lördag 1 november 2008

Första projektet - fladdermusväskor

Fyraåringen är på en liten Halloweenfest just nu. Med ett ansikte målat som ett skelett, en svart mantel och två stycken nysydda fladdermusväskor för eventuellt godis - en till honom och en till den dito fyraårige värden - var han beredd att möta goda popcorn, skrattande spöken och en kompis i skelettpyjamas. :-)
Använt material:
- stuvbitar av svart tyg från "Stoff & Stil" som jag köpte i Malmö i somras för 20 kronor påsen. De här bitarna kan max ha kostat tre kronor, men det var skönt att kunna använda dem.
- pyttesmå bitar av röd och vit filt
Bra med projektet:
- att jag blev av med lite svåranvända spillbitar svart filt och att jag faktiskt lyckades tro på mig själv nog att jag vågade göra ett eget mönster. Ett plus också för idéen och att jag lyckades fundera ut ett sätt att få öronen upprättstående trots att öppningen är där uppe.
Mindre bra med projektet:
- att limmet har blivit så rinnande och luktar så illa och att limmet i sig nog inte hindrar små nyfiket pillriga händer att faktiskt dra loss ögon och tänder.

Sonens kommentar:
- Det jag tycker bäst om är de arga ögonen och de vassa tänderna!
Värdens kommentar:
- Häftiga, bra att vi har likadana!

12 kommentarer:

chokladblomma sa...

Vilka söta väskor!
Du är allt bra kreativ du!
Ha en bra kväll!
Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Så fina!!:)
ha en fin kväll.
kram Lallis

Skatan sa...

Underbar kreation!

Bra jobbat med återanvändningen :)

KRam!

Monkan sa...

Jättefina, och vilken detaljerad och bra redovisning. Och viktigast av allt kanske, klart godkänt av "kunderna" :-))

Det ska bli spännande att se vad du och övriga mer hittar på.

Anonym sa...

Åh vilka söta! :D Vore kul om du gjorde mer sånt här "till vardags"! (Om man nu ens har rätt att sitta och önska en sån sak, men försöka går ju! ;))
Älskar monster/spöken/dödskallar-grejer så det vore schysst att få lite mer inspiration på det området.

/Maja

Anonym sa...

Sonen har rätt! Du fick verkligen till de arga ögonen:)

Anonym sa...

Nä så söta! Så duktig du är :)

kram!

Karin Krut sa...

Vilka otroligt härliga väskor!! Vilken fantasi du har det ploppar upp nya saker hela tiden :) Det är så roligt att du vill dela med dig av det :)
Ha en skön söndag
Kram Karin

Veronica sa...

Spooooky! Dom blev verkligen BRA! Helt underbara faktiskt.

Jaha det är alltså dags att komma i gång med pysslet nu, hmmm.

Kram Veronica

Mamma C sa...

Blev jätte coola väskor som du fixade till av lite stuvbitar.
Kram mamma C

Anonym sa...

Vilka söta!

Tack!
Vet inte om tavlan räknas till utmaningen då jag hade börjat innan, men om den räknas blir jag glad. Har inte den energin jag behöver till detta projekt just nu. Av någon anledning försvinner inspirationen innan jag hinner påbörja något. Tvingar mig själv att sy spishandukar just nu för att se om inspirationen återvänder.

Ha en bra söndagkväll.

Tinnar och torn sa...

Du lyckades igen! Kram Petronella

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...