söndag 30 november 2008

"Jag vet...VI ska sy den..."

"Vi ska sy och vi ska klippa vi ska görat ska ni sippa för den stora galakvällen, ska vi sy modellen..."

Tänk att ha en liten armé med söta små hjälpsamma möss.
Det är fortfarande många saker som är osydda, så här i elfte timmen innan försäljningen som påbörjas imorgon. Jag ska sy på så mycket jag kan. Det jag har hunnit tills i morgon....det har jag hunnit. Mer kan jag inte göra.

Nu är allt övertäckt i köket igen. Maken målade taket två gånger igår natt. Taket är KLART!
Nu ska vi montera in spotlights och högtalare. Det känns så overkligt.

Det som är kvar i köket är:

- att montera en liten väggsnutt, den sista in mot blivande sovrummet
- måla bjälkarna
- montera dit några foderdelar till fönstren samt måla fönstren
- fortsätta sätta panel
- måla panelen
- tapetsera (kommer gå relativt snabbt, max två rullar tapet)
- montera dit kvarstående knoppar (felleverans på några stycken)
- måla golvet grå- och vitrutigt
- montera socklar och lister

Men sedan...sedan är köket KLART! Äntligen!
Då är det bara det roliga piffet kvar.
(Vi kanske till och med kommer hinna måla bordet och stolarna, vilket är mer än vad vi trott tidigare)

"Varde jul...och det blev jul..."

Symaskinen surrar nu ilsket här mot mig, dags att jag ger henne lite uppmärksamhet igen.

Ha en underbar söndag!

Kram Bea

12 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Så spännande med köket, hoppas på bilder!

De där mössen skulle jag också vilja anlita, har tänkt sy ett överdrag till makens skrivare och nu även ett nytt överdrag till sänggaveln.. Så hjälpen behöver jag ;-)

kram

fias pyssel sa...

Jag blir så imponerad av vad du/ni hinner med. Min ork tog slut efter tre vändor i trappan med pysselböcker. Hoppas ni får klart köket nu - det kommer säkert bli urfint!

Lilla huset på prärien sa...

Tack Bea - du är för söt! Det ska bli så himla spännande att få se ert fina kök! För jag antar att du visar det för oss här på bloggen, visst? ;)

Önskar dig en mysig 1:a advent!

Kram Jenny

Backstitch sa...

Jag hoppas på mycket bilder från köket för jag bara måste visa dem åt gubben min för han förstår inte mina förklaringar utan behöver bilder;)
Kankse vi även får se några bilder från försäljningen och höra om hur det gick.
Just nu ösregnar det här hos oss i sydvästra Finland, ingen julkänsla precis.
Kram Moster

Ett skönare liv sa...

va kul det låter , de blir säkert jätte bra :) tack desamma !
Kram nadja

Änglahem sa...

Positivt tänkande!!=me like!

Grå/vitt rutigt golv låter ju supersnyggt! Spännande!

Hoppas du hinner njuta lite mellan varven med symaskinen idag. Lite glögg(ev) och pepparkakor med familjen!

Ha det gott!
Kram, Ulrika

Mamma C sa...

Äntlign kom jag in på din blogg. Jag har försökt flera ggr. Men sidan har inte laddat upp helt och hållet. Man får ta en sak i taget och bevara lugnet så fixar sig allt som det ska :-). Du kommer ha ett sådant tjusigt kök när allt är färdigt. Jag skenar runt i hela huset med adventsljusstakar och annat julpyssel. Man kan tro att en bomb har slagit ner här. Därför satt jag mig en stund vid datorn och tar det lugnt ett tag. Det är ju 24 dagar kvar till den stora dagen. Jag köpte slime istället, så nu får barnbarnet det i sin paketkalender. Hua mig vad har jag gjort ;-)
Ha en fin advent nu
Kram mamma c

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

oj phhh vilken göra lista... Själv skulle jag behöva ge mig ut i skogen och leta små granar...
Ha en trevlig 1:a advent...
Kram Linda

Hannis sa...

Hoppla!När jag läste din "to do list" så slutade jag genast att tycka synd om mig själv för min lilla lista=))

Hoppas du får njuta av dagen/Hannis

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vilken härlig blog du har! Så mycket fint att titta på. fastnade en lång stund vid klippdockan av Lucian.

Hälsningar från Eva

knappologi sa...

Hej igen...full fart hos er oxå, likaså här, även om luften gått ur mig lite såhär på söndagskvällen. Jag kommer också så långt som du beskriver, med bildspelet alltså, men sen får jag inte dit mina egna bilder och det är ju hela grejen. Inte vill jag ha en massa solnedgångar...jaja, får väl se om jag kan klura lite till. Tack ändå!
/Mia

Anonym sa...

Ojoj! Vad mycket du ska hinna göra utöver det vanliga julstöket och kalender fixeriet! Hm, några snälla möss skulle ju sitta fint då:)
Här hemma har både julgardiner och dukar åkt fram. Så varmt och mysigt med det röda.
Jag vill passa på att tacka dig för novemberutmaningen. Jag satt i bilen på min resa från småland och broderade hysteriskt...jag är inte klar, men snart. Du har fått igång min kreativitet här hemma!

Ha en underbar vecka!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...