onsdag 10 december 2008

"Beas barnslikheter"

Jag är barnslig...på många sätt har jag många likheter med barn.
Jag tycker om barns enkla, opåverkade tankar...deras genuina kreativitet och deras outsinliga energi.

Jag tycker om att de tycker att ALLT de gör blir så fint.
I den här bloggen försöker jag visa mina "barnslikheter"
...på vilka sätt jag försöker vara, och ÄR, likt ett barn...eller kanske mina barn.

Som att tova ett mjukisfår som jag inte vet vad jag ska ha till utan gör enbart för att jag tycker får är söta. På det sättet försöker jag vara "lik ett barn"...barnslik...OCH barnslig.

Därför heter min blogg "Beas barnslikheter"
(Svar till "Anonym" i förra inlägget)

Jag beklagar också om min text blir svårläst om den är centrerad, men om ni står ut med att läsa centrerad text så tror jag nog att jag kommer behålla den ett litet tag till.
Det har känts rätt så länge nu.

En uppriktig fråga till er är om NI upplever att texten är svårläst eftersom jag centrerat den?
(Klicka gärna i "Ja" eller "Nej" i min lilla omröstning)

Ha en underbar onsdag ni gullegoa! Imorgon är det lill-lördag.
Ni tar det väl lugnt i julstressen?

Kram Bea

Se lättare när den här bloggen uppdateras med Bloggkoll

19 kommentarer:

Kerstin sa...

Hej Bea!

Jag hänger här jämt, men kommenterar väldigt sällan...ska bättra mig har jag tänkt!! Men nej, jag tycker inte din text är svårläst - du stavar aldrig fel, du är duktig på att formulera dig, typsnittet, färg och storlek på texten är bra. Så var det sagt!!

Trevligt att få en liten bakgrund till valet av namn på din fina blogg, sånt är alltid kul att veta!

Söta får, fortsätt med dina barnslikheter, jag lägger till dig på bloglovin!!!

Kramar!

Willewira sa...

Det är så inspirerande att ta del av din kreativitet, Bea. Jag njuter verkligen...

Visst har du rätt... prioritera rätt och du hinner mycket mer. Jag har ju en tendens att fastna framför tv:n emellanåt och det gagnar ju inte kreativiteten. Såvida jag inte börjar sticka... Hm!

Fortsätt i samma kreativa anda!

Önskar dig en härlig vecka!
Kram Willewira

Charlotta sa...

Det var ett rysligt sött får! Om du är barnslik när du skapar ett litet får så får väl jag också kallas lite barnslik. Jag har tillverkat små pepparkaksgrisar i Nepal wool senaste dagarna...

Kram och keep on going

Backstitch sa...

Tycker att det är helt underbart att se vad du pysslar och sysslar med, fortsätt med det.
Tycker också att det inte alls är svårt att läsa din centrerade text, jag tycker bara att det hör till din blogg, din stil, fortsätt med det också.
Kram Moster

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja har alltid centrerad text inne hos mig , har inte haft en tanke på att den skulle vara mer svårläst .
Jag är nog oxå som dej , gör saker eller köper saker bara för att de är söta eller att jag vill ha en sån för stunden . Jag har därför oxå svårt att neka barnen när de vill ha ngt eftersom jag känner deras längtan efter just den saken . Men det får ju vara en måtta på det ;-)
Idag blir vårat köksgolv klart , halleluja . Men inte hinner vi måla och göra allt klart till jul inte och fläkten kommer v.3 *morrar*
Ha det gott nu du "barnslika" .
Kram/Lotta

BeBe`s blogg sa...

Det er en god egenskap å være litt barnslig, håper jeg aldri blir for gammel til det! Jeg likte din tovede sau (får), selv har jeg nettopp lært meg å tove, og leter etter nye ideer. Har laga noen fluesopper, syns selv de er litt søte!:o)

Lallis - liv och leverne sa...

Fortsätt söta du att vara precis som du är. Du är underbar!
Och fåret; det är så sött att jag bara sitter här och fånler.
Kram Lallis

Veronica Tingvall sa...

Fåret är hur gulligt som helst. Jag tror att vi alla borde sträva efter att bli mer barnslika. De är våra bästa förebilder i så mycket.

Hoppas du får en fin dag
/Veronica

S o F sa...

Nej svårläst vill jag inte säga. Jag gör det ofta själv i mina inlägg också. Gillar det.

Men det är väl bara så att våra hjärnor är så inställda på vänstermarginal i alla texter, så det blir liksom annorlunda. Men då får vi ju chans att träna våra hjärnor lite, det är ju så nyttigt sägs det. :)

Jag tar det lugnt!

Ha det gott!

Anonym sa...

Hej Bea!

Så gulligt får du gjort!

Flingan sa...

Hallåken i kåken!
Vilken underbart sött får! Det kliar lite i fingrarna att få pyssla lite med händerna , men det får vänta ett tag nu. Tentaplugg för hela slanten.
Ha en underbar dag!
kram

Boktokig Eva Boström sa...

Texten går bara fint att läsa!

Javisst är barns kreativitet hrlig! Jag älskar barnteckningar! När barnen ritar i skolår 1-3 blir jag helt lyrisk! Och saker de säger... de är ju bara så underbara!

Boktokig Eva Boström sa...

Glömde säga... ditt får är så ljuvligt! Man blir glad av att titta på det!

chokladblomma sa...

Åååå vilket sött Bää!

StrandviksVillan sa...

*Ler* önskar jag kände dig "i riktiga livet" och inte bara vid skärmen... Du är härlig!

Meh... är det inte att vara petnoga att kommentera hur texten ser ut...? Jag förstår ju inte varför den skulle vara mer svårläst som centrerad, men det är ju vad jag tycker.

Cupcakes & Hoyas sa...

Så många fina saker du skapar! Är det ok att jag länkar till dig från min blogg? Och jag önskar fortfarande beställa en virkad tekopp när du har tid. =)
kram Ylva

Widénskan sa...

Inte alls jobbigt att läsa och de fåren om my.. vad SÖÖÖTA!

Charlotta sa...

Angående min gris måste jag dessvärre avslöja *rodnar* att jag köpte en bit Nepal Wool i A4-format (var egentligen ute efter vanlig tjock hobbyfilt), ritade ut grisformen med hjälp av en pepparkaksform och klippte sedan ut. Dekoren är ritad med textilpenna. Ingen tovning/filtning så långt ögat når. Utan lätt-som-en-plätt-pyssel. Dock med fint resultat!

kram och hej

Anonym sa...

Jag gillar också och att centrera texten. Är lite ombytlig och brukar variera:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...