söndag 2 november 2008

Tävling - "Vinn Allt i Hemmets Julspecial"

Min ömma make köpte "Allt i hemmet - Julspecial" till mig idag.
Det han inte visste var att jag köpt samma tidning dagen innan, men inte hunnit läsa den.

Jag lottar därför ut den tidning jag köpte till mig själv, till er.


Jag drar en vinnare till er som lyckas svara rätt på den här frågan:
"Hur firade jag julen förra året?"

Inte en så rolig jul...eller...jo...så här i efterhand kanske den var lite komisk ändå...hihi.
På onsdagkväll klockan 20.00 drar jag vinnaren och skickar tidningen så vinnaren har det i sin hand på fredag.

Lycka till!

Kram Bea

44 kommentarer:

Anonym sa...

Barnen fick magsjuka så ni firade julen hemma.

Lotta sa...

Hej, som m�nga andra s� �lskar jag jultidningar och vill g�rna vara med om och vinna Allt i hemmets julspecial. Kollade i ditt arkiv och s�g att ni var magsjuka och firade julen hemma.
kram Lotta

Anonym sa...

Vad snällt av din make! :)

Åh jag läste det häromdagen när jag kollade igenom din (underbara inspirerande) blogg ..

Barnen blev magsjuka vid jul, så ni avbokade firandet och stannade hemma istället, men så blev barnen friskare igen. Däremots å var din make inte så pigg? Så istället fick du vara ensam med barnen och om jag minns rätt så blev det lite krångel där när tomten skulle komma, men det löste sig, som tur var, till slut.

Helt säker på detaljerna är jag inte men det får gå!

Kram
Cissi

chokladblomma sa...

Jag lyckades med konststycket att köpa den själv, fast jag fått den två dagar innan med posten... Det är nästan värre, eller hur?!? Det säger en del om mig dock!
Bra idé med utlottning! Min kära mamma fick min ena för att ta med till sitt arbete. Det kändes också bra.
Ha det så gott!
Kram

Malin - I min trädgård sa...

Hihi, ja neh det var ingen rolig jul ni hade förra året. Det började med barnen som blev magsjuka så att ni avbokade julfirandet på annat håll. Sedan blev din man magsjuk så du fick vara tomte. Och det verkar som även du blev dålig? Hopaps det blir en bättre jul i år.

Jag hoppas på vinst :)

Kram M

Willewira sa...

Hejsan Bea!

Jag har redan tidningen så jag hoppar över utlottningen...

Men jag kunde ju inte låta bli att läsa om eran jul... vilket ståheJ!!

Stackars dig...spyfärdig under tomteskägget och en son som envisas med att kalla tomten mamma... förstår inte?? ;)

Ja du, det är inte roligt att vara sjuk på julafton, men så efteråt brukar man kunna tycka att det är lite mysigt att vara hemma själva ändå... åtminstonen tycker jag det om en jul vi genomled för 6 år sedan. Barnen och jag låg i vattenkoppor och någon mat att äta var det inte tal om för min del. Hade munnen full med blåsor.

Det jag minns dock.. är att det blev verkligen en lugn och fridfull jul... och det var inte fy skam det heller!

Må så gott och ha en bra vecka!
Kram
Willewira

villan vid vilan sa...

Hej vill bara tacka för den fina sjaletten. Den blev väldigt bra. Om du kollar in till min blogg kan du se lilltjejen i din fina sjalett. Tack ännu en gång. Kram Anna

Smått och gott hos Lina sa...

Hej!

Den tidningen vill jag gärna vinna!

Minns att barnen var magsjuka och sedan även din man. Du fick spela tomte och din son genomskådade dig. Minns att du hade skrivit om det så roligt iaf även om det inte var så kul för er då.

Saknar dig på forumen!
Kram Lina

Anonym sa...

Vilken snäll make du har. Eftersom jag inte får köpa julsaker i år fick jag inte köpa den tidningen för maken så jag får väl prova vinna den då. :-)

Du firade julen hemma med magjuka barn och magsjuk make.

Måste säga att du är söt och jag uppskattar din uppmuntran. Jag var tvungen att avsluta syandet för idag, det blev bara fel och jag blev arg. Bättre att ta nya tag i morgon kväll då jag ändå är ensam, då kanske inspirationen infinner sig. Borde nog prova att klappa lite på mina tyger då så kanske jag blir mer sugen. :-)

Nettan sa...

Har redan hunnit inhandla tidningen så jag står över!..ville bara säga att jag kikat runt på din fiina blogg!:-)
Kram Nettan

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Vinterkräkan för alla utom dig.......!

Kram Caroline!

Katarina sa...

