söndag 30 november 2008

Sjätte (och sista) projektet

Puh...nu är sista handen lagd inför försäljningen imorgon. Jag skulle gärna ha sytt fler saker, men tiden har helt enkelt inte funnits till mer än detta idag.

Vi var ju bland annat iväg idag med dansuppvisning med dottern. Fullsatt, både nere och på läktaren. Och så satt man då där...och såg sin lilla treåriga dotter utföra
"Blinka lilla stjärna" prydd med en vacker glittrig stjärna på ryggen, i övrigt klädd i vitt. UJ vad nervös jag var innan, men OJ vad stolt jag var under tiden och efteråt!!!

Det var otroligt vackert hela entimmeshowen, men däremellan hann jag hämta min trötta stjärna. Hon satt och "dansade" med i mitt knä till de olika numren, men efter fyrtio minuter somnade hon som en slocknad stjärna i min famn. :-)

Hon var så nöjd och glad över sin insats och att farmor och farfar varit där och tittat på henne och att jag och brorsan och pappa hennes också var där.
Före och efter har jag då hunnit sy undan lite av mina tyger och avslutar härmed
"Använd det du har" - november.

16 näsduksfodral i juliga tyger

12 hjärtan och tio stjärnor.

Sex stycken tygkorgar i olika utföranden.
Under veckan ska jag försöka mig på att göra ett kollage med alla de saker som framskapats av oss medpysslerskor i utmaningen under den här månaden.

Vi har varit JÄTTEDUKTIGA!

Jag återkommer någon gång på vårkanten när det börjar bli dags att beta av lite vårliga tyger som ligger och värmer hyllor och lådor. Hoppas att ni vill vara med då!

Nu är det dags att gå och sussa, en lång och intensiv dag imorgon.

Ha en underbar måndag!

Kram Bea

11 kommentarer:

Madicken sa...

OJ, vad duktig du har varit! Jag hann bara med en sak som jag sydde + att jag scrappade sonens inbjudningskort till hans kalas på fredag! Men jag får vara nöjd med det så länge! Hänger på nästa gång också!

Ohhhh, jag bara dööööör när du beskriver din lilla stjärna! Jag kan verkligen se henne framför mig! Förstår att du är stolt!!!

Kramis!

Viola sa...

SÅ himla mycket fin du har gjort, förstår att du är stolt över din lilla stjärna, vill du vara med i min butiks utlottning så titta in, ha en bra måndag du oxå, kram VIOLA

Brunkullan sa...

Oj så mycket fint! Själv borde jag hängt med, men det blev inte så...Får försöka med det i Januari istället:)
Susanne

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Men vad gulligt det lät med din lilla dotter , modig !!
Kära nån vad flitig du har varit ! Härligt glada tyger , vilken kul utmaning !
Lycka till med försäljningen nu !
Här hinns det inte sys någonting , med den där f..baskade köksrenoveringen . Hur dum är man egentligen när man startar ett sånt projekt precis till jul ;-)
Kramisar/Lotta

MiaMaria sa...

Hej Bea!

Himmel så flitig du är och så mycket vackert du skapar....

Önskar dig lycka till med försäljningen!!!

Vill också sätta mig vid symaskinen.....så kul!

Ha´det så gott!
MiaMaria

Karin Lindström sa...

Hej!
Jag hoppas att det gick bra med dina fina saker. Vad mycket fint du sytt!
Ha nu en bra och kanske lite lugnare vecka!

Hälsningar
Karin

Annika sa...

Vilka fiiina saker du gjort.... Visst är det kul så här före jul..... stressigt förstås för man är ju alltid lite sen i starten.... hoppas det gick bra på försäljningen... jag är jättenöjd med mitt resultat o fast jag varje år lovar mig att detta var sista gången så blir det nog nästa år i allafall...:) kul med barnen som har sina små föreställningar.... har alltid tyckt det är kul.... kan riktigt se henne framför mig... Kram Annika

Boktokig Eva Boström sa...

Du har verkligen varit duktig! Förstå att du var stolt över din dotter! Det låter så fint!

Dalatorpet sa...

Ja jessus vad här har legats i :-)

StrandviksVillan sa...

Så härligt med uppvisning! Jag ser fram emot barnens julfester!

Så otroligt mycket fint du gjort! Jag ska också sälja saker nu på söndag, har lite ångest över hur lite jag har klart... Intressant att se din prislista, tycker det är så svårt vad man ska ta.
Förresten angående sammanställnigen, jag har fortfarande inte visat allt jag pysslat ihop i november men ska försöka göra det så fort jag kan.
Ha det jättebra och lycka till med försäljningen! Anki

Anonym sa...

Det var ingen nådig samling du har fått ihop!

Jag ställer gärna upp igen i vår...och då förhoppningsvis med en ny symaskin:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...