onsdag 10 december 2008

"Bytt är bytt"?

Jag är så barnsli(k) så jag tycker om paket. Vad unik jag är va? ;-) Hihi...Jag har sytt lite ikväll igen och slagit ihop ett paket här innehållandes två ullhjärtan, en ullstjärna och en liten ensemble med tre stycken näsduksfodral.
Vill du byta paket med mig?

Ni är ju så många där ute som gör så vackra saker såsom Tildafigurer, hjärtan, handmålade skyltar, skridskor, smycken, julstrutar, luffarslöjd, virkade bakverk, små målade tavlor etc. etc.
Är det någon av er som är "in for it" tro?

Om ni skulle kunna tänka er att byta mot det ni ser på bilden skriv det i er kommentar och länka gärna om ni har bild. Jag låter förfrågan vara öppen tills på söndag klockan 20.00.
Om ni är flera "bytarintresserade" så får maken och barnen bestämma tillsammans.
Jag hoppas att någon är intresserad nu...(gulp....alltid lika nervöst)

Nu ska jag lägga mig och kurera min hals. Är så hes så folk hoppar till när jag öppnar munnen, jag låter helt galen ju.
Ha en underbar torsdag!

Svar på frågan om vad ett näsduksfodral egentligen är för en underlig sak:
Näsduksfodral är inte ett fodral du stoppar använda näsdukar i. Det håller jag med om är "urrk" :-) Det är helt enkelt ett dekorativt alternativ till förvaring av rena pappersnäsdukar som man annars har i den skrynkliga plastförpackningen. Jag tycker det känns lite "lyxigare" helt enkelt att ta upp ett färgmatchat fodral när man snyter barnen än att stå och prassla med plastförpackningen. Lite vardagslyx i förkylningstider helt enkelt. :-)

Kram Bea

Se lättare när den här bloggen uppdateras med
Bloggkoll

17 kommentarer:

Mamma C sa...

Jag är intresserad av att byta klappar.
Kram mamma C

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilken härlig idé. Men jag har nog inget du vill ha tyvärr!
Kram Marie

Marie//Tekla Maräng sa...

glömde skriva att du ska krya på dig:-D

Anonym sa...

Jag undrar vad man ska med ett näsduksfodral? Känns så konstigt! Tänker på när gubbarn förr hade små tygnäsdukar som dom snöt sig i och sedan stoppade i fickan (urk).
Jag bara undrar liksom!?

Dina ullhjärtan är såååå fina!!

Ha det bra idag!
/Eva

r e b e c k a sa...

Jag hade gärna bytt med dig men jag har inget färdigt och har upp över öronen mycket att göra till släkt och vänner i julklapp. Bra idé måste jag säga - hoppar gärna på en annan gång!
Ha en bra dag! :)

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Kul idé! Jag är på! kan en JulOfant eller GrisOfant vara av intresse?!

/Caroline ;)

Smultronstället sa...

javisst vill jag byta med dig:-)
kanske en ljuspåse med valfri text och en målad bräda "typ" Skarp kalligrafi kan vara nåt? valfri text även där,tror jag har nån bild i ett äldre inlägg på båda delarna..

Spännande å se vad du kommer fram till..

Må så gott
Kram M

Smultronstället sa...

attans vad dålig jag e å länka..men en bild på brädor finns i januari inlägget den 4:de.

kramkram M

Kerstin sa...

Ojojoj Bea, jag skulle väldigt gärna byta med dig men...jag antar att en hallmöbel, en inbyggd trappa eller ett leksaksskåp som är tapetserat invändigt inte är att tänka på? Nu i veckan har jag snickrat till en hatthylla, men den vill du nog ine heller ha på posten... =)

När jag är klar med de stora grejerna i det här huset å ska jag återgå till att pyssla med småsaker igen, sådant som man inte behöver ha arbetskläder på sig för att åstadkomma och som jag brukar kunna få till ganska bra...då kan väl vi byta lite? Du gör så underbara saker, duktig är du!! Inte behöver du vara nervös inte!

Tack för fina kommentarer hos mig, de värmer allra längst in i hjärtat och jag läser dem med ett stort leende. Tack!!

Kramar Kerstin

Sara Mårtensson sa...

Jag skulle mer än gärna skicka lite snö till dig men det skulle nog smälta innan den var framme ;-) Ser att du har snö och julkänsla på bloggen i alla fall :-)

Skulle gärna byta med dig du gör så fina saker, men jag är ju ingen pysslerska.
Kram Sara

Barn & Inredning sa...

Hej!!
Har någonting till dig på min blogg.
Mvh Malin

Mamma C sa...

Det får väl något smycke som jag vill byta då.
Kram Mamma C

Annika sa...

Gillar att du har centrerad text jag...:) (har det ju själv) o att byta vore kul.... ska fundera om jag har nåt som du kanske skulle va intresserad av..... hör av mig innan söndag...:) Kram Annika

Mia sa...

Oj vad det kät spännande. Just nu har jag inte så mycket tid för pyssel och har då inte heller något att byta med, men jag har hittat din mysiga blogg!
Jag kommer tillbaka!
Kram Mia

Anonym sa...

Då kan vi kraxa ihop, hihi!
Jag har nog inget paket värt att byta med, men en liten utmärkelse till dig har jag:)

Linda sa...

Hej,hej!
Åh, jag skulle gärna byta en eller två barntavlor som jag målar.Har haft en önskanom dina ullstjärnor sen jag först såg dom :)
Jag gör änglar, prinsessor,superhjältar,killar i keps,diverse djur,det mesta faktiskt i en lite naiv stil.Jag tecknar valfritt namn runtom som en ram. Har ingen hemsida men kan skicka bilder via mail om du vill.
Jag gillar verkligen din sida och det du gör!
MvH Linda

FrökenC sa...

Jag byter gärna ett paket med dig!! Kan tänka mig någon virkad grej, titta på de som jag visar under taggen virkad och välj någon du vill ha och så lägger jag till med lite hemstöpta ljus 4 st, vita och röda finns! Kanske kan fresta med några hembakade saffransbiscotti i paketet också... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...