Hej :)
Tack för dina rara ord !
Jo Josefine är ju snart 15 år och är säkert som mig vad gäller mottagligheten.
Men i dag har vi inrett lite mer så hoppas att det kan släppa lite, ler*

Tänk att Allers Jultidning inhandlade jag i går och den är ju så skoj o kika i :)
Mycket finns där !

Ha det allra bäst !

Kram
Katta i Stationshuset

Katarina sa...

Jag menade ju inte fel tidning , hihi* Allt i hemmets jultidning skulle det ju vara :)

Hej igen , vink*

Unknown sa...

Med magsjuka era stackare, fyyy så hemskt.
Kram

Ett hem på landet sa...

Barnen fick magsjuka och ni fick ändra era planer och fira jul hemma istället.

Hoppas verkligen att julen blir bättre för er dett året.
KRAM

Klarafina sa...

Den tidningen skulle jag jättegärna vilja ha för att laga lite svensk jul!
Du var tomte och magsjukan härjade i huset.

Tulipa sa...

Magsjukan slog till. Ni firade hemma.
Det var bra att jag fick gå tillbaka i tiden lite, nu hittade jag dina fina julklappsetilketter!
Ska skriva ut imorgon dag!!!
Kram Tulipa

Anonym sa...

Hej Bea!

Oj, vilken jul ni hade förra året. Magsjuka och en tomte som visst inte hade någon vidare skådespelartalang ;-). Jag vill gärna vinna tidningen då jag, trots att jag prenumererar på Allt i Hemmet, inte fått hem denna i brevlådan :-(.

/Helena

Mamma C sa...

Jag fick denna tidning av min mamma idag när jag lämnade lite änglar som hon skulle ha.
Ha en ny bra vecka.
Kram Mamma C

Bollan sa...

oj vill gärna vinna den, så jag har fått läsa lite i ditt arkiv och får hålla med dom andra, barnen fick magsjuka och ni fick ändra planerna och vara hemma. Så jag hoppas att ni får en trevligare jul i år. Kram Bollan

Anonym sa...

Aha!
Jag som sa att jag inte hade upptäckt din blogg förrens alldeles nyligen.
Det här har jag ju läst...om er magsjukejul...och jag hade nog tänkt använda dina skridskor till något julpyssel förra året. Men då hade jag ju ingen egen blogg :) och visste inte hur man skulle kommentera!

Lilla huset på prärien sa...

Jamen visst hade ni en riktigt skön hemmajul med mys... lite magsjuka också men det är väl en bisak eller? *ler*

Vilka söta små fladdermusväskor du gjort!

Kram Jenny

Tinnar och torn sa...

Jag hade faktiskt för mej att ni hade magsjuka hela familjen i omgångar och det verkar som om de flesta visste det. Visst måste man vara med på tävling när det vankas jultidning. Lite inspiration skulle behövas :o) Kram Petronella

Anonym sa...

Ni firade julen hemma med magsjuka i olika stadier hos er.
Mamma Mia
www.undermiastrappa.blogg.se

www.minochmammas.blogspot.com sa...

Halloj Bea!
Minns när du skrev på fl om hur ni firat julafron med magsjuka som mindre trevligt inslag.. Hoppas ni håller er krya detta år!
Kram

Titti underkalas-eken sa...

Hej!
Jag har något åt dig på min blogg!

Och om det ger mig en chans att vinna tidningen så gissar jag på magsjuka? ;)

Kram Titti

Himmelbit/Njut en smula sa...

Hej på dig!

Jag minns väldigt väl hur ni firade er jul förra året. Jag tyckte så synd om er men kommer också väldigt väl ihåg hur mycket du bjöd på dig själv - både i din beskrivning av julen men även som du kämpade för att familjen skulle få en "riktig jul" ändå. Du är stark du! Från magsjuka med allt vad det innebär till en riktigt mysig julhistoria att minnas för familjen :-D.

Hoppas att allt är bra med er!
Kramar

m family goes västerut sa...

Jag skrattade gott av din text och började nästan må illa själv. Stackare, men nog är det minnen som det man bär med sig alltid...

Jag vill gärna vinna tidningen och hoppas det är ok att skicka den till USA (betalar gärna för portot).

Vi ska fira vår första amerikanska jul, här är allt hyper-hysteriskt så lite skandinavisk inspiration vore inte fel.

Jag har anmält mig till November-utmaningen!

Linda

Brunkullan sa...

Ischiamej! Stackare! Nu har jag läst om er jul 2007. Har ett svagt minne av att jag snabbt scrollade förbi det inlägget förra året eftersom jag nästan blir magsjuk bara av att läsa..hihi;)

Först blev barnen sjuk, sen maken. Du fick agera tomte...något stirrig...och trots att oddsen var dåliga så höll du dig rätt frisk julen ut:)
Var det rätt?

