, vad kul att tova, du kommer att bli fast, jag lovar!
Och ordresan... jag förstår precis.

Veronica sa...

Beklagar min franska, men det är skitkul att tova!! Det är svårt, men inte SÅ svårt. Är man normalhändit brukar man klara det efter ett par ggr. Att tova tomtar och möss är däremot inte så svårt.... Lycka till!

Kram Veronica

Lallis - liv och leverne sa...

Jag TROR att jag hängde med;)
Och tova; DET har jag provat och det är riktigt kul!
Kram Lallis

Brunkullan sa...

Fniss..sådana där tankegångar kan jag också ha.Om man flyttar det och det och det, dit och dit och dit..;)
Blir nog mysigt tror jag:)
Susanne

Anneli sa...

En sån klänning skulle jag oxå vilja ha - fast storlek större Tack..."ler"
Sådana omflyttningar känner man ju igen... ;)
Kram/Annelie

rino sa...

lycka till med tovningen, du får visa upp ditt alster sen;-)

Anonym sa...

Tänk att en liten möbel kräver sååååå mycket jobb.

Det där med att tova är inte svårt...det gäller bara att ha bra material och plats. Ska bli spännande att se vad du får ihop!

Makramématerialet jag använde köpte jag just på skolmässan!

Nilla sa...

Det kommer att bli så fint!

Vill också lära mig tova och ska nog ta tag i det så fort jag hinner :)

Hoppas ni har det bra!

Kram Nilla

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej hej!!

Men du så mycke jag missat här av både det ena å det andra....

vilken klänning!Den kommer du fixa galant!!!!

underbara julklappstips...

Kramiz nilla

Mimmi sa...

Oj så spännande med att tova! Det skulle jag också vilja testa när tiden räcker till ;-) Har en väninna som håller på så någon gång, så....

Det här med möbelflytten känner jag igen ;-) Jobbigt men himla skoj!!!!

Anonym sa...

Har en utmaning till dig på min blogg ;)

Karin Krut sa...

Hehehe.. det låter som hemma hos oss :) Här brukar det flyttas runt möbler i högervarv också.
Ha en skön vecka och lycka till med tovningen, ser fram emot att få ta del av någon fantastisk kreation :)
Kram Karin

Hem och Lycka sa...

Vad spännande med tovningen! Jättesöt klänning..

Hihi, hängde inte riktigt med i svängen där men får nog ta det i bilder istället ;-) kram

Anonym sa...

Hej hej, att tova är verkligen jätteskoj! Går en kurs nu på 7 tillfällen, har bara en kväll kvar. Men det är så kul så jag kommer gå en fortsättningskurs! =) Ha de! Kram

Angel.Pearls sa...

Åh, vad mycket kreativt handarbete här.. Tova låter roligt, det skulle jag gärna prova på.Ha en fin helg// Eva

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...