Hoppas ni klarar av magsjukorna före jul i år...eller rentav slipper dem helt!!!!
Vinner gärna din extra tidning:)

Kram Susanne

Pattis sa...

Vilken mardröm...Magsjuka på julen.
Ni fick ställa in allt och fira hemma, så gott det gick. Hoppas ni får en underbar jul i år...Vinner gärna din tidning.

// PAtricia

Anonym sa...

Självklart vill jag vara med i utlottningen av tidningen.
Ni fick magsjukan så ni avbokade det planerade julfiranet.

BeBe`s blogg sa...

Hei, jeg tittet innom for å beundre dine vimpler, jeg syr vimpler til mitt barnebarn, og skulle hente litt inspirasjon fra deg. Jeg vil gjerne være med å tevle om julebladet. Som så mange andre har svart, så blir også mitt svar at dere desverre hadde magesyke i huset forrige jul. Håper denne julen blir sykdomsfri!:o)

Desirée sa...

Vinterkräksjukan och du var tomte! Hoppas ni håller er friska denna julen =o)

Hjärtat Mitt sa...

Usch ja, en av de värsta sjukdomarna som jag absolut inte önskar någon, inte ens mina ovänner :/
Magsjukan härjade, så ni fick stanna hemma och fira. Det kan ju faktiskt vara riktigt mysigt det oxå, eller hur? Fast kanske under bättre omständigheter.

Kram Mari i Marieholm

KakanH sa...

Jag bara funderade på hur det blev med din klippning?
Fick du komma hem igen eller? ;)
Kram

Äppel Päppel sa...

Hej!

Vill så klart gärna vara med i utlottningen av tidningen! En magsjukejul! Fy vad trist! Era stackare! Kan inte tänka mig nåt värre faktiskt... Hoppas dock att julen blir riktigt mysig och extra fin för er i år!

Lina

Little Miss Splendid sa...

Jag läste faktiskt om er jul här om dagen, och tyckte hemskt synd om er! Först var barnen magsjuka, sedan trillade maken dit och du skulle täckta upp som tomte. Din son genomskådade att det var du som gömde dig bakom skägget, men du försökte hålla masken trots att vågor av illamående sköljde över dig. Jag hoppas verkligen att ni får en mysig, FRISK jul i år som kompensation för fjolårets hallabaloo (eller hur det nu stavas)

Anonym sa...

Jag vill gärna vara med i tävlingen!

Det julfirande ni skulle ha åkt iväg på förra året fick ni ställa in eftersom hela familjen var mer eller mindre magsjuka. Din man låg till sängs och vem skulle vara tomte? Det resulterade i att det var Du som fick ta på dig tomtekläderna, vilket kanske inte blev alltför lyckat...

Hoppas att Er jul blir bättre detta år! :) Mvh Sofia

Nilla sa...

Det kommer jag ihåg! Med magsjuka och stackars du som mådde pyton var dessutom tomte! Mådde illa men stod ut för barnens skull. Vem skulle kunna glömma det? Hoppas verkligen ni får en riktigt mysig jul i år istället!

Kram

Vicky sa...

Hej, vilken fin blogg du har. Jag älskar också att pyssla och sy men har svårt att få tiden att räcka till. Men med inspiration från din och andras bloggar kanske det kan bli ändring på det :)
Jag skulle bli överlycklig att vinna tidningen och frossa i lite svenska jultips, så jag kollade upp att ni spenderade förra julen hemma med magsjuka.

Pernilla sa...

Hejsan,,,

Har inte hunnit köpa mig den tidningen ännu så det vore inte alls dumt att vinna den... Och när jag sen såg frågan så var det ju piece of cake.. Minns din historia som igår.. magsjukan... tomten och din flykt till dörren... du har då alltid såna fantastiska historier... tusen tack för att du delar dem med oss..

ha det gott.. Kram Pernilla

S sa...

Åh jag hinner vara med och tävla! Ni firaade med magsjuka, maken först och sen blev du sjuk under tomtemasken. En snabb julklappsutdelning blev det. Hoppas ni får det lite lugnare i år! :-)

Angelica sa...

Oooh vad jag vill vinna tidningen! Bor på Mallorca och är lååångt ifrån en traditionell Svensk jul... och ingen snö...

Hela din stackars familj var magsjuka och du fick agera jultomte! Men tror att det kanske inte blev en så dum jul i alla fall - en familjen kanske kommer att komma ihåg ett tag;)

Kram Angelica

Anonym sa...

En mardröm på julafotn, magsjukan och allt blev inställd. Fy farao vad trist, men vad gör man? Firar så gott det går ändå!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...